1. مقدمه
2. مروری بر ادبیات
3. فرضیات و توسعه مدل
4. روشها و نمونه
1. 4 اندازه گیری متغیر
5. تحلیل داده ها و نتایج
6. بحث و نتیجه گیری
ضمیمه
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
The purpose of this paper is to examine the reciprocal relation between total quality management (TQM) and knowledge management (KM) and their impact on process and product innovation. The data were collected from a survey of 190 research and development (R&D) unit managers in Malaysia. Confirmatory factor analysis was used to assess the reliability and validity of the measurement model, and in the next step, structural analysis was performed to evaluate the research model. The results revealed that there is a reciprocal relationship between TQM and KM. Additionally, TQM and KM showed a positive association with process and product innovation. Regarding the controversy of the relationship between TQM and innovation, this study supports the positive association between TQM and innovation. This study is among the first studies which provide empirical evidence to a reciprocal relationship between TQM and KM. The analysis shows that R&D firms by implementing TQM alongside KM not only are able to manage their activities efficiently, but also are able to effectively perform in an innovative manner.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
هدف این مقاله، بررسی رابطه متقابل بین مدیریت کیفیت جامع (TQM) و مدیریت دانش (KM) و تاثیر آنها بر نوآوری فرایند و محصول است. داده های مورد نظر از بررسی 190 مدیر واحد تحقیق و توسعه (R&D) در مالزی جمع آوری گردید. از تحلیل عاملی تائیدی برای ارزیابی روایی و پایایی مدل اندازه گیری استفاده گردید، و در مرحله بعدی، برای ارزیابی مدل تحقیق، تحلیل ساختاری اجرا گردید. نتایج بدست آمده نشان داد که بین TQM و KM رابطه متقابلی وجود دارد. به علاوه، نشان داده شد که بین TQM و KM با نوآوری فرایند و محصول، رابطه مثبتی وجود دارد. در مورد بحث راجع به ارتباط بین TQM و نوآوری، این مطالعه از رابطه مثبت بین TQM و نوآوری حمایت می کند. این مطالعه در میان اولین مطالعاتی جای دارد که مدارک تجربی دال بر رابطه متقابل بین TQM و KM ارائه می دهد. تحلیل نشان می دهد که شرکت های تحقیق و توسعه با پیاده سازی TQM در کنار KM نه تنها قادر به مدیریت کارآمد فعالیتهایشان هستند، بلکه همچنین می توانند کاررا به شیوه ای موثر و نوآورانه انجام دهند.