دانلود رایگان مقاله درک محیط یادگیری مجازی مبتنی بر ابر از SDT و دیدگاه نظریه کانال توسعه

عنوان فارسی
درک محیط های یادگیری مجازی مبتنی بر ابر از SDT و دیدگاه نظریه کانال توسعه: توسعه و اعتبار یک ابزار اندازه گیری
عنوان انگلیسی
Understanding cloud-based VLE from the SDT and CET perspectives: Development and validation of a measurement instrument
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
18
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E3144
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی فناوری اطلاعات و علوم تربیتی
گرایش های مرتبط با این مقاله
اینترنت و شبکه های گسترده و تکنولوژی اموزشی
مجله
کامپیوتر و آموزش - Computers & Education
دانشگاه
دانشکده کسب و کار و حسابداری، دانشگاه مالایا، کوالالامپور، مالزی
کلمات کلیدی
محیط یادگیری تعاملی، سیستم های چند رسانه ای / ابر، توزیع محیط های آموزشی، بهبود آموزش در کلاس درس
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
چکیده

Abstract


With the emergence of the cloud computing technology, virtual learning environment (VLE) may play an imperative role in promoting instructional effectiveness of ubiquitous learning. However, the existing literature on VLE has been mostly based on the acceptance of VLE from the perspective of the undergraduate students. There is a dearth in studies on the VLE instructional effectiveness from the K-12 teachers’ perspective, the effects of Self Determination Theory and Channel Expansion Theory. Existing VLE instruments have not been rigorously validated and do not consider the importance of cultural differences. This research aims at creating and rigorously validating an instrument to study the cloud-based Frog VLE’s instructional effectiveness in the Malaysian cultural setting. The robustness of the instrument was validated using structural equation modeling, expert panel, Q-sort, pre-test, pilot-test and fieldwork study. This research may offer a parsimonious instrument to evaluate the instructional effectiveness of the Frog VLE for subsequent studies contributing to theory building in the IS literature.

نتیجه گیری

10. Conclusions


Through this paper, we reported our efforts in developing and validating an effective measurement instrument to measure the adoption and instructional effectiveness of using the Frog VLE in Malaysia. This instrument is now ready for subsequent studies which we will conduct in the near future. The findings from these studies will be submitted to the Malaysian Ministry of Education so that effective measures and strategies may be drawn up to further improve the standard of education in Malaysia.


بدون دیدگاه