ترجمه مقاله شخصیت و انگیزه های مرتبط با استفاده از فیسبوک – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | شخصیت و انگیزه های مرتبط با استفاده از فیسبوک |
عنوان انگلیسی: | Personality and motivations associated with Facebook use |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 16 |
سال انتشار : 2009 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 5789 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 503.82Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: روانشناسی، مهندسی فناوری اطلاعات و علوم اجتماعی |
گرایش های مرتبط با این مقاله: روانشناسی عمومی، پژوهشگری اجتماعی و اینترنت و شبکه های گسترده |
مجله: کامپیوترها در رفتار انسان - Computers in Human Behavior |
دانشگاه: گروه روانشناسی، دانشگاه ویندزور، کانادا |
کلمات کلیدی: واسطه کامپیوتر ارتباطات (CMC)، شخصیت، استفاده از اینترنت، فیس بوک، مدل پنج عاملی، NEO-PI-R |
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است |
چکیده
1. همبستگی های شخصیت و عوامل شایستگی مرتبط با استفاده از فیسبوک
1.2. عوامل شخصیتی
1.3. شایستگی و آشنایی
1.4. مطالعه حاضر
2. روش
2.1. شرکت کنندگان
2.2. مواد
2.3. روش
3. نتایج
4. بحث
Abstract
Facebook is quickly becoming one of the most popular tools for social communication. However, Facebook is somewhat different from other Social Networking Sites as it demonstrates an offline-to-online trend; that is, the majority of Facebook Friends are met offline and then added later. The present research investigated how the Five-Factor Model of personality relates to Facebook use. Despite some expected trends regarding Extraversion and Openness to Experience, results indicated that personality factors were not as influential as previous literature would suggest. The results also indicated that a motivation to communicate was influential in terms of Facebook use. It is suggested that different motivations may be influential in the decision to use tools such as Facebook, especially when individual functions of Facebook are being considered.
چکیده
فیسبوک به سرعت درحال تبدیل شدن به محبوب ترین ابزار برای ارتباطات اجتماعی است. با این حال، فیسبوک قدری متفاوت از سایر سایت های شبکه اجتماعی است زیرا یک گرایش آفلاین به آنلاین نشان می دهد؛ یعنی، اکثریت دوستان فیسبوکی در خارج از شبکه ملاقات می کنند و سپس بعداً همدیگر را به عنوان دوست می افزایند. پژوهش حاضر نحوه وابسته بودن مدل پنج عاملی شخصیت به استفاده از فیسبوک را بررسی کرد. علی رغم برخی گرایشات مورد انتظار راجع به برون گرایی و گشودگی به تجربه، نتایج نشان داد که عوامل شخصیتی به اندازه ای که ادبیات پیشین اشاره می کند بانفوذ نیستند. نتایج همچنین نشان دادند که انگیزه ارتباط برقرر کردن بر حسب فیسبوک بانفوذ بود. اشاره شده است که انگیزه های مختلف ممکن است در تصمیم به استفاده از ابزاری نظیر فیسبوک، بویژه وقتی عملکردهای فردی فیسبوک مد نظر قرار گرفته می شود بانفوذ باشد.