ترجمه مقاله بررسی مقطی سبک تربیت و دوستی به عنوان واسطه های رابطه بین کلاس اجتماعی و سلامت روان – نشریه BMC
عنوان فارسی: | بررسی مقطی سبک تربیت و دوستی به عنوان واسطه های رابطه بین کلاس اجتماعی و سلامت روان در یک جامعه دانشگاهی |
عنوان انگلیسی: | A cross-sectional investigation of parenting style and friendship as mediators of the relation between social class and mental health in a university community |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 10 |
سال انتشار : 2015 | نشریه : BMC |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : F955 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 857.32Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: علوم تربیتی و روانشناسی |
گرایش های مرتبط با این مقاله: روانشناسی تربیتی و مدیریت آموزشی |
مجله: مجله بین المللی عدالت در سلامت - International Journal for Equity in Health |
دانشگاه: دانشگاه نیوکاسل، استرالیا |
کلمات کلیدی: طبقه اجتماعی، وضعیت اجتماعی اقتصادی، سبک تربیتی، دوستی، یکپارچه سازی اجتماعی، سلامت روانی |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه نشده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است |
چکیده
مقدمه
مروری برتحقیقات جاری
روش
شرکت کننده ها و طرح
روش
شرکت کننده ها و طرح
سبک تربیت فرزند
دوستی و یکپارچگی اجتماعی
سلامت روان
روش
نتایج
تحلیل عاملی اکتشافی
طبقه اجتماعی
دوستی و سلامت روان
بحث
نتیجه گیری
Abstract
Introduction: This study tested a novel explanation for the positive relation between social class and mental health among university students. Students with a higher social class were expected to have experienced more authoritative and less authoritarian parenting styles; these parenting styles were expected to lead to greater friendship and social integration at university; and greater friendship and integration were expected to lead to better mental health. Method: To test this model, the researchers asked 397 Australian undergraduate students to complete an online survey. The research used a cross-sectional correlational design, and the data was analysed using bootstrapped multiple serial mediation tests. Results: Consistent with predictions, parenting style, general friendship and support, and social integration at university mediated the relation between social class and mental health. Conclusions: The present results suggest that working-class parenting styles may inhibit the development of socially-supportive friendships that protect against mental health problems. The potential effectiveness of interventions based on (a) social integration and (b) parenting style is discussed. Future research in this area should employ a longitudinal research design in order to arrive at clearer causal conclusions about the relations between social class, parenting styles, friendship, social integration, and mental health.
چکیده
مقدمه : این مطالعه به آزمون یک توجیه جدید برای رابطه مثبت بین کلاس اجتماعی و سلامت روان در میان دانشجویان دانشگاه می پردازد. انتظار می رود که دانشجویان با طبقات اجتماعی بالاتر سبک های تربیتی مقتدرانه تر و کم تر مستبدانه دارند. این سبک های تربیتی انتظار می رود که منجر به دوستی بیشتر و یکپارچگی اجتماعی بیشتر در دانشگاه شوند و دوستی بیشتر و یکپارچگی بیشتر منجر به سلامت بهتر روان می شود.
روش : برای تست این مدل، محققان از 397 دانشجوی کارشناسی درخواست کردند تا یک نظر سنجی آنلاین را کامل کند. این تحقیق از یک طرح همبستگی مقطعی استفاده کرده و داده ها با تست های واسطه گری سریالی چند گانه بوت استراپ تجزیه تحلیل شدند.
نتایج : مطابق با پیش بینی ها، سبک تربیتی، دوستی و پشتیبانی عمومی، و یکپارچه سازی اجتماعی در دانشگاه یک عامل واسطه ای بین طبقه اجتماعی و سلامت روانی است.
نتیجه گیری : نتایج نشان می دهد که سبک های تربیتی طبقه کارگر مانع از توسعه دوستی های حمایتی از نظر اجتماعی می شود که افراد را در برابر مسائل سلامت روان مصون می دارد. کارایی بالقوه مداخلات بر اساس 1- یکپارچگی اجتماعی و 2- سبک تربیتی مورد بحث قرار گرفته است. تحقیقات آینده در این زمینه بایستی از طرح تحقیقات طولی برای دست یابی به نتایج علی در مورد رابطه بین کلاس اجتماعی، سبک های تربیتی، دوستی، یکپارچه سازی اجتماعی و سلامت روان استفاده کنند.