ترجمه مقاله تصمیمات پذیرش مشتری در مقابل عدم پذیرش نوآوری های خدمات ظاهرا مشابه - نشریه الزویر

ترجمه مقاله تصمیمات پذیرش مشتری در مقابل عدم پذیرش نوآوری های خدمات ظاهرا مشابه - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تصمیمات پذیرش مشتری در مقابل عدم پذیرش نوآوری های خدمات ظاهرا مشابه: مورد بانکداری همراه و اینترنت
عنوان انگلیسی
Consumer adoption versus rejection decisions in seemingly similar service innovations: The case of the Internet and mobile banking
صفحات مقاله فارسی
24
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2016
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
7.161 در سال 2019
شاخص H_index مجله
179 در سال 2020
شاخص SJR مجله
1.871 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
0148-2963
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2019
کد محصول
10842
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
ضمیمه
دارد و ترجمه شده است ✓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
دارد ✓
متغیر
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، مدیریت کسب و کار، نوآوری تکنولوژی، بانکداری
مجله
مجله پژوهش کسب و کار - Journal of Business Research
دانشگاه
دانشگاه فنلاند شرقی، فنلاند
کلمات کلیدی
مقاومت مشتری، پذیرش، عدم پذیرش، نوآوری خدمات، بانکداری اینترنتی، بانکداری همراه، رگرسیون منطقی
کلمات کلیدی انگلیسی
Consumer resistance - Adoption - Rejection - Service innovation - Internet banking - Mobile banking - Logistic regression
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2016.01.013
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. زمینه نظری
1.2. پذیرش، تعلل و عدم پذیرش
2.2. موانع پذیرش
3. مدل تحقیق و فرضیه ها
1.3. موانع کاربرد، ارزش، ریسک، عقیده رایج و تصور
2.3. اطلاعات جمعیتی مشتری
4. روش و داده ها
5. یافته ها
4. بحث
7. مفاهیم نظری و عملی
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)

10842 Iranarze     10842 Iranarze1     10842 IranArze2

نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

This study posits that all innovations meet consumer resistance, and overcoming this opposition must occur prior to product adoption. Factors driving service innovation resistance remain unclear. To better understand this behavior, the present study examines how five theory-driven adoption barriers—usage, value, risk, tradition, and image – as well as three consumer demographics—gender, age, and income—influence consumer adoption versus rejection decisions in Internet and mobile banking. Data from two large nationwide surveys conducted in Finland (n = 1736 consumers) test hypotheses using binary logit models comparing mobile banking adopters versus non-adopters, mobile banking postponers versus rejecters, and Internet banking postponers versus rejecters. Study results find that the value barrier is the strongest inhibitor of Internet and mobile banking adoption. In addition, the image barrier slows mobile banking adoption, and the tradition barrier explains the rejection of Internet banking. Gender and age significantly predict adoption and rejection decisions. The results demonstrate notable differences between these seemingly similar service innovations.

1. Introduction

Developing Internet and mobile technologies provide innumerable service innovations for consumers. These diversifying services are increasingly important for companies trying to create a competitive advantage in the market, retain their customer base, and cut costs. However, most innovations face resistance from the market, delaying or even preventing adoption. Nevertheless, the innovation literature largely demonstrates a pro-change bias—innovations are always good, improvements over existing products or services, and consumers always want to adopt the newest products and services (Ram, 1987; Sheth, 1981). Consequently, the innovation literature predominately restricts inquiry to adoption and diffusion perspectives (Gatignon & Robertson, 1985, 1989; Ram, 1987; Talke & Heidenreich, 2014). Research investigating customer resistance to innovations remains surprisingly scarce (Kleijnen, Lee, & Wetzels, 2009). To date, little research examines the factors inhibiting the adoption process or causing rejection behavior. Consequently, the barriers consumers feel towards innovations require further study (Antioco & Kleijnen, 2010).

