ترجمه مقاله بررسی عادت خوردن سالم در رستوران عادی با مدل گسترش یافته نظریه رفتار برنامه ریزی شده - نشریه الزویر

ترجمه مقاله بررسی عادت خوردن سالم در رستوران عادی با مدل گسترش یافته نظریه رفتار برنامه ریزی شده - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
بررسی عادت های خوردن سالم در رستوران های عادی با استفاده از مدل گسترش یافته نظریه رفتار برنامه ریزی شده
عنوان انگلیسی
Understanding healthy eating behaviors at casual dining restaurants using the extended theory of planned behavior
صفحات مقاله فارسی
19
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد ✓
کد محصول
F712
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت و گردشگری و توریسم
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت هتلداری و مدیریت گردشگری
مجله
مجله بین المللی مدیریت مهمانداری - International Journal of Hospitality Management
دانشگاه
دانشکده مدیریت صنعت گردشگری، دانشگاه هاوایی، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی
نظریه رفتار برنامه ریزی شده، نمونه بارز، تمایل رفتاری، غذای سالم، رستوران ها
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1-مقدمه
2- مرور بر ادبیات
1-2 غذاهای سالم
2-2 اهداف رفتاری در ربرابر تمایل رفتاری
3-2 طرز نگرش های اثرگذار در برابر ادراکی
4-2 هنجارهای بازدارنده در برابر توصیفی
5-2 کنترل رفتاری مد نظر
6-2 تصاویر نمونه بارز
3- روش ها
1-3 پاسخ دهنده ها و جمع آوری داده ها
2-3 گسترش ابزار
4- نتایج
1-4 پروفایل نمونه
2-4 مدل اندازه گیری
3-4 مدل ساختاری
5- بحث و نتیجه گیری
1-5 مفاهیم نظری
2-5 مفاهیم عملی
1-2-5 هدف رفتاری و تمایل رفتاری
2-2-5 چهره منفی نمونه بارز
3-2-5 طرز نگرش های اثرگذار و ادراکی
4-2-5 هنجارهای بازدارنده اجتماعی
6- محدودیت ها و تحقیقات آتی
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

This study examined the effects of customers’ psychological factors on their healthy eating behaviors (e.g., selecting low-calorie menu items) at restaurants within an extended version of the theory of planned behavior (TPB), which consists of attitudes, subjective norms, perceived behavioral control, and behavioral intentions. This extension was implemented by incorporating two new constructs (prototype and willingness) and subdividing the original TPB constructs of attitudes (affective and cognitive attitudes) and social norms (injunctive and descriptive norms). Data were collected using on-line surveys. Structural equation modeling revealed that healthful menu item selection was better predicted by the willingness-based reactive decision-making process than by the intention-based rational process. Results also indicated that affective attitude and injunctive norms had stronger and more consistent effects on behavioral intentions and willingness to choose healthful menu items than did cognitive attitude and descriptive norms. Prototype image had a positive effect on behavioral willingness. By extending the existing theory, this study makes contribution by remedying the shortcomings of the original theory and providing practical implications to encourage people to select healthy menu items.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مقاله به بررسی تاثیرات عوامل روانی ادراکی مشتریان بر رفتارهای خوردن سالم (همانند انتخاب آیتم های کم کالری از منو) در رستوران ها با تکیه بر مدل گسترش یافته نظریه رفتار برنامه ریزی شده پرداخت که شامل طرز نگرش ها، هنجارهای شخصی، کنترل رفتار مد نظر، و اهداف رفتاری می باشد. این نوع گسترش با شامل سازی دو ساختار جدید (نمونه بارز و تمایل) و تقسیم ساختارهای اولیه نظریه رفتار برنامه ریزی شده به طرز نگرش ها (اثرگذار و ادراکی) و هنجارهای اجتماعی ( بازدارنده و توصیفی) اجرا گردید. داده ها با استفاده ا نظرسنجی های آنلاین جمع آوری شدند. مدل سازی معادله ساختاری نشان داد که انتخاب آیتم سالم از منو طی فرایند تصمیم گیری واکنشی تمایلی نسبت به روند منطقی و هدفدار بهتر پیش بینی می گردد. نتایج همچنین نشان داد طرز نگرش اثرگذار و هنجارهای بازدارنده تاثیرات قوی تر و پایداری بر اهداف رفتاری و تمایل به انتخاب آیتم های سالم منو نسبت به طرز نگرش ادراکی و هنجارهای توصیفی دارند. وجهه نمونه بارز تاثیر مثبتی بر تمایل رفتاری دارد. این مقاله با گسترش نظریه موجود، برطرف نمودن کاستی های نظریه اصلی و فراهم سازی مفاهیم عملی اثر گذار بوده تا افراد را تشویق کند آیتم های سالم از منو انتخاب کنند.

بدون دیدگاه