ترجمه مقاله استفاده از مواد پیونده دهنده جهت پایداری قیر – لاستیک – شن – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | استفاده از مواد پیونده دهنده جهت پایداری قیر - لاستیک – شن، به منظور افزایش خصوصیات مکانیکی آن |
عنوان انگلیسی: | Use of coupling agents to stabilize asphalt–rubber–gravel composite to improve its mechanical properties |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 4 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 9 |
سال انتشار : 2009 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 9241 | رفرنس : دارد ✓ |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.32Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی پلیمر |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مهندسی مواد مرکب و پلیمریزاسیون |
مجله: مجله تولیدات پاک - Journal of Cleaner Production |
دانشگاه: مرکز فیزیک کاربردی و فناوری پیشرفته، دانشگاه ملی مکزیک |
کلمات کلیدی: آسفالت، عوامل پیوند دهنده، ماسه، ذرات لاستیکی، آسفالت اصلاح شده |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است ☓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: درج نشده است ☓ |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓ |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2009.04.002 |
چکیده
1.مقدمه
1 .1. عامل پیوند قیر- ذرات لاستیکی
1 .2. عامل پیوند دانه های شن - قیر
2. آزمایشها
2. 1. آماده سازی نمونهها
2 . 2. تست مکانیکی
3. نتایج و بحث
4. نتایج
سپاسگزاریها
Abstract
The mechanical performance of rubber-modified asphalt roads depends, besides the intrinsic properties of the constituents (asphalt, rubber and gravel), on their interfaces. To improve the adhesion between constituents, two different coupling agents were required: one to link asphalt with the rubber particles to stabilize the composite creating an elastic network in the interior of the material to improve its elastic recovery, and other to increase the adhesion between the hydrophobic asphalt and the hydrophilic gravel. A phenolic resin was used to link the rubber particles with the asphalt, while a switterionic molecule (phosphatidyl-choline) was used to change the OH groups on the gravel surface by hydrocarbon chains to make it compatible with the asphalt.
چکیده
کارایی آسفالت جاده ای اصلاح شده با ذرات لاستیکی علاوه بر خصوصیات ذاتی اجزا (قیر، لاستیک، شن) به مقدار اتصالات بین این اجزا هم وابسته میباشد. جهت بهبود چسبندگی بین اجزا دو نوع پیوند دهنده مختلف نیاز است : یکی جهت پیوند دادن ذرات لاستیکی به قیر به منظور ایجاد یک شبکه الاستیکی داخل مواد که بازیابی الاستیکی را بهبود دهد. دیگری جهت چسبندگی قسمت آبگریز قیر با قسمت آب دوست دانه های شن و ماسه میباشد. رزین فنولیک جهت پیوند دادن ذرات لاستیکی با قیر استفاده شده. در حالیکه یک مولکول خنثی (فسفاتیدیل کولین) با تغییر گروه OH موجود در سطح دانه های شن و ماسه توسط زنجیرههای هیدروکربنی سبب سازگاری آن با قیر میگردد.