تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

دانلود ترجمه مقاله اهمیت فلسفه در انجام تحقیقات آموزشی

عنوان فارسی: اهمیت فلسفه در انجام تحقیقات آموزشی
عنوان انگلیسی: IMPORTANCE OF PHILOSOPHY IN THE CONDUCT OF EDUCATIONAL RESEARCH
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 18
سال انتشار : 2012 نشریه : Crice
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 4472 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 330.88Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت، علوم تربیتی و فلسفه
گرایش های مرتبط با این مقاله: فلسفه تعلیم و تربیت
مجله: مجله آموزش تطبیقی و بین المللی (Journal of International and Comparative Education)
دانشگاه: گروه آموزش و پرورش، دانشگاه آکسفورد
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

نتیجه گیری موقت

توانایی تفکر

توانایی ها و قابلیت های کاربردی(عملی)

جدیت اخلاقی

حس جامعه

نتیجه گیری موقت

آموزش تحقیق محور

مفهوم آموزش

معلم به عنوان مربی

اهمیت انواع مختلف سوالات فلسفی

خلاقیات

معرفت شناسی یا نظریه دانش

فلسفه ذهن

فلسفه سیاسی و اجتماعی

نتیجه گیری

نمونه متن ترجمه

مقدمه

تحقیقات آموزشی چیست؟ سه نوع پاسخ برای این سوال وجود دارد.

اولین پاسخ اشاره به نوعی از شواهد و مدارک پژوهشی دارند که به سیاست گذاران و متخصصان برای اتخاذ تصمیمات منطقی در بسیاری از گزینه ها و فهالیت هایی که تحت عنوان آموزشی می باشند کمک می کنند. برای مثال، آیا ما باید دانش آموزان تیز هوش را در سن 11 سالگی برای مدرسه آکادمیک تر انتخاب کنیم؟ خوب، این بستگی به شواهد تجربی در این خصوص دارد که آیا مدارس جداگانه به دانشجویان تیز هوش برای موفقیت آکادمیک کمک می کند یا نه. این نیز بستگی به اثر چنین تصمیمی بر رفاه و دستاورد های دانشجویان غیر تیز هوش یا افرادی که انتخاب نمی شوند دارد( چیزی که اغلب فراموش می شود). این انواع تحقیقات شامل مفاهیم، نظریات و حقایق مربوط به برخی رشته ها نظیر روان شناسی، جامعه شناسی، انسان شناسی،تاریخ و مطالعات تفضیلی می بادش. و انواع مختلفی از مطالعات وجود دارند که شواهدی را ارایه می کنند- این خود بستگی به سوالات پرسیده شده دارد.

دومین نوع پاسخ، پاسخی است که ناشی از سرگشتگی و ابهام در مورد مفهوم کلمات مورد استفاده بدون آگاهی از شرایط موجود برای ابهام است. در این جا ممکن است پرسیده شود که منظور از یک فرد باهوش چیست؟آیا شیوه خای مختلفی برای بیان و تفسیر هوش وجود دارد طوری که یک فرد در برخی زمینه ها می تواند باهوش باشد ولی در برخی زمینه ها خیر؟ در صورتی که این مسئله صادق باشد، تقسیم انسان ها به افراد باهوش و غیر باهوش منطقی نیست.