ترجمه مقاله آزمون تحقیقاتی تطبیقی تصادفی سازی شده برای کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم - نشریه الزویر

ترجمه مقاله آزمون تحقیقاتی تطبیقی تصادفی سازی شده برای کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
آزمون تحقیقاتی تطبیقی تصادفی سازی شده در یک گروه از مهارت های شناختی اجتماعی برای کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم
عنوان انگلیسی
Randomized Comparative Trial of a Social Cognitive Skills Group for Children With Autism Spectrum Disorder
صفحات مقاله فارسی
21
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2015
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده و pdf
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
6.142 در سال 2018
شاخص H_index مجله
222 در سال 2019
شاخص SJR مجله
3.046 در سال 2018
شناسه ISSN مجله
0890-8567
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2018
کد محصول
F1578
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، روانشناسی تربیتی
مجله
مجله آکادمی آمریکایی روانپزشکی کودک و نوجوان - Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry
دانشگاه
مرکز پزشکی دانشگاه راش، شیکاگو
کلمات کلیدی
گروه های مهارت های اجتماعی، اوتیسم، شناخت اجتماعی، مداخله رفتاری شناختی، ارتباطات اجتماعی
کلمات کلیدی انگلیسی
social skills groups - autism - social cognition - cognitive behavioral intervention - social communication
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jaac.2014.12.005
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
روش اجرا
تصادفی سازی و روشهای مطالعه
شرکت کنندگان
درمانگران و پایبندی به درمان
مداخلات
سنجشها
تحلیل اجتماعی
تحلیل مولفه های اصلی: سنجشهای نتایج درمان.
نتایج
اثرات درمان: رفتار اجتماعی و شناخت اجتماعی در نقطه پایانی
پیگیری سه ماهه
تعدیلگران اثرات درمانی
روایی اجتماعی
بحث
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Objective  This study evaluated the efficacy of a targeted social skills training group in school-aged children with autism spectrum disorder (ASD). The intervention, Seaver-NETT (Nonverbal communication, Emotion recognition, and Theory of mind Training), is a 12-session cognitive-behavioral intervention (CBI) for verbal, school-aged children targeting ASD-specific social behavioral impairments.

Method Sixty-nine children with ASD, 8 to 11 years of age, with verbal IQs greater than 70, participated in a randomized comparative trial to examine the efficacy of NETT relative to a facilitated play group. Treatment outcomes included caregiver reports of social behavior and neuropsychological assessments of social cognition conducted by blinded raters. Outcomes were collected at baseline, endpoint, and 3 months posttreatment.

Results Significant improvements were found on social behavior outcomes such as nonverbal communication, empathic responding, and social relations in the NETT condition relative to the active control at endpoint. Verbal IQ moderated the interaction effect on social behavior, with higher verbal IQ associated with improvements in the CBI condition. No significant improvements were found on social cognitive outcomes. No significant group differences were found at 3-month follow-up conducted with approximately half the sample (n = 34).

Conclusion These data indicate that targeted CBI social skills groups such as NETT improve social communication deficits in verbal, school-aged children with ASD. The moderating effects of high verbal IQ suggest a need to consider participant and treatment characteristics associated with outcomes in future studies.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
هدف: این مطالعه به ارزیابی کارایی یک گروه آموزشی مهارتهای اجتماعی هدفمند در کودکان به سنین مدرسه و مبتلا به اختلال طیف اوتیسم یا ASD می پردازد. مداخله ای به نام Seaver-NETT (ارتباطات غیرکلامی، تشخیص عاطفی و نظریه آموزش ذهن) یک مداخله شناختی-رفتاری 12 جلسه ای (CBI) باری کودکان به سنین مدرسه کلامی است که هدفش نقص های رفتاری اجتماعی ویژه ASD می باشد.
روش اجرا: شصت و نه کودک مبتلا به ASD که به سن 8 الی 11 سال می باشند و دارای IQهای کلامی بیش از 70 هستند، در یک آزمون تحقیقاتی تطبیقی تصادفی سازی شده برای بررسی کارایی NETT نسبت به گروه بازی تسهیل شده شرکت کردند. نتایج درمان شامل گزارشات مربی در زمینه ارزیابی های رفتار اجتماعی و عصب روانشناختی شناخت اجتماعی می باشد که توسط سنجشگران به روش کور اجرا گردید. نتایج در اول تحقیقات، در اخر تحقیقات و سه ماه بعد از درمان جمع آوری گردید.
نتایج: بهبودهای معنی داری در زمینه نتایج رفتار اجتماعی مانند تبادلات غیرکلامی، پاسخ تلقینی، و روابط اجتماعی در شرایط NETT بسته به کنترل فعال در اخر مطالعه یافت گردید. IQ کلامی باعث تعدیل اثر تعاملی روی رفتارا جتماعی با IQ کلامی بالاتر مرتبط با بهبودهایی در شرایط CBI گردید. هیچ گونه بهبودهای معنی داری در زمینه نتایج شناختی اجتماعی پیدا نشد. هیچ گونه تفاوتهای گروهی معنی داری در پیگیری 3 ماهه با تقریبا نیمی از نمونه ها (تعداد 34 نفر) پیدا نشد.
نتیجه گیری : این داده ها نشان می دهد که گروه های مهارت اجتماعی CBI هدف مانند NETT باعث بهبود نواقص ارتباطاتی اجتماعی در کودکان کلامی به سن مدرسه مبتلا به ASD شده اند. اثرات تعدیل کننده IQ کلامی بالا حاکی از نیاز به درنظرگیری مشخصات شرکت کننده و مشخصات درمان در ارتباط با نتایج در مطالعات آتی دارد.

بدون دیدگاه