ترجمه مقاله برآورد پارامترهای موتور القایی سه فاز با استفاده از گشتاور تکامل تفاضلی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله برآورد پارامترهای موتور القایی سه فاز با استفاده از گشتاور تکامل تفاضلی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
برآورد پارامترهای موتور القایی سه فاز با استفاده از گشتاور تکامل تفاضلی
عنوان انگلیسی
Parameters estimation of three-phase induction motors using differential evolution
صفحات مقاله فارسی
24
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2018
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه
اسکوپوس
کد محصول
F1190
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی برق
گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی الکترونیک، سیستم های قدرت، الکترونیک قدرت و ماشینهای الکتریکی
مجله
تحقیقات سیستم های توان الکتریکی - Electric Power Systems Research
دانشگاه
دانشگاه فناوری فدرال، برزیل
کلمات کلیدی
موتور القایی، تکامل تفاضلی، برآورد پارامترها
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.epsr.2017.08.033
فهرست مطالب
چکیده
1-مقدمه
2 مدل سازی موتور القایی سه فاز
3 تکامل تفاضلی
4 روش پژوهش
1-4 ساختار تجربی
2-4 برآورد پارامترها
5 نتایج تجربی
1-5 برآورد پارامتر موتور القایی سه فاز
1-1-5 مورد 1: جریان فاز A و سرعت اندازه گیری شده از یک تاکوژنراتور
2-1-5 مورد 2: جریان فاز A و سرعت اندازه گیری شده از یک گشتاورسنج
5-1-3 مورد 3: سیگنال ورودی - جریان فاز A
2-5 اعتبار سنجی
3-5 مقایسه نتایج
6 نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Three-phase induction motors are extensively used in the industry due to their robustness characteristics, low cost and easy maintenance. Usually, it is necessary to implement drive and control systems for such motors, which requires the knowledge of their mechanical and electrical parameters. However, in some cases, these data are not immediately available, or the values of the parameters may change due to the wear of motor components. Such problems can be circumvented if an efficient parameter estimation technique is available. In order to automatically estimate the parameters efficiently, the present work proposes a method, based on the differential evolution algorithm, aimed at the estimation of the electrical and mechanical parameters of three-phase induction motors. Such algorithm is capable of estimating the parameters of the equivalent electrical circuit, such as stator and rotor resistances and leakage inductances, the magnetizing inductance, and also mechanical parameters, such as moment of inertia and the friction coefficient. The performance of the proposed parameter estimation technique is evaluated for three different input signals: (i) current signal of a phase associated with the speed measured from a tachogenerator, (ii) current signal of a phase associated with the speed acquired from a torquemeter, and (iii) only the current signal of one phase. Finally, a series of simulated and experimental results are presented to validate the proposed technique, and the results show the good performance of the proposed strategies.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
موتورهای القایی سه فاز به دلیل ویژگی های سخت افزاری، هزینه کم و تعمیر و نگهداری آسان، به طور فراوانی در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا، لازم است سیستم های درایو و کنترل را برای چنین موتورهایی پیاده سازی کنیم که این امر نیازمند شناخت پارامترهای مکانیکی و الکتریکی آنها است. با این حال، در بعضی موارد، این داده ها همان موقع در دسترس نیستند یا ممکن است مقادیر پارامترها به دلیل فرسودگی اجزای موتور تغییر کند. اگر یک روش ارزیابی پارامتر کارآمد در دسترس باشد، می توان چنین مشکلات را از بین برد. به منظور ارزیابی خودکار پارامترها به صورت موثر، مقاله حاضر، یک روش مبتنی بر الگوریتم تکاملی دیفرانسیل با هدف برآورد پارامترهای الکتریکی و مکانیکی موتورهای القایی سه فاز را پیشنهاد می دهد. چنین الگوریتمی قادر به برآورد پارامترهای مدار الکتریکی معادل مانند مقاومت استاتور و روتور و شاخص های نشتی، القایی مغناطیس، و نیز پارامترهای مکانیکی مانند گشتاور و ضریب اصطکاک است. عملکرد روش برآورد پارامتر پیشنهادی برای سه سیگنال ورودی مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرد: (1) سیگنال جریان یک فاز مرتبط با سرعت اندازه گیری شده از یک تاکوژنراتور (2) سیگنال جریان یک فاز مرتبط با سرعت حاصل از یک گشتاورسنج، و (3) تنها سیگنال جریان یک فاز. در نهایت، یک سری از نتایج شبیه سازی شده و تجربی برای تایید روش پیشنهادی ارائه شده است، و نتایج عملکرد خوب استراتژی های پیشنهاد شده را نشان می دهد.

بدون دیدگاه