ترجمه مقاله عملکرد نوروسایکولوژی در افراد مبتلا به ADHD در سراسر طول عمرشان - نشریه الزویر

ترجمه مقاله عملکرد نوروسایکولوژی در افراد مبتلا به ADHD در سراسر طول عمرشان - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
عملکرد نوروسایکولوژی در افراد مبتلا به ADHD در سراسر طول عمرشان
عنوان انگلیسی
Neuropsychological functioning in people with ADHD across the lifespan
صفحات مقاله فارسی
38
صفحات مقاله انگلیسی
20
سال انتشار
2006
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
10.854 در سال 2018
شاخص H_index مجله
181 در سال 2019
شاخص SJR مجله
5.499 در سال 2018
شناسه ISSN مجله
0272-7358
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2018
کد محصول
F1619
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
مجله
بررسی روانشناسی بالینی - Clinical Psychology Review
دانشگاه
برنامه کلینیکی و پژوهشی بالینی روانشناسی کودکان، بوستون، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی
ADHD، بیش فعالی، اختلال اجرایی عصب شناسی، توجه، شناخت
کلمات کلیدی انگلیسی
ADHD - Executive dysfunction - Neuropsychology - Attention - Cognition
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.cpr.2006.01.004
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. توسعه مفهوم توجه اجرایی و اختلال عملکرد مغز در ADHD
3. اختلال عملکردی روان شناسی عصب شناسی در کودکان مبتلا به ADHD
3.1. ارزیابی روان شناسی عصب شناسی در کودکان پیش دبستانی
3.2. مطالعات روان شناسی عصب شناختی در کودکان مبتلا به ADHD با سنین 6 تا 12 سال
3.3. مطالعات روان شناسی عصب شناختی در نوجوانان مبتلا به ADHD
4. آیا ناهنجاری های روان شناسی عصب شناسی برای همبودی به حساب می آید؟
4.1. ناتوانی های یادگیری
5. ناهمگونی ADHD و ناهنجاری های روان شناسی عصب شناختی
6. اثرات جنسیت بر ناهنجاری های روان شناسی عصب شناختی در ADHD
7. اختلال عملکردی روان شناسی عصب شناسی در بزرگسالان مبتلا به ADHD
8. مقیاس های تجربی اختلال عملکرد روان شناسی عصب شناسی
9. ارتباط ساختار مغز، عملکرد، و اختلال روان شناسی عصب شناسی
10. داروشناسی روانی از نقص های شناختی در ADHD
11. ارزیابی روان شناسی عصب شناسی بالینی
12. خلاصه
13. جهت های آتی برای تحقیق و بررسی
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

ADHD is defined by behavioral characteristics similar to neuropsychological disorders of executive dysfunction. This paper is a literature review of the neurocognitive characteristics of ADHD from early childhood through adulthood. The author addresses the development of the concept of attention and executive function (EF) deficits in ADHD, clinical neuropsychological studies of preteenage children, teenagers and adults with ADHD, gender and the role of psychiatric co-morbidity including the relationship of learning disabilities to ADHD, heterogeneity of neuropsychological dysfunctions, experimental neuropsychological studies, the relationship of brain structure to function, psychopharmacology of ADHD, and clinical neuropsychological assessment. The group data clearly supports the hypothesis that executive dysfunctions are correlates of ADHD regardless of gender and age, and these EF deficits are exacerbated by co-morbidity with learning disabilities such as dyslexia. However, there is limited data on children under the age of 5, teenagers from age 13–18, and adults with ADHD over the age of 40. Studies of individual classification of people with ADHD compared to healthy, non-psychiatric controls do not support the use of neuropsychological tests for the clinical diagnosis of ADHD, and indicate that not all persons with ADHD have EF deficits. Some persons with ADHD may have deficits in brain reward systems that are relatively independent of EF impairments. Future research should clarify the multiple sources of ADHD impairments, continue to refine neuropsychological tools optimized for assessment, and incorporate longitudinal, developmental designs to understand ADHD across the lifespan.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
ADHD توسط ویژگی های رفتاری همانند اختلال عملکرد روان شناسی عصب شناسی (نروسایکولوژی) تعریف می شود.این مقاله مروری بر ادبیات پیشینه ویژگی های عصب شناختی ADHD از اوایل کودکی تا بزرگسالی می باشد.نویسنده این مقاله به توسعه مفهوم نقص توجه و عملکرد اجرایی (EF) در ADHD، مطالعات روانشناسی عصب شناسی کودکان نوجوان، جوانان و بزرگسالان با ADHD، جنسیت و نقش همبودی شامل رابطه ناتوانی یادگیری با ADHD، ناهمگونی اختلالات روانشناسی عصب شناسی، مطالعات تجربی روانشناسی عصب شناسی، رابطه ساختار مغز با عملکرد، داروشناسی روانی ADHD، و ارزیابی روانشناسی عصب شناسی بالینی پرداخته است. گروه داده ها به وضوح از این فرضیه پشتیبانی می کنند که اختلالات اجرایی بدون توجه به جنسیت و سن با ADHD مرتبط است و این نقص های EF توسط همبودی با ناتوانی یادگیری مانند خوانش پریشی تشدید می شود. با این وجود، داده های محدودی در مورد کودکان زیر سن 5 سال، نوجوانان با سن 13-18 سال، و بزرگسالات مبتلا به ADHD بالای سن 40 سال وجود دارد. مطالعات طبقه بندی فردی افراد با ADHD در مقایسه با گروه های کنترل سالم، و غیر روانی از استفاده از آزمون های روانشناسی عصب شناسی برای تشخیص بالینی ADHD پشتیبانی نمی کند و نشان می دهد که همه ی افراد با ADHD نقص EF ندارند. برخی از اشخاص با ADHD ممکن است نقص هایی در سیستم های پاداش مغز داشته باشند که نسبتا مستقل از اختلالات EF است. تحقیقات آتی باید منابع متعدد اختلالات ADHD را مشخص کند، ابزار روانشناسی عصب شناختی بهینه شده برای ارزیابی را بهبود بخشد و طرح های تحقیقاتی طولانی و توسعه ای برای درک ADHD در طول عمر را ادغام کند.

بدون دیدگاه