ترجمه مقاله نقش فرهنگی دانشگاه در جامعه - نشریه Sage

ترجمه مقاله نقش فرهنگی دانشگاه در جامعه - نشریه Sage
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
نقش فرهنگی دانشگاه در جامعه: مروری بر مبحث دانشگاه - جامعه
عنوان انگلیسی
The cultural role of universities in the community: revisiting the university - community debate
صفحات مقاله فارسی
28
صفحات مقاله انگلیسی
17
سال انتشار
2000
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
سیج - Sage
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
3.684 در سال 2019
شاخص H_index مجله
121 در سال 2020
شاخص SJR مجله
1.725 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
0308-518X
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2019
کد محصول
11327
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
علوم تربیتی
مجله
محیط زیست و برنامه ریزی الف: اقتصاد و فضا - Environment and Planning A: Economy and Space
دانشگاه
دانشگاه نیوکاسل آن تین، انگلیس
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1068/a3243
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
نقطه تلاقی فرهنگی دانشگاه - جامعه
یک نقطه تلاقی متغیر
برخی از نظرات در مورد نقش فرهنگی دانشگاه
زمینه تحقیقاتی: بریستول
نقطه تلاقی با فرهنگ عالی دانشگاه - جامعه
نقش‌های فرهنگی دانشگاه انبوه
توسعه صنایع فرهنگی
جامعه هنر و هنر جامعه
دانشگاه‌ها و مدیریت فرهنگی
اتحادیه دانشجویان و زیرساخت‌های فرهنگ عامه
نقش جمعیت دانشجویان
یکپارچه سازی جامعه فرهنگی
بحث: دانشگاه در حال تحول _ ارتباط فرهنگی جامعه
نقش فرهنگی دانشگاه‌ها
چارچوبی برای تعامل
دانشگاه‌ها و فرهنگ عمومی محلی
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
11327 IranArze     11327-IranArze1
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

In this paper the interaction between the university and the community is addressed. Whilst previous work has concentrated on the economic roles of universities in the community, insufficient attention has been paid to their cultural roles. Drawing upon fieldwork undertaken in Bristol, United Kingdom, I highlight a number of cultural roles which universities undertake in the community. In particular I outline the historical development of the cultural role of the university through a shift from the high-cultural role of the elite university to a broader cultural role for the contemporary mass university. A new environment for universities, including the declining influence of national structures, the interplay of processes of localisation and globalisation, and the emergence of new regional governance structures in Britain, is reshaping the cultural relationship between the university and the community and is opening up new possibilities for the creation of a closer, and more equal, relationship between them. This in turn could open up new possibilities for a greater sense of a shared public culture and address the evolving idea of the university. However, concerns are raised in relation to how these are affected by the introduction of globalisation practices and discourses into the university.

Introduction

In this paper I revisit the debate concerning the relationship between universities and communities. Although this is not a new debate, it has been one of renewed interest in recent years (for example, see Bender, 1988; 1998; DfEE, 1998; Elliott et al, 1996; Goddard, 1997a; 1997b; Goddard et al, 1994; Hall, 1997; National Committee of Inquiry into Higher Education, 1997; Robson et al, 1995; van der Wusten, 1998). However, in the study of the university ^ community relationship, much attention has focused on the economic impact of universities, through, for example, the exploration of technology transfer or by building econometric impact models. In this paper I will attempt to go beyond such work by analysing the cultural roles of universities.

Universities and local public culture

Although universities contain different cultural values and types of activities, these differences are not only a source of tension, but also a resource for the community. Taken together, they can contribute to a shared public culture which offers what Bender (1998, page 26) called `dialogue and difference'. Ideally local public culture is forged, defined, and enacted by as many groups and individuals as possible and is dominated by no single actor. If urban and social renewal lies with `creativity in diversity' (Amin and Graham, 1997, page 422), then universities, through their cultural roles, have large institutional capacities to contribute to the functioning of a local public culture. In particular, universities:

