تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله رفتار لرزه ای اتصالات مرکب در تیر مشبک ستون های فولادی بتنی تقویت شده با فولاد – نشریه الزویر

عنوان فارسی: رفتار لرزه ای اتصالات مرکب در تیر مشبک ستون های فولادی بتنی تقویت شده با فولاد
عنوان انگلیسی: Seismic behavior of steel reinforced concrete column–steel truss beam hybrid joints
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 29
سال انتشار : 2013 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 8532 رفرنس : دارد ✓
محتوای فایل : zip حجم فایل : 7.16Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی عمران
گرایش های مرتبط با این مقاله: سازه و زلزله
مجله: سازه های مهندسی - Engineering Structures
دانشگاه: گروه مهندسی عمران، دانشگاه Tsinghua، چین
کلمات کلیدی: اتصال مرکب، ستون بتنی مسلح شده با فولاد، تیر مشبک فولادی ، رفتار لرزه ای، مطالعه آزمایشگاهی، مود شکست، سختی برشی، هسته اتصال
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: درج نشده است ☓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. برنامه آزمایشگاهی

2.1. طراحی نمونه

2.2. ساخت و خواص مواد

2.3. روال راه اندازی تست و بارگذاری

2.4. ابزارهای اندازه گیری

3. نتایج آزمایشگاهی

3.1. رفتار کلی

3.1.1. سری های SRCTJ1

3.1.2. سری های SRCTJ2

3.2. منحنی بار-جابجایی

3.3. رفتار برشی هسته اتصال

3.4. کاهش مقاومت و سختی

3.5. شکل پذیری

3.6. ظرفیت استهلاک انرژی

3.7. تحلیل تغییر شکل

3.8. رفتار لرزه ای در انتهای تیر تقویت شده با فولاد

4. مقاومت برشی هسته اتصال

4.2.1. بازوی فشاری بتنی داخلی

4.2.3. قاب جان فولادی

4.3. درست سنجی و بحث و بررسی

5. نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

A research program on seismic behavior of steel reinforced concrete column–steel truss beam hybrid joints is carried out to support the design of the New China Science & Technology Museum built at Beijing City. Reversed cyclic loading tests on four specimens are first conducted to intensively investigate the seismic behavior of the hybrid joint. The load–displacement curves, shear behavior of the joint core, strength and stiffness degradations, ductility, energy dissipation capacity, deformation characteristics, etc. of the test subassemblies are analyzed. Two different failure modes can be observed in the tests, and the joints with flexural failure at the beam end illustrate higher stiffness and strength, better ductility and energy dissipation capacity than those with shear failure at the joint core. As a result, rational control of the failure mode is one of the most effective ways to enhance the seismic behavior of the joint. Based on the experimental observations, a design formula for shear strength of the joint core is derived using the shear model including the inner concrete compression strut, outer concrete compression strut and steel web panel shear mechanisms, and an analytical method for controlling the failure mode of the joint is also presented. Finally, the proposed method in this paper is verified by the experiment results and compared with other available methods provided in the current design codes and the literature.

نمونه متن ترجمه

چکیده

برنامه پژوهشی با موضوع اتصالات مرکب تیر مشبک ستون های فولادی بتنی تقویت شده با فولاد بدین منظور صورت گرفت که طرح موزه جدید علم و فناوری چین واقع در شهر پکن را مورد تأیید قرار دهد. ابتدا تست های بارگذاری گردشی معکوس بر روی چهار نمونه انجام شد تا رفتار لرزه ای اتصال مرکب به شکلی متمرکز مورد بررسی قرار گیرد. منحنی های بار-جابجایی، رفتار هسته اتصال، کاهش مقاومت و سختی، شکل پذیری، ظرفیت استهلاک انرژی، مشخصه های تغییر شکل، و ... متعلق به قسمت های فرعی تست مورد تحلیل قرار گرفته اند. دو حالت گسیختگی مختلف را می توان در تست ها مشاهده نمود و اتصالاتی که در دو انتهای تیر با گسیختگی خمشی همراه بودند، نسبت به اتصالاتی که در هسته اتصال دارای گسیختگی برشی بودند، سختی و مقاومت بیشتر و شکل پذیری و ظرفیت استهلاک انرژی بهتری از خود نشان دادند. در نتیجه کنترل منطقی مود شکست، یکی از کارآمدترین روش های بهبود رفتار لرزه ای اتصال محسوب می شود. بر اساس مشاهدات آزمایشگاهی و با استفاده از مدل برش، یک فرمول طراحی برای مقاومت برشی هسته اتصال بدست آمد که بازوی فشاری بتنی داخلی، بازوی فشاری بتنی خارجی و مکانیزم های برشی چارچوب جان فولادی را در بر می گیرد و علاوه بر این، روش تحلیلی برای کنترل مود شکست اتصال نیز ارائه خواهد شد. در نهایت با آزمایش نتایج و مقایسه آن ها با روش های موجود دیگری که در قوانین طراحی و مطالعات فعلی ارائه شده اند، روش پیشنهادی در این مطالعه مورد تأیید قرار خواهد گرفت.