ترجمه مقاله فرایند شکل گیری تعامل شبه اجتماعی سالمندان در زمینه وب سایتهای سفر - نشریه الزویر

ترجمه مقاله فرایند شکل گیری تعامل شبه اجتماعی سالمندان در زمینه وب سایتهای سفر - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۶,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
فرایند شکل گیری تعامل شبه اجتماعی سالمندان در زمینه وب سایتهای سفر: نقش تعدیل کننده نزدیکی جغرافیایی والد- فرزند
عنوان انگلیسی
Older adults’ parasocial interaction formation process in the context of travel websites: The moderating role of parent-child geographic proximity
صفحات مقاله فارسی
48
صفحات مقاله انگلیسی
18
سال انتشار
2017
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
9.657 در سال 2019
شاخص H_index مجله
179 در سال 2020
شاخص SJR مجله
3.068 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
0261-5177
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2019
کد محصول
10902
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، بازاریابی، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت کسب و کار، مدیریت عملکرد
مجله
مدیریت گردشگری - Tourism Management
دانشگاه
گروه گردشگری و کنوانسیون، دانشگاه ملی پوسان، جمهوری کره
کلمات کلیدی
تعامل شبه اجتماعی (PSI)، سالمندان، هویت سنی، نواوری، بهزیستی، تبلیغات دهان به دهان (WOM)
کلمات کلیدی انگلیسی
Parasocial interaction (PSI) - Older adults - Age identity - Innovativeness - Well-being - Word-of-mouth (WOM)
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.tourman.2017.07.012
فهرست مطالب
چکیده
1.مقدمه
2. نقد و بررسی آثار
2.1 وب- تعامل شبه اجتماعی
2.2 هویت سنی و وب-تعامل شبه اجتماعی
2.3 نواوریها و وب- تعامل شبه اجتماعی
2.4 تاثیرات تعدیل کننده بین هویت سنی و وب- تعامل شبه اجتماعی
2.5 روابط بین وب-تعامل شبه اجتماعی ، تندرستی و تبلیغات دهان به دهان
3. روشها
3.1 ابزار سنجش
3.2 نمونه برداری
4. نتایج
4.1 مشخصات دموگرافی
4.2 مدل سنجش
4.4 آزمون تعدیل کننده
5. بحث و نتیجه گیری ها
5.1 بحث
5.2 مفاهیم نظری
5.3 مفاهیم مدیریتی
6. محدودیتها و رهنمودها برای تحقیقات آتی
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)

10902 IranArze     10902 IranArze1     10902 IranArze2

نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

This study aims to identify the effects of age identity and innovativeness on parasocial interaction (PSI), and the moderating effect of parent-children proximity between age identity and PSI, and to examine the causal relationships between PSI, well-being and word-of-mouth (WOM). A sample of 271 U.S. residents aged 50 and older were recruited through an online survey company. The conceptual model was developed and tested using the structural equation modeling (SEM) technique. The results found that psychological and physical age have positive effects on PSI, whereas social age has a negative one. Importantly, innovativeness had a negative impact on PSI regardless of the age identity. The psychological and social age induced PSI to a stronger extent when the children lived out of state. Finally, PSI was found to lead to well-being and WOM, whilst well-being itself had a positive effect on WOM. The managerial implications and future research directions are discussed.

1. Introduction

With the advent of Information Communication Technologies (ICT) in tourism (Buhalis & Law, 2008), the travel and tourism management literature has focused attention not only on travel website quality and its effects on online users' perception toward the site, but also on the influence of online reviews on firm performance (Ho & Lee, 2007; Kim, Kim, & Han, 2007; Nguyen & Coudounaris, 2015). Likewise, prior research has shown that when visiting travel websites owned by online travel agencies and associated service providers such as TripAdvisor, website design is one of the important factors influencing consumers’ online shopping experience. Furthermore, as interactive websites such as TripAdvisor embed a range of information, including user-generated contents such as online reviews to attract customers (Bussgang, 2012), factors affecting the online review process and their effect on behavioral intention have also been of considerable interest to recent tourism researchers (Liu & Zhang, 2014; Sparks & Browning, 2011).