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

در این مقاله به تعامل بین دانشگاه و جامعه پرداخته می‌شود. درحالی‌که تحقیق گذشته بر نقش‌های اقتصادی دانشگاه‌ها در جامعه متمرکز بود اما نقش فرهنگی آن‌ها موردتوجه کافی قرار نگرفته است. با توجه به کار میدانی انجام‌شده در بریستول، بریتانیا، من تعدادی از نقش‌های فرهنگی که دانشگاه‌ها در جامعه بر عهده‌دارند را برجسته کردم. به‌طور ویژه من توسعه تاریخی نقش فرهنگی دانشگاه را از طریق یک تغییر در نقشی با سطح فرهنگی عالی از دانشگاه نخبگان به یک نقش گسترده‌تر فرهنگی برای دانشگاه انبوه معاصر تعیین می‌نمایم. یک محیط جدید برای دانشگاه‌ها شامل کاهش نفوذ ساختار ملی، فعل‌وانفعال فرآیندهای محلی سازی و جهانی‌شدن، و ظهور ساختارهای حکومت منطقه‌ای جدید در بریتانیا است که رابطه فرهنگی بین دانشگاه و جامعه را مجدداً شکل می‌دهد و فرصت‌های جدیدی را برای ایجاد یک رابطه نزدیک‌تر و برابرتر بین آن‌ها فراهم می‌کند. این امر به نوبه خود می‌تواند فرصت‌های جدیدی برای درک بیشتر فرهنگ عمومی مشترک ایجاد کند و به این ایده در حال تحول دانشگاه اشاره نماید. اگر چه، نگرانی‌هایی در رابطه با اینکه چگونه این مسائل توسط معرفی شیوه‌های جهانی شدن و گفتمان در دانشگاه تحت تأثیر قرار می‌گیرد، مطرح می‌شود.

مقدمه

من در این مقاله مبحث رابطه بین دانشگاه‌ها و جوامع را مجدداً بررسی می‌کنم. اگر چه این یک مبحث جدید نیست، اما یکی از موضوعات مورد علاقه مجدد در سال‌های اخیر است (به عنوان مثال، بِندر، 1988، 1998؛ دی اف ای ای، 1998؛ الیوت و همکاران، 1996؛ گودارد، 1997a؛ 1997b؛ گودارد و همکاران، 1994؛ هال، 1997؛ کمیته ملی تحقیق در آموزش عالی، 1997؛ رابسون و همکاران، 1995؛ ون دِر واستن، 1998). با این حال، در مطالعه ارتباط دانشگاه - جامعه، توجه زیادی بر تأثیر اقتصادی دانشگاه‌ها، برای مثال از طریق اکتشاف و انتقال فناوری و یا با ساخت مدل‌های اقتصاد سنجی متمرکز شده است. در این مقاله من تلاش خواهم کرد با تجزیه و تحلیل نقش‌های فرهنگی دانشگاه از چنین کاری فراتر روم.

دانشگاه‌ها و فرهنگ عمومی محلی

اگر چه دانشگاه‌ها شامل ارزش‌های مختلف فرهنگی و انواع فعالیت‌ها هستند، این تفاوت‌ها نه تنها یک منبع تنش، بلکه یک منبع برای جامعه است. روی هم رفته، آن‌ها می‌توانند به یک فرهنگ عمومی مشترک کمک کنند تا آنچه بِندر (1998، صفحه 26) آن را به نام `گفتگو و تفاوت" می‌نامد ارائه شود. در حالت ایده آل فرهنگ عمومی محلی توسط بسیاری از گروه‌ها و افراد ایجاد، تعریف و اتخاذ می‌شود و تحت سلطه هیچ عامل منفردی نیست. اگر نوسازی شهری و اجتماعی در `خلاقیت در تنوع" نهفته باشد (امین و گراهام، 1997، صفحه 422)، سپس دانشگاه‌ها از طریق نقش‌های فرهنگی خود ظرفیت‌های نهادی بزرگی برای کمک به کارکرد یک فرهنگ عمومی محلی دارند. به طور خاص، دانشگاه‌ها:


بدون دیدگاه