ترجمه مقاله بررسی عملکرد یک رادیاتور اتومبیل با عمل کردن خنک کننده ها بر اساس نانوسیال - نشریه الزویر

ترجمه مقاله بررسی عملکرد یک رادیاتور اتومبیل با عمل کردن خنک کننده ها بر اساس نانوسیال - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۵,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
بررسی عملکرد یک رادیاتور اتومبیل با عمل کردن خنک کننده ها بر اساس نانوسیال (نانوسیال به‌عنوان یک خنک کننده در یک رادیاتور)
عنوان انگلیسی
Performance investigation of an automotive car radiator operated with nanofluid-based coolants (nanofluid as a coolant in a radiator)
صفحات مقاله فارسی
22
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2010
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه
اسکوپوس
کد محصول
9511
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی مکانیک
گرایش های مرتبط با این مقاله
مکانیک سیالات، مکانیک خودرو و سیستم محرکه خودرو
مجله
مهندسی حرارتی کاربردی - Applied Thermal Engineering
دانشگاه
گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه مالایا، مالزی
کلمات کلیدی
نانوسیالات، رادیاتور اتومبیل، افزایش انتقال حرارت
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.applthermaleng.2010.07.019
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1- مقدمه
2- نقش نانوسیالات در افزایش هدایت حرارتی
3- نقش نانوسیالات در افزایش انتقال حرارت جابجایی اجباری و افت فشار مرتبط
4- داده های ورودی و مشخصه های عملیاتی
5- فرمول بندی ریاضی اتیلن گلیکول حاوی نانوسیالات مس در رادیاتور اتومبیل
5-1 محاسبات جانبی هوا
5-2 محاسبات جانبی نانوسیال
5-3 شرایط آزمایش
6- نتایج و بحث
6-1 تاثیر کسر حجمی ذارت مس بر روی هدایت گرمایی یک رادیاتور اتومبیل
6-2 تاثیر عدد زینولدز بر روی عملکرد گرمایی یک رادیاتور
6-3 تاثیر عدد رینولدز خنک‌کننده بر روی عملکرد گرمایی یک رادیاتور
6-4 مقایسه افت فشار خنک کننده
7- نتیجه‌گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Water and ethylene glycol as conventional coolants have been widely used in an automotive car radiator for many years. These heat transfer fluids offer low thermal conductivity. With the advancement of nanotechnology, the new generation of heat transfer fluids called, “nanofluids” have been developed and researchers found that these fluids offer higher thermal conductivity compared to that of conventional coolants. This study focused on the application of ethylene glycol based copper nanofluids in an automotive cooling system. Relevant input data, nanofluid properties and empirical correlations were obtained from literatures to investigate the heat transfer enhancement of an automotive car radiator operated with nanofluid-based coolants. It was observed that, overall heat transfer coefficient and heat transfer rate in engine cooling system increased with the usage of nanofluids (with ethylene glycol the basefluid) compared to ethylene glycol (i.e. basefluid) alone. It is observed that, about 3.8% of heat transfer enhancement could be achieved with the addition of 2% copper particles in a basefluid at the Reynolds number of 6000 and 5000 for air and coolant respectively. In addition, the reduction of air frontal area was estimated.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
سال‌های زیادی است که به‌طور گسترده از آب و اتیلن گلیکول به‌عنوان خنک‌کننده‌های معمولی در رادیاتور اتومبیل‌ها استفاده می‌شود. این سیال‌های انتقال حرارت، هدایت حرارتی کمی دارند. با توسعه‌ی فناوری نانو، نوع جدیدی از سیالات انتقال حرارت تولید شد که به‌نام نانوسیالات شناخته می‌شوند، با توسعه و انجام تحقیقات مشاهده گردید که این سیالات در مقایسه با خنک‌کننده‌های معمولی، هدایت گرمایی بالاتری دارند. این مطالعه بر روی کاربرد اتیلن گلیکول حاوی نانوسیالات مس در سیستم خنک‌کننده‌ی اتومبیل متمرکز شده است. به منظور بررسی افزایش انتقال حرارت در رادیاتور یک اتومبیل براساس عمل کردن خنک‌کننده‌ها به‌عنوان نانوسیال، داده‌های ورودی مرتبط، خواص نانوسیال و روابط تجربی از منابع مختلف به‌دست آمده است. در این تحقیق، مشاهده شده است که ضریب انتقال حرارت کلی و نرخ انتقال حرارت در سیستم خنک‌کننده‌ی موتور با استفاده از نانوسیالات (اتیلن گلیکول به‌عنوان سیال پایه) در مقایسه با اتیلن گلیکول خالص (یعنی سیال پایه) افزایش پیدا کرده است. همچنین ملاحظه گردید که حدود 8/3% افزایش انتقال حرارت با اضافه کردن 2% ذرات مس در سیال پایه برای عدد رینولدز 6000 و 5000 به ترتیب برای هوا و خنک‌کننده حاصل شده است. علاوه بر این، کاهش مساحت جانبی هوا تخمین زده شده است.

بدون دیدگاه