منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله رابطه خود ادراکی فیزیکی صلاحیت، جهت گیری هدف و خوش بینی با واسنجی عملکرد دانش آموزان - نشریه الزویر

ترجمه مقاله رابطه خود ادراکی فیزیکی صلاحیت، جهت گیری هدف و خوش بینی با واسنجی عملکرد دانش آموزان - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
رابطه خود ادراکی فیزیکی صلاحیت، جهت گیری هدف و خوش بینی با واسنجی عملکرد دانش آموزان در تربیت بدنی
عنوان انگلیسی
The relation of physical self-perceptions of competence, goal orientation, and optimism with students' performance calibration in physical education
صفحات مقاله فارسی
27
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2018
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.111 در سال 2019
شاخص H_index مجله
66 در سال 2020
شاخص SJR مجله
1.129 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
1041-6080
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2019
کد محصول
F1670
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
ضمیمه
ندارد
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
تربیت بدنی، روانشناسی ورزشی
مجله
یادگیری و تفاوت های فردی - Learning and Individual Differences
دانشگاه
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تسالی، یونان
کلمات کلیدی
صحت مطلق، یادگیری خود تنظیم، خود کارامدی، پرتاب بسکتبال
کلمات کلیدی انگلیسی
Absolute accuracy - Self-regulated learning - Overconfidence - Self-efficacy - Basketball shooting
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.lindif.2017.11.013
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1- مقدمه
1.1 تعریف و درک واسنجی
1.2 شواهد تحقیقاتی
1.3 عوامل مرتبط با کالیبراسیون عملکرد
1.4 مطالعات فعلی
2- مطالعه 1
2-1 روش
2-2-نتایج
3- مطالعه 2
3-1 روش
4- بحث
4-1 واسنجی و خودادراکی مهارت
4-2 کالیبراسیون و جهت گیری هدف
4-3 واسنجی با توجه به خوشبینی و بدبینی
4-4 ویژگی های دانش آموزان با دقت بالا
4-5 اهمیت، و تحقیقات اینده
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Two studies were conducted to examine associations between students' calibration accuracy with their self-perceptions of competence (i.e., global self-worth, sport competence, perceived competence, and self-efficacy), goal orientation, and dispositional optimism and pessimism. Participants were 138 (study 1) and 236 (study 2) fifth and sixth grade students. An index of absolute accuracy of performance prediction was calculated based on students' predicted and actual performance in a basketball shooting test. Person-related factors were measured with self-reported questionnaires. Results showed no associations between absolute accuracy and students' global self-worth, sport competence, optimism and pessimism (study 1) while students' absolute accuracy was associated with their task orientation, self-efficacy, and perceived competence (study 2). An overconfidence effect was also found in both studies. These results were discussed with reference to previous evidence and views of calibration research in academic, sport, and physical education domains. Interactions between person-related factors and calibration and their effects on the development of students' self-regulated learning of sport skills in physical education were also highlighted.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
دو مطالعه برای بررسی همبستگی های بین صحت واسنجی( کالیبراسیون) دانش آموزان با خود ادراکی از مهارت و قابلیت( یعنی خود ارزشمندی عمومی، مهارت ورزشی، مهارت ادراک شده و خودکارامدی) ، جهت گیری هدف و خوش بینی و بدبینی انجام شد. شرکت کننده ها شامل 138( مطالعه 1) و 236( مطالعه 2) دانش آموزان کلاس پنجم و ششم است. یک شاخص صحت مطلق پیش بینی عملکرد بر اساس عملکرد واقعی و پیش بینی شده در تست پرتاب بسکتبال محاسبه شد. عوامل مربوط به شخص با پرسش نامه خود گزارش شده اندازه گیری شد. نتایج هیچ گونه همبستگی را بین صحت مطلق و خود ارزشمندی، مهارت ورزشی ، خوش بینی و بدبینی(مطالعه 1) نشان داد، در حالی که صحت مطلق دانش آموزان با جهت گیری وظایف، خودکارامدی و مهارت ادراک شده مرتبط بود. یک اثر اعتماد بیش از حد در دو مطالعه مشاهده شد. این نتایج با استناد به شواهد قبلی و دیدگاه های تحقیقات واسنجی در حوزه اموزش اکادمیک، ورزشی و فیزیکی بررسی شد. اثر متقابل بین عوامل فردی و واسنجی و اثرات آن ها روی توسعه یادگیری خود تنظیمی مهارت های ورزشی در تربیت بدنی بررسی شد.

بدون دیدگاه