دانلود ترجمه مقاله توسعه شیوه گراندد تئوری (نظریه زمینه ای) - مجله الزویر

دانلود ترجمه مقاله توسعه شیوه گراندد تئوری (نظریه زمینه ای) - مجله الزویر
قیمت خرید این محصول
۲۲,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
توسعه شیوه گراندد تئوری (نظریه زمینه ای) : مقایسه گلاسر و استراوس
عنوان انگلیسی
Developing a grounded theory approach: a comparison of Glaser and Strauss
صفحات مقاله فارسی
18
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2003
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
3294
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه نشده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است
رشته های مرتبط با این مقاله
پزشکی، مدیریت، روانشناسی، حسابداری و علوم اجتماعی
گرایش های مرتبط با این مقاله
سنجش و اندازه‌گیری (روان‌سنجی) و جامعه شناسی
مجله
ژورنال بین المللی مطالعات پرستاری
دانشگاه
کالج Homerton، دانشکده کمبریج مطالعات بهداشت، انگلستان
کلمات کلیدی
روش تحقیق، نظریه پایه (بنیادین)، شیوه های تحلیلی
فهرست مطالب
چکیده
۱  مقدمه
۱  ۱ نظریه پایه: ریشه ها و واگرایی ها
۲  ۱ استقراء، استنباط و تائید
۳  ۱ روشهای رمزگذاری و ساخت و کشف نظریه
۴  ۱ تشریح تحلیل نظریه پایه
۲  نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Novice qualitative researchers are often unsure regarding the analysis of their data and, where grounded theory is chosen, theymay be uncertain regarding the differences that now exist between the approaches of Glaser and Strauss, who together first described the method. These two approaches are compared in relation to roots and divergences, role of induction, deduction and verification, ways in which data are coded and the format of generated theory. Personal experience of developing as a ground theorist is used to illustrate some of the keydifferences. A conclusion is drawn that, rather than debate relative merits of the two approaches, suggests that novice researchers need to select the method that best suits their cognitive style and develop analytic skills through doing research.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
محققین کیفی تازه کار اغلب از آنالیز داده هایشان مطمئن نبوده و زمانی که نظریه پایه انتخاب می شود، در مورد اختلافات موجود بین شیوه های گلاسر و استراوس، کسانی که برای اولین بار روش را تشریح کردند، مطمئن نیستند. این دو شیوه درباره ریشه ها و واگرایی ها، نقش استقراء، استنباط و تائید، راههای کدگذاری داده ها و فرمت نظریه ارائه شده باهم مقایسه شده اند. از تجربه شخصی توسعه به عنوان نظریه پرداز پایه (بنیادین) برای تشریح برخی از اختلافات کلیدی استفاده شده است. نتیجه بدست آمده آن است که به جای بحث راجع به متریک های نسبی دو شیوه، پیشنهاد می شود که محققین تازه کار روشی را انتخاب کنند که به بهترین شکل ممکن با سبک شناختی شان تناسب داشته و از طریق اجرای تحقیق، مهارتهای تحلیلی را توسعه دهند.

بدون دیدگاه