روشهای فکر کردن (در زمان طراحی) 3 گروه متفاوت از طراحان بر اساس (داده های) خودسنجی
عنوان انگلیسی
The design thinking approaches of three different groups of designers based on selfreports
صفحات مقاله فارسی
23
صفحات مقاله انگلیسی
18
سال انتشار
2013
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
6298
رشته های مرتبط با این مقاله
معماری
مجله
مطالعات طراحی - Design Studies
دانشگاه
دانشکده معماری و برنامه ریزی شهری، موسسه فناوری الکترونیکی تکنیون اسرائیل
کلمات کلیدی
فعالیتهای طراحی، تفکر طراحی، اختصاص زمان
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
1 ) شناسایی و تفسیر مشکل
2 ) فعالیتهای طراحی و ترتیب آنها
3 ) اختصاص زمان
4 ) دانشجویان دوره¬ی لیسانس در برابر دانشجویان لیسانسیه ( دارای مدرک لیسانس )
5 ) تفکر طراحی: طراح – مبتکر ( و پیشگام )
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
This paper compares the design thinking approaches of three groups of studentdesigners: industrial design and architecture undergraduates, and design PhD candidates. Participants responded to an open-ended design brief, working individually. Upon submission of their designs they were debriefed about their design processes. We compare the groups based on their submissions and selfreported design activities, especially the sequence of their design activities and the time allotted to them. There were some commonalities and differences between the two undergraduate groups but the main differences were between the two undergraduates and the PhD students. On the basis of the findings we pose questions regarding design methods in the era of ’design thinking’ wherein designers are required to adopt an entrepreneurial frame of mind.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
در این مقاله ، روشهای فکر کردن ( در زمان طراحی ) 3 گروه از دانشجویان ( رشته ی ) طراحی یعنی :
طراحی صنعتی ، ( دانشجویان ) دوره ی کارشناسی معماری و داوطلبان دوره ی PHD طراحی را مقایسه میکند . افراد شرکت کننده در این تحقیق بصورت جداگانه به یک سری سؤالات مربوط به طراحی که Open – end استدلالی و خلاقانه بوده پاسخ دادند . بعد از اتمام پاسخگویی به سؤالات ، از افراد شرکت کننده سؤالاتی در مورد فرایند طراحی آنها پرسیده شد . ما بر اساس پاسخ های ارائه شده ( که بصورت خودسنجی ) گرد آوری شده ، فعالیتهای طراحی این افراد ( بویژه ترتیب انجام فعالیتها و مدت زمان انجام آنها ) را مقایسه کردیم . در بین دو گروه کارشناسی تشابهات و تفاوت هایی وجود داشت اما تفاوت های عمده بین دو گروه ( دوره ) کارشناسی و داوطلبان ( دوره ) PHD بود . بر اساس یافته های این تحقیق، در مورد شیوه های طراحی در عصر ( یا دوره ی )" تفکر طراحی " مسائلی را ( سؤالهایی ) را مطرح میکنیم. بر طبق " تفکر طراحی" ، طراحان باید در زمان طراحی چهار چوب فکری خلاقانه ای داشته باشند.