7. Theoretical and practical implications

This study explores adopters, postponers, and rejecters of two seemingly similar service innovations. Recent literature criticizes scholars for focusing mostly on the behavioral intentions of consumers rather than actual usage behavior. For example, Wu and Du (2012) argue that behavioral intention may not predict actual usage accurately. This study explores both actual adoption behavior and intentional behavior. The results support the view that future research should focus not only on intentional behavior, but also on actual behavior in order to come up with valuable research findings.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مطالعه بر این فرض استوار است که همه ی نوآوری ها با مقاومت مشتری مواجه شده و غلبه بر این مخالفت باید پیش از پذیرش محصول رخ دهد. عوامل محرک مقاومت در برابر نوآوری خدمات نامشخص و مبهم باقی مانده است. مطالعه ی پیش رو برای درک بهتر این رفتار, این موارد را بررسی می کند که چگونه 5 مانع پذیرش نظریه محور (کاربرد, ارزش, ریسک, عقیده رایج و تصور) علاوه بر 3 مورد جمعیتی مشتری (جنس, سن و درآمد)بر تصمیمات پذیرش مشتری در مقابل تصمیمات عدم پذیرش در بانکداری همراه و اینترنت تاثیر می گذارند. اطلاعات به دست آمده از دو نظرسنجی بزرگ در سر تا سر کشور فنلاند (از 1736 مشتری) فرضیه ها را با استفاده از مدل های لوگیت باینری در مقایسه با موافقان بانکداری همراه در مقابل مخالفان , تعلل کنندگان بانکداری همراه در مقابل امتناع کنندگان و تعلل کنندگان بانکداری اینترنتی در مقابل امتناع کنندگان را مورد آزمایش قرار داد. نتایج مطالعه حاکی از آن است که مانع ارزش , مهم ترین مانع پذیرش بانکداری همراه و اینترنتی است. علاوه بر آن مانع تصور روند پذیرش بانکداری همراه را کند نموده و مانع عقیده رایج نیز عدم پذیرش بانکداری اینترنتی را توضیح می دهد. جنسیت و سن بطور معناداری پذیرش و یا عدم پذیرش را پیش بینی می نمایند. نتایج تفاوت های قابل توجهی را بین این نوآوری های خدمات ظاهراً مشابه نشان می دهد.

1. مقدمه
توسعه ی فناوری های همراه و اینترنت نوآوری های خدمات بیشماری را برای مشتریان فراهم آورده است. این خدمات متنوع برای شرکت های در حال تلاش برای ایجاد مزیت رقابتی در بازار , حفظ پایه ی مشتری هایشان و کاهش هزینه ها بطور فراینده ای مهم می باشد. با این وجود بیشتر نوآوری ها با مقاومت , تعلل یا حتی ممانعت پذیرش مواجه می شوند. در هرحال ادبیات نوآوری تا حد زیادی اینطور نشان می دهند که یک تمایل تغییری مثبت نسبت به نوآوری ها و پیشرفت های محصولات و خدمات موجود همیشه خوب بوده و مشتریان همیشه خواهان پذیرش جدیدترین محصولات و خدمات می باشند. در نتیجه ادبیات پیشینه ی نوآوری نیاز به رویکردهای پذریرش و پراکنش را محدود می کند. مشتریان مورد بررسی تحقیق که در مقابل نوآوری ها مقلومت می کنند بطور شگفت انگیزی اندک باقی می مانند. تا به امروز تحقیقات اندکی عوامل مانع روند پذیرش یا عوامل مسبب رفتار عدم پذیرش را مورد بررسی قرار داده اند. در نتیجه موانعی که مشتریان در مقابل نوآوری ها احساس می کنند مستلزم مطالعه ی بیشتر است.
7. مفاهیم نظری و عملی
این مطالعه پذیرندگان ، تعلل کنندگان و امتناع کنندگان دو نوآوری خدمات ظاهراً مشابه را بررسی می کند. کارهای اخیر محققان را به سبب تمرکز بیشتر بر مقاصد رفتاری مشتریان بجای رفتار کاربرد واقعی مورد نقد قرار می دهند. مثلاً وو و دوو پیرامون این موضوع بحث می کنند که قصد رفتاری ممکن است کاربرد واقعی را بطور دقیق پیش بینی نکند. مطالعه ی حاضر رفتار پذیرش واقعی و رفتار قصدی را ارزیابی نموده است. نتایج از این رویکرد حمایت می کنند که تحقیقات آتی باید نه تنها بر رفتار قصدی بلکه بر رفتار واقعی تمرکز کنند تا بتوانند به یافته های ارزشمند تحقیق دست یابند.


بدون دیدگاه