منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله تزریق خلاقیت در کلاس در کشور های شرقی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله تزریق خلاقیت در کلاس در کشور های شرقی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تزریق خلاقیت در کلاس در کشور های شرقی: ارزیابی از دیدگاه دانش آموز
عنوان انگلیسی
Infusing creativity into Eastern classrooms: Evaluations from student perspectives
صفحات مقاله فارسی
46
صفحات مقاله انگلیسی
21
سال انتشار
2011
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
7908
رشته های مرتبط با این مقاله
علوم تربیتی
گرایش های مرتبط با این مقاله
تکنولوژی آموزشی
مجله
مهارت های تفکر و خلاقیت - Thinking Skills and Creativity
دانشگاه
هنگ کنگ موسسه آموزش، چین
کلمات کلیدی
آموزش خلاقیت، روش تزریق، آموزش علم، نفوذ فرهنگی
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
ارتقا خلاقیت
خلاقیت در تدوین برنامه های درسی مدرسه
مطالعات مرتبط با خلاقیت در آموزش علمی
رویکرد ها در تحقیق مربوط به آموزش خلاقیت
تنش در اصلاح مدرسه خلاقیت در فرهنگ شرقی
سوالات پژوهش در این مطالعه
طراحی برنامه درسی بر مبنای این پژوهش
فعالیت های مرتبط با یادگیری علم خلاقیت
اهداف مرتبط با یادگیری خلاقیت
روش ها
پیاده سازی در مدرسه
ارزیابی توسط مصاحبه های دانش آموزی
نتایج
سبک یادگیری خلاق تر
سرگرمی
خود آموزی
عناصر تفکر خلاق که به ندرت ذکر شده اند
خصوصیات درس های علمی – بر مبنای پرسشنامه دانش آموزی
نتایج یادگیری متمرکز بر علم
نتایج دیگر یادگیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Infusing creativity elements into regular classroom was an important movement in recent Asian educational reforms. A large-scale research study was conducted in Hong Kong to explore the possibilities, outcomes and difficulties of this kind of curriculum change from students’ perspectives. Based mainly on Western creativity literature, this study developed a set of methods for infusing creativity learning elements into regular science lessons. After its implementation, students perceived improvements in their attitudes, conceptions, abilities and behaviors in creative science development. Students characterized this creative learning as a kind of active and playful learning which encouraged them to think boarder and wider, to appreciate creative ideas, and to develop their curiosity, confidence and initiation in learning. Though this classroom reform originally aimed at creativity development, students considered better understanding of science knowledge and positive attitudes towards science learning as their major gains. Students’ high-order creative developments, such as novel and innovative thinking, challenging authority and risk-taking attitudes, metacognitive development and transfer of learning, were found to be weak. In further analysis, these outcomes were found to be related to some typical characteristics of Eastern culture and educational system. This study argued that creativity education, which adopted this kind of infusion approach, was likely to be restrained by the subject curriculum, local educational systems and social cultures. It provided additional support to the domainspecific, contextual-based and cultural-embedded characteristic of creative learning. Some suggestions were made for creativity reforms in Asian societies

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
تزریق مولفه های خلاقیت به یک کلاس درس یک حرکت بسیار مهم در راستای اصلاحات آموزشی در آسیا بود. تحقیقات در مقیاس وسیع در زمینه کشف احتمالات ، نتایج و مشکلات این نوع از تغییر برنامه درسی از دیدگاه دانش آموزان در کشور هنگ کنگ انجام شد. بر مبنای گزارشات در مورد خلاقیت در کشور های غربی ، این پژوهش مجموعه ای از روش ها را برای تزریق مولفه های خلاقانه در زمینه یادگیری به صورت منظم در دروس علمی توسعه داده است. بعد از اجرای آن ، دانش آموزان به صورت خلاقانه ای ، پیشرفت در نگرش، توانایی ها و رفتار هایشان را به وضوح مشاهده کردند. دانش آموزان این یادگیری خلاقانه را به عنوان نوعی از یادگیری فعال و مفرح مشخص کردند که آنها را به تفکر عمیق و گسترده و همچنین ارائه ایده های خلاقانه و توسعه حس کنجکاوی ، اعتماد به نفس و شروع یادگیری تهییج و تشویق می کند. لذا این اصلاحات در کلاس درس با هدف ارتقا خلاقیت ، درک بهتر دانش علمی و همچنین نگرش مثبت نسبت به یادگیری علم و دستاورد های عمده آن انجام شد. ارتقا خلاقیت در دانش آموزان مانند ایجاد تفکر جدید و نوآورانه در آنها ، بر عهده گرفتن مسئولیت چالش بر انگیز و داشتن نگرش ریسک پذیری ، ارتقا حس فراشناختی و انتقال یادگیری ، بسیار ضعیف ارزیابی شد. در تجزیه و تحلیل های آینده ، این نتایج با برخی از مشخصه های معمولی فرهنگ شرقی و سیستم آموزشی در ارتباط خواهد بود. این پژوهش استدلال می کند که تزریق خلاقیت احتمالا به موضوعاتی مانند برنامه آموزشی ، سیستم های آموزشی محلی و فرهنگ اجتماعی محدود شود. این پژوهش همچنین پشتیبانی های بیشتری را در زمینه خاص ، مبتنی بر محتوی و مشخصه های فرهنگی در زمینه یادگیری خلاق ارائه می دهد. پیشنهاداتی نیز در زمینه اصلاحات مربوط به خلاقیت در جوامع آسایی ارائه شده است.

بدون دیدگاه