دانلود رایگان مقاله مسئولیت اجتماعی شرکتی و سازگاری CSR به عنوان پیش بینی کننده شهرت شرکت ها : دیدگاه جهانی

عنوان فارسی
مسئولیت اجتماعی شرکتی و سازگاری CSR به عنوان پیش بینی کننده شهرت شرکت ها : دیدگاه جهانی
عنوان انگلیسی
Corporate social responsibility and CSR fit as predictors of corporate reputation: A global perspective
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
3
سال انتشار
2015
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4876
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت و علوم ارتباطات اجتماعی
گرایش های مرتبط با این مقاله
روابط عمومی
مجله
بررسی روابط عمومی - Public Relations Review
دانشگاه
بخش ارتباطات و طراحی، دانشگاه بلکینت، آنکارا، ترکیه
کلمات کلیدی
مسئولیت اجتماعی شرکت، شهرت، روابط عمومی، تئوری نهادی، مشروعیت
چکیده

abstrac


This paper reviews the literature for articles that include both the terms corporate social responsibility and reputation in the title and/or abstract. The results of the conceptual analysis reveal that most studies on CSR and reputation focus on practical implications without contributing to the theoretical framework. The authors propose applying institutional theory to enhance the understanding of the relationship between CSR and reputation and to foster public relations theory development.

نتیجه گیری

4. Discussion and conclusions


The authors’ analysis of existing research on CSR and CSR fit reveals that the number of studies providing theoretical explanations for the relationship between CSR and organizational reputation is fairly limited. Theory-building is critical for the development of an academic field, however, thus the authors propose that studies providing a theoretical background for reputation and CSR studies will enhance the understanding of the construct and increase the value of CSR practices, especially for the academic and practical public relations fields.


بدون دیدگاه