ترجمه این مقاله با کیفیت متوسط انجام شده است. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
مروری بر مقالات
کار های آزمایشی
مواد
ساختار نمونه ها و نصب آن ها
پیشینه بارگذاری
نتایج تست ها
توصیف آسیب و پاسخ های هیسترزیس
تعمیر آسیب ها
توصیف آسیب و پاسخ های هیسترزیس
جمع بندی
پیشنهادات
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
ABSTRACT
This paper presents the results of a quasi-static cyclic test carried out on a reinforced concrete special moment resisting beam in the Earthquake Engineering Center of UET Peshawar to study the efficiency of traditional repair techniques in restoring the strength and stiffness capacity of damaged RC beams. The beam was tested in a cantilever mode and was subjected to a standard loading protocol with increasing amplitude of displacement cycles. The final damage state of the beam consisted of severe cracking and spalling of the cover concrete. The cracks were repaired with low-viscosity injection epoxy and the spalled concrete was repaired with early-strength grout. The repaired specimen was subjected to the same loading protocol as the original specimen to study the efficiency of the repair technique employed. It was observed that epoxy injection is not effective in restoring the stiffness of beams due to bar slip and inelastic extension of longitudinal bars at the support end.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مقاله نتایج یک تست چرخه ای شبه ایستا را نشان میدهد که بر روی تیر های خاص بتنی مقاوم در برابر تکانه در مرکز مهندسی زلزله در UET Peshawar را نشان میدهد که برای بررسی کارایی تکنیک های تعمیر متداول در بازیابی مقاومت و ظرفیت سفتی تیر های RC آسیب دیده، انجام شده است. این تیر ها نخست در حالت پایه ای تحت تست قرار گرفته و تحت پروتکل های بارگذاری استاندارد با دامنه ی افزایشی چرخه های جابجایی، قرار گرفتند. وضعیت آسیب نهایی تیر ها نیز شامل ترک های شدید و خرد شدن پوشش بتنی بود. این ترک ها با تزریق اپوکسی با گرانروی پایین ترمیم شد و بتن های خرد شده نیز با استفاده از دوغاب با مقاومت اولیه، تعمیر شد. این نمونه های تعمیر شده تحت پروتکل های بارگذاری مشابه قرار گرفتد تا کارایی تکنیک های تعمیر مورد استفاده، بررسی شود. مشاهده شد که تزریق اپوکسی برای بازیابی سفتی تیر ها ، به دلیل لغزش میله ها و گسترش غیر الاستیک میله های طولی در انتهای تکیه گاه، مناسب نمیباشد.