سوالات استخدامی کارشناس بهداشت محیط با جواب
- مبلغ: ۸۴,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
In modern times, ‘knowledge’ is understood as cognitive, subjective and as an ever evolving concept. In contrast, knowledge in Islam is conceived within a ‘certain’ worldview, i.e., Islamic Worldview (IW) set by the authentic sources of Islam; the Holy Qur’an and the authentic collection of Prophetic traditions. Within this worldview, the concept encompasses spiritual, intellectual, moral and ethical, psycho-social, civilizational and developmental dimensions of human life. This paper aims to present a framework grounded in the IW for ‘knowledge’ creation and management, with special reference to the Muslim Education system.
در دوران مدرن، «دانش» به عنوان مفهوم شناختی، ذهنی و همیشه در حال تکامل, تفهیم شده است. در مقابل، دانش در اسلام در داخل یک جهان بینی معین، یعنی جهان بینی اسلامی (IW) درک شده است که توسط منابع معتبر اسلام تعیین شده است؛ قرآن کریم و مجموعه معتبر از سنت های پیامبر. در این جهان بینی، این مفهوم ابعاد معنوی، فکری، اخلاقی و معنوی، روانی و اجتماعی، تمدنی و توسعه زندگی بشر را در بر می گیرد. هدف این مقاله, ارائه چارچوب مبتنی بر IW برای خلق و مدیریت « دانش» ، با توجه ویژه به سیستم آموزش اسلام است.