تحقیقات نظریه داده بنیاد: روالها، قوانین و معیارهای ارزیابی
عنوان انگلیسی
Grounded Theory Research: Procedures, Canons, and Evaluative Criteria
صفحات مقاله فارسی
25
صفحات مقاله انگلیسی
19
سال انتشار
1990
نشریه
اشپرینگر - Springer
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
8424
رشته های مرتبط با این مقاله
علوم اجتماعی
گرایش های مرتبط با این مقاله
پژوهشگری اجتماعی
مجله
جامعه شناسی کیفی - Qualitative Sociology
دانشگاه
گروه علوم اجتماعی و رفتاری، دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
پیشگفتار
نظریه زمینهای: مرور و توصیف مختصری از قوانین و روالهای نظریه زمینهای
بررسی اجمالی
قوائد و روالها
کدگذاری
معیارهای ارزیابی یک نظریه زمینهای
فرایند تحقیق
مبنای تجربی یافتهها
نتیجهگیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract
Using grounded theory as an example, this paper examines three methodological questions that are generally applicable to all qualitative methods. How should the usual scientific canons be reinterpreted for qualitative research? How should researchers report the procedures and canons used in their research? What evaluative criteria should be used in judging the research products? We propose that the criteria should be adapted to fit the procedures of the method. We demonstrate how this can be done for grounded theory and suggest criteria for evaluating studies following this approach. We argue that other qualitative researchers might be similarly specific about their procedures and evaluative criteria.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
مقاله حاضر با استفاده از نظریه زمینهای به بررسی سه پرسش روششناختی میپردازد که به طور کلی در همه روشهای کیفی قابل اجرا هستند. قوائد علمی معمول چگونه باید برای تحقیقات کیفی مجددا تفسیر شوند؟ محققان چگونه باید روالها و قوائد مورد استفاده در تحقیقات خود را گزارش کنند؟ چه معیارهای ارزیابی باید در قضاوت محصولات پژوهشی استفاده شوند؟ پیشنهاد میکنیم که معیارهای متناسب با رویههای روش بکار گرفته شوند. نحوه انجام این کار برای نظریه زمینهای را نشان میدهیم و معیارهایی را برای ارزیابی مطالعات مبتنی این روش پیشنهاد میکنیم. استدلال ما این است که محققان کیفی دیگر ممکن است درباره روالها و معیارهای ارزیابی خود به طور مشابهی خاص باشند.