6. Limitations and directions for future research

Despite invaluable understanding of PSI with websites among older consumers, caution should be made before applying the results. Given that this study was designed using a cross-sectional approach, as its main purpose was to understand elderly people's perception of PSI, it is strongly recommended that future studies adopt qualitative research methods, particularly those employing a longitudinal approach, in order to understand older adults' experiences and their associated meaning, as suggested by Giles (2002). Accordingly, it would be interesting to understand older adults' motivations for PSI in online communities in diverse situations (e.g., high cognitive capabilities, physical immobility, loneliness, etc.).

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مطالعه در صدد شناسایی اثرات هویت سنی و نواوری بر تعامل شبه اجتماعی (PSI) و تاثیر تعدیل کننده نزدیکی والد-فرزند بین هویت سنی و تعامل شبه اجتماعی و بررسی روابط سببی فی مابین تعامل شبه اجتماعی ، بهزیستی و تبلیغات دهان به دهان (WOM) است. یک نمونه متشکل از 271 سکنه امریکایی پنجاه ساله و بیش از آن، از طریق یک شرکت زمینه یابی آنلاین بکار گرفته شد. مدل مفهومی با استفاده از تکنیک مدلسازی معادله ساختی (SEM) ایجاد و محک زده شد. نتایج دریافتند سن روانی و جسمانی دارای اثرات مثبت بر تعامل شبه اجتماعی است،در حالیکه سن اجتماعی دارای اثر منفی است. به طرز قابل توجهی، نواوری بدون در نظر گرفتن هویت سنی، دارای اثر منفی بر تعامل شبه اجتماعی است. هنگامیکه فرزندان خارج از کشور زندگی میکردند، سن روانی و سن اجتماعی،تعامل شبه اجتماعی را تا حد قویتری تحریک نمود. در نهایت، پی برده شد تعامل شبه اجتماعی منجر به بهزیستی و تبلیغات دهان به دهان میشود، در حالیکه بهزیستی خود دارای اثر مثبت بر تبلیغات دهان به دهان است. مفاهیم مدیرانه و رهنمودهای تحقیقاتی آینده مورد بحث قرار میگیرند.
1.مقدمه
با ظهور فناوریهای ارتباطات اطلاعات (ICT) در جهانگردی، ادبیات مدیریت سفر و جهانگردی توجه خود را نه تنها بر کیفیت وب سایت سفر و اثراتش بر ادراک کاربران آنلاین به سوی سایت بلکه بر تاثیر نقد و بررسی های آنلاین در زمینه عملکرد شرکت معطوف نموده اند. هم چنین، تحقیقات قبلی نشان داده اند هنگامیکه بازدید وب سایتهای سفر تحت مالکیت آژانسهای مسافرتی آنلاین قرار دارد و به ارائه دهندگان خدماتی هم چون تریپ ادوایسر (TripAdvisor) وابسته است، طراحی وب سایت، یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر تجربه خرید آنلاین مشتریان میشود. افزون بر آن، از آنجاییکه وب سایتهای تعاملی همانند تریپ ادوایسر طیفی از اطلاعات را در خود جای داده اند من جمله محتوای تولید شده کاربر همانند نقد و بررسی های آنلاین برای جلب مشتری، عوامل موثر بر فرایند نقد و بررسی آنلاین و اثرشان بر مقصود رفتاری هم مورد توجه شایان ذکر محققان جهانگردی اخیر واقع شده است.
6. محدودیتها و رهنمودها برای تحقیقات آتی
با وجود شناخت فوق العاده گرانبهای تعامل شبه اجتماعی با وب سایتها در بین سالمندان ، باید پیش از بکارگیری نتایج، احتیاط ورزید. با فرض اینکه این مطالعه با استفاده از یک رویکرد سطح مقطعی طراحی شده است، چون هدف اصلی آن شناخت ادراک سالمندان از تعامل شبه اجتماعی است، به شدت توصیه میشود مطالعات آتی، روشهای تحقیقاتی کیفی را اتخاذ نمایند، به طور خاص روشهایی که رویکردی طولی را برای درک تجارب سالمندان و مفهوم وابسته به آنها بکار میگیرند، همانطور که گیلز (2002) پیشنهاد کرده است. مطابقا، شناخت انگیزه های سالمندان برای تعامل شبه اجتماعی در جوامع آنلاین در موقعیتهای مختلف جالب خواهد بود (مثلا قابلیتهای شناختی بالا، عدم تحرک جسمانی، تنهایی و غیره).

بدون دیدگاه