تلفن: 04142273781

ترجمه مقاله ویژگی های مقاومت ‌الکتریکی – دمایی بتن آسفالتی رسانا – نشریه اشپرینگر

عنوان فارسی: ویژگی های مقاومت ‌الکتریکی - دمایی بتن آسفالتی رسانا
عنوان انگلیسی: Resistivity-temperature Characteristics of Conductive Asphalt Concrete
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 5 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 11
سال انتشار : 2016 نشریه : اشپرینگر - Springer
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 6820 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.33Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی عمران و مهندسی پلیمر
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت ساخت، مهندسی مواد مرکب و مهندسی راه و ترابری
مجله: مجله علوم مواد-تکنولوژی دانشگاه ووهان
دانشگاه: موسسه تحقیقات برنامه ریزی و طراحی شهری، چین
کلمات کلیدی: بتن آسفالتی رسانا، مقاومت الکتریکی، ضریب دمایی مثبت، شبکه تراوش
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. کار آزمایشگاهی

2.1 مواد

2.2 گزیده‌ای از محتوای کربن سیاه

ویژگی‌های مقاومت الکتریکی – دمای با محتویات کربن سیاه مختلف

3. تشکیل مدل PTC

4. مکانیزم اثرگذاری دما بر مقاومت الکتریکی

5. نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

The changes of resistivity of conductive asphalt concrete at different temperatures were studied, and positive temperature coefficient (PTC) model was established to estimate the influence of temperature on the resistivity quantitatively, which eliminated the interference with conductivity evaluation brought by temperature variation. Finally, the analysis of temperature cycling test results proves that the changes of percolation network structure caused by temperature variation prompt the emergence of PTC of conductive asphalt concrete.

نمونه متن ترجمه

چکیده

تغییرات مقاومت الکتریکی بتن آسفالتی رسانا در دماهای متفاوت موردمطالعه قرار گرفت، و مدل ضریب دمایی مثبت (PTC) به‌منظور سنجش تأثیر درجه‌ی حرارت بر مقاومت الکتریکی به لحاظ کمی ایجاد شد، که تداخل با روش سنجش رسانایی به‌واسطه‌ی تغییر دما را رفع کرد. درنهایت، تحلیل نتایج آزمایش چرخه‌ی دمای، ثابت کرد که تغییرات ساختار شبکه‌ی تراوش ناشی از تغییرات سریع درجه‌ی حرارت سبب پیدایش PTC بتن آسفالتی رسانا می‌شود.