دانلود رایگان مقاله انگلیسی تحقیقات بازاریابی اجتماعی کلان: فلسفه، روش شناسی و روش ها - Sage 2017

عنوان فارسی
تحقیقات بازاریابی اجتماعی کلان: فلسفه، روش شناسی و روش ها
عنوان انگلیسی
Macro-Social Marketing Research: Philosophy, Methodology and Methods
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2017
نشریه
Sage
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه
اسکوپوس
کد محصول
E9274
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
بازاریابی
مجله
مجله بازاریابی کلان - Journal of Macromarketing
دانشگاه
Auckland University of Technology - Auckland - New Zealand
کلمات کلیدی
بازاریابی کلان اجتماعی، نظریه سیستم، روش شناسی، بازاریابی اجتماعی، سیستم بازاریابی اجتماعی
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1177/0276146717735467
چکیده

Abstract


Macro-social marketing is the use of social marketing – up, mid and downstream – to affect holistic systemic change (Kennedy 2016). Presently, fragmented views within macro-social marketing threaten to divide the field. Much of this fragmentation is due to a confusion between systems thinking and systems theory, the basis for macro-social marketing. This article presents an explanation of the key facets of systems literature, a macro-social marketing philosophy and a macro-social marketing methodology to show the benefits of combining systems thinking and systems theory, thus alleviating conflict within the field.

نتیجه گیری

Conclusion


This article set out to provide a conceptualisation of macrosocial marketing systems philosophy and methodology. It has done so with a mixture of systems literature, macromarketing literature, and also social marketing literature. Research questions that have not yet been addressed have also been outlined. It is the hope that this article works towards creating a harmony in the emerging field of macro-social marketing, where a shared agenda may be reached, for the betterment of the field and the well-being of society.


بدون دیدگاه