ترجمه مقاله تخمین تقاضای بنزین با روش هم انباشتگی هموار کننده متغیر با زمان – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | تخمین تقاضای بنزین ایالات متحده: روش هم انباشتگی هموار کننده متغیر با زمان |
عنوان انگلیسی: | An estimation of U.S. gasoline demand: A smooth time-varying cointegration approach |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 22 |
سال انتشار : 2011 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 8021 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 3.50Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: علوم اقتصادی |
گرایش های مرتبط با این مقاله: اقتصاد انرژی و اقتصاد نفت و گاز |
مجله: اقتصاد انرژی - Energy Economics |
دانشگاه: گروه اقتصاد، دانشگاه ایلینوی، ایالات متحده آمریکا |
کلمات کلیدی: تقاضای بنزین، ضریب متغیر با زمان، همانباشتگی، معیار رگرسیون هم انباشتگی، مدل اصلاح خطا زیان رفاهی |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است |
چکیده
مقدمه
مدل اقتصادسنجی
تحلیل تجربی
توضیحات دادهها
تخمین مدل و نتایج تجربی
مدل اصلاح خطا و تعدیل کوتاهمدت
تشریح مطالب
تحلیل رفاه
نکات نتیجهگیری
Abstract
In this paper the U.S. gasoline demand from 1976 to 2008 is estimated using a time-varying cointegrating regression. We find that price elasticity increased rapidly during the late 1970s and then decreased until 1987. After a relatively small-scaled “increase–decrease” cycle from 1987 to 2000, the price elasticity rose again after 2000. The time-varying change of the elasticities may be explained by the proportion of gasoline consumption to income and fluctuation of the degree of necessity. The result of the error correction model shows that a deviation from a long-run equilibrium is corrected quickly, and the welfare analysis illustrates there may be a gain by shifting the tax scheme from income tax to gasoline tax.
چکیده
در این مقاله، تقاضای بنزین ایالات متحده از سال ۱۹۷۶ تا ۲۰۰۸ با بکارگیری رگرسیون همانباشتگی متغیر با زمان تخمین زده میشود. در این مقاله درخواهیم یافت که تغییرپذیری قیمت طی دهه ۱۹۷۰ به سرعت افزایش یافت و سپس تا سال ۱۹۸۷ دچار کاهش شد. پس از یک سیکل «افزایش-کاهش» نسبتاً کوچکمقیاس از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۰، تغییرپذیری قیمت مجدد پس از سال ۲۰۰۰ فزونی یافت. تغییر متغیر با زمان تغییرپذیریها را میتوان با نسبت مصرف بنزین به درآمد و نوسان سطح نیاز توجیه کرد. نتیجه مدل اصلاح خطا نشان میدهد که انحراف از تعادل بلندمدت به سرعت اصلاح میشود و تحلیل رفاه نیز نشان میدهد که ممکن است تغییر طرح مالیات از مالیات بر درآمد به مالیات بنزین بهبودی در پی داشته باشد.