برندسازی داخلی: یکی از عوامل توانمندساز رفتارهای پشتیبانی از برند در کارکنان
عنوان انگلیسی
Internal branding: an enabler of employees' brand‐supporting behaviours
صفحات مقاله فارسی
14
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2009
نشریه
امرالد - Emerald
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
ندارد
کد محصول
5049
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت و علوم اقتصادی
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت کسب و کار، مدیریت بازرگانی و توسعه اقتصادی و برنامه ریزی
مجله
مجله بین المللی مدیریت خدمات صنعت (International Journal of Service Industry Management)
دانشگاه
دانشکده کسب و کار ناتینگهام، دانشگاه ناتینگهام ترنت، بریتانیا
کلمات کلیدی
مدیریت برند، هویت برند، وفاداری به برند، مدیریت خدمات مشتری
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. تأثیر بر نگرش و رفتار کارکنان
3. نقش هویت برند، تعهد به برند و وفاداری به برند در فرایند برندسازی داخلی
4. روش
1.4 معیارها
2.4 نمونه
5. نتایج
6. بحث ها و نتایج مدیریتی
7. مسیرهای پژوهشی آتی
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract Purpose – The purpose of this paper is to understand the internal branding process from the employees' perspective; it will empirically assess the relationship between internal branding and employees' delivery of the brand promise as well as the relationships among their brand identification, brand commitment and brand loyalty. Design/methodology/approach – On a census basis, a quantitative survey is carried out with 699 customer‐interface employees from five major hotels. Findings – Internal branding is found to have a positive impact on attitudinal and behavioural aspects of employees in their delivery of the brand promise. As employees' brand commitment does not have a statistically significant relationship with employees' brand performance, it is not regarded as a mediator in the link between internal branding and employees' brand performance. Furthermore, the study shows that brand identification is a driver of brand commitment, which precedes brand loyalty of employees. Practical implications – A number of significant managerial implications are drawn from this study, for example using both internal communication and training to influence employees' brand‐supporting attitudes and behaviours. Still, it should be noted that the effect of internal branding on the behaviours could be dependent on the extent to which it could effectively influence their brand attitudes. Originality/value – The results provide valuable insights from the key internal audience's perspectives into an internal branding process to ensure the delivery of the brand promise. It empirically shows the relationship between internal branding and the behavioural outcome as well as the meditational effects of employees' brand identification, commitment and loyalty.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
هدف- هدف این مقاله شناسایی فرایند برندسازی داخلی از دیدگاه کارکنان است؛ این مقاله به ارزیابی تجربی رابطه بین برندسازی داخلی و ارائه وعده برند از سوی کارکنان و نیز روابط میان هویت برند، تعهد به برند و وفاداری به برند در آن ها می پردازد.
طرح/ متدولوژی/ روش- یک پیمایش کمّی با 699 کارمندِ مرتبط با مشتری به صورت سرشماری انجام شد.
یافته ها- مشخص شد که برندسازی داخلی تأثیری مثبت بر جنبه های نگرشی و رفتاری کارکنان در ارائه وعده برند از سوی آن ها دارد. از آن جایی که تعهد کارکنان به برند رابطه آماری معناداری با عملکرد برند کارکنان ندارد به عنوان واسطه ای در رابطه بین برندسازی داخلی و عملکرد برند کارکنان در نظر گرفته نمی شود. علاوه بر این، این مطالعه نشان می دهد که هویت برند یکی از عوامل تعهد به برند است که نسبت به وفاداری کارکنان به برند اولویت دارد.
نتایج عملی- این مطالعه چند نتیجه مدیریتی مهم در بر داشت، برای مثالاستفاده از ارتباط داخلی و آموزش برای تأثیرگذاری بر نگرش ها و رفتارهای پشتیبانی از برند در کارکنان. با این حال، باید توجه داشت که تأثیر برندسازی داخلی بر رفتارها می تواند تا حدی به تأثیر مثبت آن بر نگرش آن ها به برند وابسته باشد.
اصالت/ ارزش- این نتایج اطلاعات ارزشمندی را از دیدگاه مخاطبان داخلی اصلی نسبت به فرایند برندسازی داخلی به منظور ارائه وعده برند فراهم می کند. این نتایج به لحاظ تجربی رابطه بین برندسازی داخلی و نتیجه رفتاری و نیز آثار تعدیل کننده هویت برند، تعهد به برند و وفاداری به برند را در کارکنان نشان می دهد.