ترجمه مقاله هندسه بهینه چرخ دنده برای تنش فیلت حداقل با استفاده از BEM - نشریه ASME

ترجمه مقاله هندسه بهینه چرخ دنده برای تنش فیلت حداقل با استفاده از BEM - نشریه ASME
قیمت خرید این محصول
۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
هندسه بهینه چرخ دنده برای تنش فیلت حداقل با استفاده از BEM و صحت سنجی آزمایشی با فتوالاستیسیتی
عنوان انگلیسی
Optimum Gear Tooth Geometry for Minimum Fillet Stress Using BEM and Experimental Verification With Photoelasticity
صفحات مقاله فارسی
16
صفحات مقاله انگلیسی
6
سال انتشار
2016
نشریه
ASME
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
F638
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی مکانیک
گرایش های مرتبط با این مقاله
مکانیک خودرو، طراحی کاربردی و مکاترونیک
مجله
مجله طراحی مکانیک - Journal of Mechanical Design
دانشگاه
آزمایشگاه عناصر ماشین آلات، دانشگاه ملی فنی آتن، یونان
کلمات کلیدی
چرخ دنده ساده، تنش ریشه ای، BEM،بهینه سازی، الگوریتم پیچیده، فتوالاستیسیته
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
1-مقدمه
2- مدل سازی چرخ دندنه بدون بعد
3-مدل سازی تنش با استفاده از جداول تنش
4-فرمولاسیون تابع هدف
5-نتایج و بحث
6-نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
This paper introduces the concept of nondimensional gear teeth to be used in gear stress minimization problems. The proposed method of modeling reduces the computational time significantly when compared to other existing methods by essentially reducing the total number of design variables. Instead of modeling the loaded gear tooth and running BEA to calculate the maximum root stress at every iterative step of the optimization procedure, the stress is calculated by interpolation of tabulated values, which were calculated previously by applying the BEM on nondimensional models corresponding to different combinations of the design parameters. The complex algorithm is used for the optimization and the root stresses of the optimum gears are compared with the stresses of the standard gears for the same transmitted torque. Reduction in stress up to 36.5% can be achieved in this way. This reduction in stress has been confirmed experimentally with two-dimensional photoelasticity.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
این مقاله مفهوم چرخ دنده عقب بدون بعد مورد استفاده در مسائل کمینه سازی تنش چرخ دنده را معرفی می کند. روش پیشنهادی برای مدل سازی موجب کاهش زمان محاسباتی در مقایسه با سایر روش های موجود با کاهش تعداد کل متغیر های طراحی می شود. به جای مدل سازی چرخ دنده عقب بار گذاری شده و اجرای BEA برای محاسبه تنش ریشه ماکزیمم در هر مرحله از روش بهینه سازی، تنش با استفاده از مقادیر تعیین شده محاسبه می شود که  قبلا با استفاده از BEM بر روی مدلهای بدون بعد متناظر با ترکیب متفاوتی از پارامتر های طراحی محاسبه شده است. الگوریتم پیچیده برای بهینه سازی استفاده شدهو تنش های ریشه ای چرخ دنده های بهینه با تنش های دندانه های استاندارد برای گشتاور  انتقالی مقایسه می شوند. کاهش در تنش تا بیش از 36.5 درصد  به این طریق می تواند بدست بیاید. این کاهش در تنش  را می توان به طور آزمایشی با فتوالاستیسیته دو بعدی تایید کرد.

بدون دیدگاه