منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله تحولات ماهیتی از آیین هندو به هنر اسلامی - نشریه اشپرینگر

ترجمه مقاله تحولات ماهیتی از آیین هندو به هنر اسلامی - نشریه اشپرینگر
قیمت خرید این محصول
۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تحولات ماهیتی از آیین هندو به هنر اسلامی
عنوان انگلیسی
Iconic Transformations from Hinduism to Islamic Art
صفحات مقاله فارسی
14
صفحات مقاله انگلیسی
13
سال انتشار
2015
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
اشپرینگر - Springer
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده و pdf
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
Conference paper
نوع ارائه مقاله
کنفرانس
کد محصول
F1548
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
هنر و تاریخ
کنفرانس
مجموعه مقالات سمپوزیوم بین المللی تحقیقات هنر ، طراحی و علوم انسانی
دانشگاه
دانشکده هنر و طراحی، دانشگاه فناوری MARA، مالزی
کلمات کلیدی
هنر اسلامی، هندو، هنر مالزیایی، نقوش نمادین
کلمات کلیدی انگلیسی
Islamic art - Hinduism - Malays art - Iconic motifs
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1007/978-981-287-530-3_7
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1-مقدمه
2- هنر مالایی سنتی در دوره پیش از اسلام
3- آیین هندو و نگرش آن به جهان
4- ظهور اسلام به شبه جزیره مالایا
5-تحول جهان بینی هندو به اسلامی
6- توحید به عنوان عامل تعیین کننده در زیبایی هنر اسلامی
7-تبدیل موارد آیین هندو به هنر مالایی- اسلامی
8-نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

The strategic location of the Malay Peninsula at the Straits of Malacca became the key attraction to the successful trade route between the East and the West. It became the meeting point for traders who not only brought their trades but also their religious belief system. Since the beginning of the Christian era, other religious culture such as Hinduism, Buddhism, and Islam had arrived the shores of the Peninsula. The coming of Hinduism in 500 AD has brought an end to animist culture of the Malay people. Gradually Indian belief system became the embodiment of Malay art and culture not only in the form of literary Sanskrit words but also in carved wood and textiles to fulfi ll religious devotions and the daily utilitarian needs. Therefore, the objectives for this paper are (1) to investigate how Hindu worldview infl uences the form and content of its artistic element in selected fi eldwoodcarving and textiles, (2) to postulate the Malay-Islamic aesthetic principles derived from the Qur’an and hadith, and (3) to discuss the transformation from Hindu icons to Islamic worldview in art. The appropriate approaches that merged and integrated with the iconic elements of such transformations are determined. In addition, based from the key evolution factors of Hindu characteristics, several samples of iconic images were identifi ed and classifi ed. The samples presented justifi ed when Islam came to the Malay Peninsula in the fi fteenth century; it has brought Hinduism to an end. Indeed, through the whole Islamization process, Islam has transformed the body and soul of the Malay mind. It shaped both religious and spiritual vision of reality specifi cally in terms of artistic and cultural expressions.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
موقعیت استراتژیک شبه جزیره مالایا در تنگه مالاکا ، تبدیل به کشش و جذب کلیدی در مسیر تجارت موفق بین شرق و غرب شد. این نقطه دیداری برای معامله گران بودکه نه تنها معاملات خود، بلکه سیستم باور مذهبی خود را بررسی می کردند. از آغاز عصر مسیحیت، فرهنگ های دیگر مذهبی مانند آیین هندو، بودا، و اسلام در سواحل شبه جزیره وارد شده بود. آمدن هندو در 500 قبل از میلاد ، پایان دادن به فرهنگ آنیمیسم در مردم مالایا را به ارمغان آورده است. به تدریج سیستم باور هند تضمینی بر هنر و فرهنگ مالایا، نه تنها در قالب کلمات ادبی سانسکریت، بلکه در چوب های تراشیده شده و منسوجات، برای تحقق بخشیدن به عبادات مذهبی و نیازهای مفید روزانه شد. بنابراین، اهداف این مقاله (1) بررسی جهانبینی هندو و چگونگی تاثیر بر فرم و محتوای عناصر هنری آن در انتخاب صنعت چوب و منسوجات (2) قیاس منطقی اصول زیبایی شناسی مالایی-اسلامی به دست آمده از قرآن و حدیث، (3) بحث در مورد انتقال آیکون های هندو به جهان بینی اسلامی در هنر . روش های مناسبی که با هم ادغام شده و با عناصر نمادین چنین تحولاتی یکپارچه شده اند، تعیین می شود. علاوه بر این، بر اساس عوامل تکامل کلیدی از ویژگی های هندو، چند نمونه از تصاویر نمادین شناسایی و طبقه بندی شدند. زمانی که اسلام در قرن پانزدهم به شبه جزیره مالایا آمد، نمونه های ارائه شده موجه بودند. در واقع، از طریق تمام مراحل اسلامی، اسلام بدن و روح ذهن مالایی را متحول کرده است. این مطلب هر دو دیدگاه مذهبی و معنوی از واقعیت را به طور خاص از لحاظ عبارات هنری و فرهنگی شکل داده است.

بدون دیدگاه