ترجمه مقاله استفاده از سیستم های مدیریت دانش - نشریه الزویر

ترجمه مقاله استفاده از سیستم های مدیریت دانش - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
استفاده از سیستم های مدیریت دانش: یک تاکسونومی راهکارهای SME
عنوان انگلیسی
Using knowledge management systems: A taxonomy of SME strategies
صفحات مقاله فارسی
31
صفحات مقاله انگلیسی
12
سال انتشار
2017
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده و pdf
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
7.338 در سال 2018
شاخص H_index مجله
91 در سال 2019
شاخص SJR مجله
1.711 در سال 2018
شناسه ISSN مجله
0268-4012
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2018
کد محصول
F1471
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
جداول ترجمه شده است ✓ تصاویر ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، مدیریت دانش، مدیریت کسب و کار
مجله
مجله بین المللی مدیریت اطلاعات - International Journal of Information Management
دانشگاه
گروه مهندسی صنایع - دانشگاه ناپل فدریکو دوم ، ایتالیا
کلمات کلیدی
تحلیل حوزه، منطق فازی، سیستم های مدیریت دانش، شیوه ها، ابزار
کلمات کلیدی انگلیسی
Field analysis - Fuzzy logic - Knowledge management systems - Practices - Tools
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2016.10.007
فهرست مطالب
چکیده
1-مقدمه
2-مرور متون علمی
1-2-انتخاب مقالات
2-2-تحلیل محتوایی
3-تاکسونومی ابزارهای KM و شیوه های KM
4-زمینه تحقیقاتی و روش اجرای تحلیل حوزه ای
2-4-تست پرسشنامه نیمه ساختاری
3-4-تحلیل میدانی
5-درجه انتشار و شدت استفاده از ابزار KM و شیوه های KM
1-5-درجه انتشار ابزار و شیوه های KM در میان SMEهای نمونه بررسی شده
2-5-شدت استفاده از ابزار و شیوه های KM
6-یک تاکسونومی راهکارهای SME
7-نتیجه گیری ها و دلالت ها
1-7-تحقیقات آتی
2-7-دلالت ها
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

The paper aims to highlight the degree of diffusion and the intensity of use of knowledge management systems (KMSs) among small and medium enterprises (SMEs) and to propose a taxonomy that synthesises the strategies of using KMSs on the part of SMEs. Starting from a literature review on KMSs used by SMEs and from a focus group with consultants/researchers operating in the field of information technology in SMEs, an empirical investigation was designed, developed and conducted through semi-structured interviews involving 61 selected SMEs operating in high tech industries. The paper highlights three main issues regarding the use of KMSs. Firstly, SMEs adopt and use more intensively traditional tools (KM-Tools) rather than new and more updated ones that are generally cheaper and easier to use. Secondly, SMEs adopt and make more intensive use of practices (KM-Practices) that do not exclusively focus on the knowledge management process, but seek to adapt practices they already know to the requirements of knowledge management. Finally, the paper points out that there is a relationship of reciprocity between KM-Tools and KM-Practices: one reinforces the other and vice versa. The paper proposes a taxonomy bringing together SME strategies for using KMSs. Specifically, four strategies are identified: guidepost, explorer, exploiter, and latecomer.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مقاله با هدف تاکید بر درجه انتشار و شدت استفاده از سیستم های مدیریت دانش KMS در میان کسب و کارهای کوچک و متوسط SME نوشته شده و یک تاکسونومی را مطرح می دارد که راهکارهای استفاده از KMS ها را از جانب SMEها سنتز می کند. با شروع از یک بررسی متون علمی در زمینه KMSهایی که توسط SMEها استفاده شده و از یک گروه تمرکز با مشاوران و محققان که در زمینه فناوری اطلاعات در SMEها کار می کنند، یک تحقیق تجربی طراحی گردیده، تدوین شده و از طریق مصاحبه نیمه ساختاری دارای 61 SME انتخابی که در صنایع فناوری عالی کار می کنند، اجرا شده است. این مقاله سه مسئله اصلی را راجع به استفاده از KMSها روشن ساخته است. اول اینکه SMEها ابزار قدیمی فشرده تری (ابزار KM) را به جای انواع تازه و روزآمدتر که ارزانتر بوده و استفاده راحت تری هم دارند، اتخاذ کرده و از آن استفاده می کنند. دوم اینکه SEMها استفاده فشرده تری را از شیوه ها (شیوه های KM) اتخاذ کرده و صورت داده است که به طور انحصاری متمرکز بر فرایند مدیریت دانش نمی باشد، ولیکن جویای اتخاذ شیوه هایی که قبلا می دانستند برای الزامات مدیریت دانش است. سرانجام اینکه مقاله اشاره می کند که یک رابطه متقابلی بین ابزار و شیوه های KM وجود دارد: یکی دیگری را تقویت کرده و برعکس. این مقاله یک تاکسونومی را مطرح می دارد که راهکارهای SME را برای استفاده از KMSها کنار هم می آورد. بویژه، چهار راهکار شناسایی شده است: راهنما، بررسی کننده، بهره برداری کننده، و تازه وارد.

بدون دیدگاه