ترجمه مقاله کمک به بازیابی اطلاعات مربوط به سلامت مصرف کننده با توصیه های پرس و جو - نشریه Ncbi

ترجمه مقاله کمک به بازیابی اطلاعات مربوط به سلامت مصرف کننده با توصیه های پرس و جو - نشریه Ncbi
قیمت خرید این محصول
۳۷,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
کمک به بازیابی اطلاعات مربوط به سلامت مصرف کننده با توصیه های پرس و جو
عنوان انگلیسی
Assisting Consumer Health Information Retrieval with Query Recommendations
صفحات مقاله فارسی
28
صفحات مقاله انگلیسی
19
سال انتشار
2006
نشریه
Ncbi
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
ندارد
کد محصول
7272
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی کامپیوتر
گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی نرم افزار
مجله
مجله انجمن اطلاعات پزشکی آمریكا - journal of the american medical informatics association
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
زمینه و اهمیت
پرس و جوهای مربوط به سلامت مصرف کننده
اصلاح پرس و جو
طراحی
نگاه اجمالی
ترسیم مفاهیم
شناسایی مفاهیم مرتبط
توصیه های مبتنی بر نوع معنایی
یادگیری از انتخاب کاربر
پیاده سازی
ارزیابی
جمع آوری داده ها
رضایت کاربر
میزان موفقیت پرس و جو
امتیازات کار از پیش تعریف شده
نتایج
رضایت کاربر
نرخ موفقیت پرس و جو
امتیاز کار از پیش تعریف شده
بحث
نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Objective: Health information retrieval (HIR) on the Internet has become an important practice for millions of people, many of whom have problems forming effective queries. We have developed and evaluated a tool to assist people in health-related query formation. Design: We developed the Health Information Query Assistant (HIQuA) system. The system suggests alternative/additional query terms related to the user's initial query that can be used as building blocks to construct a better, more specific query. The recommended terms are selected according to their semantic distance from the original query, which is calculated on the basis of concept co-occurrences in medical literature and log data as well as semantic relations in medical vocabularies. Measurements: An evaluation of the HIQuA system was conducted and a total of 312 subjects participated in the study. The subjects were randomized into 3 groups. One group was given query recommendations and the other was not. Each subject performed HIR for both a predefined and a self-defined task. Results: The study showed that providing HIQuA recommendations resulted in statistically significantly higher rates of successful queries (odds ratio = 1611, %59 confidence interval = 1611–3622), although no statistically significant impact on user satisfaction or the users' ability to accomplish the predefined retrieval task was found. Conclusion: Providing semantic-distance-based query recommendations can help consumers with query formation during HIR.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
هدف: بازیابی اطلاعات سلامت (HIR) در اینترنت به فعالیت مهمی برای میلیون ها نفر از مردم، که بسیاری از آنها با ایجاد پرس و جوهای موثر مشکلاتی داشتند تبدیل شده است. ما ابزاری را برای کمک به مردم در ایجاد پرس و جوهای مرتبط با سلامت مظرح نموده و ارزیابی نمودیم.
طراحی: ما سیستم دستیار پرس و جوی اطلاعات سلامت(HIQuA) را مطرح نمودیم. این سیستم، اصطلاحات جایگزین / مازاد پرس و جوهای مربوط به پرس و جوی اولیه کاربر را پیشنهاد می نماید که به عنوان مبنای ایجاد پرس و جوی بهتر و خاص تر استفاده گردد. این اصطلاحات توصیه شده با توجه به تفاوت معنایی آنان از پرس و جوی اصلی که بر اساس مفهوم همزمان در مقالات پزشکی و داده های لگاریتمی و هم چنین روابط معنایی در واژگان پزشکی ارزیابی می شوند انتخاب می گردند.
سنجش ها: ارزیابی سیستم HIQuA انجام شد و در مجموع 213 مورد در مطالعه شرکت کردند. موضوعات در 2 گروه به صورت تصادفی تقسیم شدند. یک گروه توصیه پرس و جو معین و دیگری برعکس آن بود. هر موضوع HIR را برای هر دو به صورت یک کار از پیش تعریف شده و خود تعریفی اجرا نمود.
نتایج: این مطالعه نشان داد که ارائه توصیه های HIQuA منجر به افرایش معنی دار نرخ پرس و جوهای موفق از نظر آماری (نسبت شانس = 1.66، اختلاف اطمینان 95٪ = 1.16 - 2.38) می شد، اگر چه هیچ تأثیر معنی داری آماری بر رضایت یا توانایی کاربران برای انجام کار بازیابی از پیش تعریف شده وجود نداشت.
نتیجه گیری: ارائه توصیه پرس و جوهای مبتنی بر اختلاف معنایی می تواند به مصرف کنندگان با انجام پرس و جو در خلال HIR کمک کند.

بدون دیدگاه