تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله هوش هيجانی و فرآيندهای تنظيم هيجان روز به روز – نشریه الزویر

عنوان فارسی: هوش هيجانی و فرآيندهای تنظيم هيجان روز به روز: بررسی انگيزه های اشتراک اجتماعی
عنوان انگلیسی: Emotional Intelligence and Day-To-Day Emotion Regulation Processes: Examining Motives for Social Sharing
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 5 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 16 (1 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2019 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 2.383 در سال 2019 شاخص H_index مجله : 141 در سال 2020
شاخص SJR مجله : 1.245 در سال 2019 شناسه ISSN مجله : 0191-8869
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2019 کد محصول : 10453
محتوای فایل : zip حجم فایل : 2.04Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: روانشناسی، روانشناسی عمومی و روانشناسی شناخت
مجله: شخصیت و تفاوت های فردی - Personality and Individual Differences
دانشگاه: دانشکده روانشناسی، دانشگاه سیدنی، استرالیا
کلمات کلیدی: هوش هیجانی، تنظیم هیجان، اشتراک اجتماعی، نمونه گیری تجربی
کلمات کلیدی انگلیسی: Emotional intelligence - Emotion regulation - Social sharing - Experience sampling
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓
ضمیمه: ندارد ☓
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.paid.2018.08.002
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

1.1 هوش هیجانی

1.2 تنظیم هیجان

1.3. EI و تنظیم هیجان

1.4. انواع مختلف به اشتراک گذاری اجتماعی

1.5. فرضیات مطالعه

2. روش

2.1. شركت كنندگان

2.2. روند

2.3. معیارها

3. نتایج

3.1. آمار توصیفی و قابلیت اطمینان

3.2. فرضیه 1 (EI با فرایندهای تنظیم هیجان در ارتباط است)

3.3. فرضیه 2 (EI انگیزه های اشتراک اجتماعی را پیش بینی می کند)

4. بحث

4.1. EI و فرآیندهای تنظیم هیجان

4.2. هوش هیجانی و انگیزه های به اشتراک گذاری اجتماعی

4.3. محدودیت ها و جهت گیری های آینده

4.4. نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

There is growing interest in the emotion regulation processes that underlie the adaptive functioning of emotionally intelligent individuals. This study uses experience sampling to examine whether the emotional intelligence (EI) of undergraduate students (N = 84) relates to their day-to-day use of five emotion regulation processes over a five-day period. We also test whether EI predicts motives for one of the emotion regulation processes (social sharing). We measure both ability EI (the brief Situational Test of Emotion Management) and self-rated EI (the Self-Rated Emotional Intelligence Scale). Self-rated EI significantly predicts more social sharing, direct situation modification and reappraisal. Ability EI does not significantly predict any of the five regulation processes. Both ability and self-rated EI are significantly related to greater bonding and relief motives for social sharing. Self-rated EI is also related to recovery motives. These results suggest that it is the self-beliefs about one's emotional abilities, rather than emotion knowledge, which influence the emotion regulation processes people use in daily life.

نمونه متن ترجمه

چکیده

یک علاقه رو به رشد به فرایند های تنظیم هیجان وجود دارد که اساس عملکرد انطباقی افراد با هوش هیجانی بالا را پایه ریزی می کند. این مطالعه با استفاده از نمونه گیری تجربی بررسی می کند که آیا هوش هیجانی (EI) دانشجویان مقطع کارشناسی (84 = N) به استفاده روزمره آن ها از پنج فرآیند تنظیم هیجان در طی یک دوره پنج روزه بستگی دارد یا خیر. ما همچنین آزمایش می کنیم که آیا EI انگیزه هایی برای یکی از فرآیندهای تنظیم هیجان (اشتراک اجتماعی) پیش بینی می کند. ما، هم توانایی EI (تست مختصر وضعیت مدیریت هیجان) و هم خود سنجی EI (مقیاس خود سنجی هوش هیجانی) را می سنجیم. خود سنجی EI به طور قابل توجهی به اشتراک گذاری اجتماعی، اصلاح مستقیم وضعیت و ارزیابی مجدد بیشتری را پیش بینی می کند. EI توانایی قابل توجهی در پیش بینی هیچ یک از پنج فرایند تنظیم ندارد. هم توانایی و هم خود سنجی EI به طور قابل توجهی با انگیزه های ارتباطی و کمکی بیشتر برای اشتراک اجتماعی ارتباط دارند. خود سنجی EI همچنین با انگیزه های بازیابی ارتباط دارد. این نتایج نشان می دهد که این، خود باوری در مورد قابلیت های هیجانی فرد به جای دانش هیجانی است که فرآیندهای تنظیم هیجان مردم در زندگی روزمره را تحت تاثیر قرار می دهد.