ترجمه مقاله راهبردهای جایگاه یابی شرکت های داخلی و خارجی در یک محیط فرهنگی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله راهبردهای جایگاه یابی شرکت های داخلی و خارجی در یک محیط فرهنگی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
راهبردهای جایگاه یابی شرکت های داخلی و خارجی در یک محیط فرهنگی در قاره آفریقا
عنوان انگلیسی
Positioning strategies of foreign and indigenous firms in an African cultural milieu
صفحات مقاله فارسی
28
صفحات مقاله انگلیسی
12
سال انتشار
2019
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده و pdf
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
5.352 در سال 2018
شاخص H_index مجله
158 در سال 2019
شاخص SJR مجله
1.684 در سال 2018
شناسه ISSN مجله
0148-2963
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2018
کد محصول
10109
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، مدیریت استراتژیک، بازاریابی، مدیریت بازرگانی، مدیریت کسب و کار
مجله
مجله پژوهش کسب و کار - Journal of Business Research
دانشگاه
گروه بازاریابی، لجستیک و مدیریت عملیات، دانشکده بازرگانی G. Brint Ryan ، دانشگاه تگزاس شمالی، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی
راهبردهای موقعیت یابی، شرکت های خارجی، شرکت های داخلی، فرهنگ، قاره آفریقا، غنا
کلمات کلیدی انگلیسی
Positioning strategies - Foreign firms - Indigenous firms - Culture - Africa - Ghana
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.03.001
فهرست مطالب
چکیده:
1. مقدمه
2. زمینه ی مفهومی و توسعه ی فرضیه ها
2.1 طبقه بندی الگوهای فرهنگی
2.2 ابعاد فرهنگی
2.3 مفهوم موقعیت یابی
3. روش پژوهش
3.1 روش های نمونه برداری
3.2 روش های کد گذاری
3.3 تحلیل اطمینان پذیری
4. نتایج و بحث
5. نتیجه گیری و پیامدهای مطالعه
5.1 پیامدهای نظری
5.2 پیامدهای مدیریتی
6. محدودیت ها و مسیرهای پژوهشی آینده
منابع
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Despite the pivotal role of positioning in marketing strategy formulation, few studies explicitly examine positioning strategies employed by foreign and indigenous firms operating in the same cultural milieu. Relying on the concepts of culture and positioning as the backdrop, this research contributes to the literature by answering two key research questions: What are the differences between African indigenous firms' and Africa-based foreign firms' pursuits of positioning strategies? And is a Western-developed typology of positioning strategies applicable in an African cultural milieu, and more specifically, in the Ghanaian cultural environment? The results of the study demonstrate that indigenous and foreign firms replicate each other's positioning strategies to carve out positions, although foreign firms aggressively pursue a wider range of strategies than indigenous firms. While there is a uniform attempt by indigenous and foreign firms to reach the mass-market and lower- to middle-class target audiences, foreign firms focus more on middle-class audiences than do indigenous firms. The authors discuss implications for marketing theory and practice.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
علیرغم نقش حیاتی جایگاه یابی در تدوین راهبرد بازاریابی، تحقیقات کمی در زمینه ی راهبردهای موقعیت یابی شرکت های داخلی و خارجی فعال در یک محیط فرهنگی انجام شده است. با توجه به مفاهیم فرهنگ و موقعیت یابی به عنوان عناصر اصلی، این پژوهش به دنبال پاسخ به دو سوال کلیدی در ادبیات می باشد: چه تفاوتی میان شرکت های بومی آفریقایی و شرکت های خارجی فعال در قاره ی آفریقا در استفاده از راهبردهای جایگاه یابی وجود دارد؟ همچنین این سوال مطرح می شود که آیا به کارگیری یک راهبرد جایگاه یابی از نوع غربی در محیط فرهنگی اجتماعی کشورهای آفریقایی و بطور خاص،کشور غنا امکان پذیر است؟ نتایج این پژوهش حاکی از آن هستند که شرکت های داخلی و خارجی با تلاش زیاد از راهبردهای جایگاه یابی یکدیگر برای دستیابی به موقعیت های مختلف بهره می برند، البته باید به یاد داشت که شرکت های خارجی راهبردهای گسترده تری را نسبت به شرکت های بومی در فعالیت های خود مد نظر قرار می دهند. در حالیکه شرکت های بومی و خارجی برای کسب بازار انبوه و جذب مشتریان در طبقه ی پایین و متوسط جامعه پیوسته تلاش می کنند، شرکت های خارجی تاکید بیشتری بر مشتریانی دارند که از طبقه ی متوسط جامعه محسوب می شوند. در این پژوهش، محققان پیامدهای نظری و عملی بازاریابی را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

بدون دیدگاه