منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله مزیت رقابت آمیز، معنای واقعی آن در محیط موسسات آموزش عالی دولتی چیست؟ - نشریه امرالد

ترجمه مقاله مزیت رقابت آمیز، معنای واقعی آن در محیط موسسات آموزش عالی دولتی چیست؟ - نشریه امرالد
قیمت خرید این محصول
۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
مزیت رقابت آمیز، معنای واقعی آن در محیط موسسات آموزش عالی دولتی چیست؟
عنوان انگلیسی
Competitive advantage, what does it really mean in the context of public higher education institutions?
صفحات مقاله فارسی
22
صفحات مقاله انگلیسی
20
سال انتشار
2015
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
امرالد - Emerald
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده و pdf
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
1.529 در سال 2018
شاخص H_index مجله
44 در سال 2019
شاخص SJR مجله
0.412 در سال 2018
شناسه ISSN مجله
0951-354X
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2018
کد محصول
F1568
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت و علوم تربیتی، مدیریت کسب و کار، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، مدیریت استراتژیک
مجله
مجله بین المللی مدیریت آموزشی - International Journal of Educational Management
دانشگاه
گروه مدیریت، امور مالی و حسابداری، دانشگاه علمی کاربردی اینهولند، روتردام، هلند
کلمات کلیدی
مزیت رقابت آمیز، رقابت آموزشی، بازاریابی آموزشی
کلمات کلیدی انگلیسی
Competitive advantage - Educational competition - Educational marketing - Public higher education
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1108/IJEM-07-2013-0115
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
تعاریف مزیت رقابت آمیز در بخش کسب و کار و آموزش
محیط بخش آموزش عالی هلند
روش تحقیق
یافته تحقیق 1: نگرش به مزیت رقابت آمیز در بخش تحقیقات و علوم کاربردی
یافته تحقیق 2: نگرش به مزیت رقابت آمیز در سطح مرکزی و دانشکده
یافته تحقیق 3: تایید مفهوم تجاری مزیت رقابت آمیز در زمینه آموزش عالی دولتی
وجه تشابهات
دو طیف/طرف یک واژه
نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Purpose The purpose of this paper is to critically investigate the discourse on “competitive advantage”, a concept that has been widely applied in the public higher education sector, but rarely defined and conceptualised.

Design/methodology/approach In order to get some insightful understanding about how “competitive advantage” is actually manifested in the life and activities of public higher education institutions (PHEIs), it is necessary to obtain data about the perceptions held by education practitioners in different sub-sectors and at various job function levels. In total, 73 interviews at 16 Dutch PHEIs were conducted in the period of 2009-2011.

Findings By studying the diversified meanings, 13 elements were identified in constructing the competitive advantages sought by PHEIs, and, more importantly the significance of each element is rated and ranked. Furthermore, this research discovered that the research universities and universities of applied sciences perceive this concept differently; also, the practitioners holding different job functions gave divergent meanings to this term. The clarification of this container concept “competitive advantage” leads to the conclusion that the business way of defining “competitive advantage” should be critically reviewed and verified in the context of the public higher education sector.

Research limitations/implications This study used just two parameters for the selection of individual respondents: their job function and the length of their working experience. Further studies that adopt different selection parameters are, therefore, encouraged as offering the potential to further enrich our knowledge about how competitive advantage is perceived and put into practice. It is hoped that the findings from this research offer some guidance in developing a framework for such further studies.

Practical implications The sectorial differences revealed by this study can help research universities and universities of applied sciences design their competitive strategies more suitable with their specific characteristics. The job function level differences shown by the research findings can help institutions to identify and close the gaps between the central level and faculty level in their strategic planning and implementation.

Originality/value The clarification of the container concept “competitive advantage” is unique in the current educational management literature, particularly in both qualitative and quantitative ways. The comparisons between two institutional types and two job function levels may help PHEIs to effectively design competitive strategies according to their specific institutional characteristics and by understanding the gaps between the central and faculty level.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
هدف- هدف این مقاله بررسی گفتمان «مزیت رقابت آمیز» است، مفهومی که کاربرد گسترده ای در بخش آموزش عالی دولتی دارد اما به ندرت تعریف و مفهوم سازی شده است.
طراحی/روش شناختی/رویکرد-به منظور درک و نگرش «مزیت رقابت آمیز» در زندگی و فعالیت موسسات آموزش عالی دولتی، لازم است به داده هایی درباره نگرش های متخصصین آموزشی در بخش های فرعی مختلف و درجات کارکرد شغلی متنوع دست یافت. در کل 73 مصاحبه در 16 موسسه آموزش عالی دولتی هلند در دوره 2009 تا 2011 انجام شد.
یافته ها- 13 مولفه با مشاهده معانی متنوع در ساختاربندی مزایای رقابت آمیز مد نظر موسسات آموزش عالی دولتی یافت شد و مهم تر اینکه اهمیت هر مولفه رده بندی شد. به علاوه این تحقیق پی برد که دانشگاه های پژوهشی و دانشگاه های علوم کاربردی برداشت مختلفی از این مفهوم دارند و از طرفی متخصصین کارکردهای شغلی مختلف داشته و معانی گوناگونی برای این واژه در نظر می گیرند. شرح مفهوم «مزیت رقابت آمیز» منجر به این نتیجه می گردد که شیوه کسب و کار تعریف «مزیت رقابت آمیز» باید به طور اساسی مورد بررسی قرار گرفته و در محیط موسسات آموزش عالی دولتی تایید گردد.
محدودیت های تحقیق/مفاهیم-این مقاله از دو پارامتر برای انتخاب پاسخ دهندگان مجزا بهره برد: کارکرد شغلی آنها و مدت تجربه کاری. مطالعات بیشتری که پارامترهای انتخاب مختلف اتخاذ نمودند، دانش ما را درباره نحوه درک و عملی سازی مزیت رقابت آمیز گسترش دادند. امید می رود که یافته های این تحقیق راهنما و چارچوبی برای مطالعات آتی باشند.
مفاهیم عملی-تفاوت میان بخش ها به دانشگاه های تحقیقاتی و علوم کاربردی کمک می کند تا راهبردهای رقابت آمیز خود را به طور مناسب با ویژگی های خاص طراحی کنند. تفاوت درجات کارکرد شغلی یافته های تحقیق به موسسات کمک می کند شکاف بین درجات مرکزی و سطح دانشکده در برنامه ریزی و اجرا راهبردی را پر کنند.
تازگی/ارزش- شرح مفهوم «مزیت رقابت آمیز» در ادبیات مدیریت آموزشی فعلی به ویژه به شیوه کیفی و کمی منحصر به فرد است. مقایسه بین دو نوع آموزش و دو درجه کارکرد شغلی به موسسات آموزش عالی دولتی کمک می کند تا به طور موثر راهبردهای رقابت آمیز را طبق ویژگی های موسساتی طراحی نموده و شکاف بین سطح مرکزی و دانشکده ای را پر کنند.

بدون دیدگاه