منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

دانلود رایگان مقاله گرفتن تاریخ اخیر فرهنگ شغلی روابط عمومی: مطالعه موردی مقایسه بر روی تصویر اعمال نفوذ در اوایل قرن 21

عنوان فارسی
گرفتن تاریخ اخیر فرهنگ شغلی روابط عمومی: مطالعه موردی مقایسه بر روی تصویر اعمال نفوذ در اوایل قرن 21
عنوان انگلیسی
Capturing the recent history of public affairs occupational culture: A comparative case study on the image of lobbying in the early 21st century
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
7
سال انتشار
2014
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4890
رشته های مرتبط با این مقاله
علوم ارتباطات اجتماعی
گرایش های مرتبط با این مقاله
روابط عمومی
مجله
بررسی روابط عمومی - Public Relations Review
دانشگاه
دانشکده ارتباطات، دانشگاه پومپه فابرا، بارسلونا، اسپانیا
کلمات کلیدی
فردریک ویسمن، لابیگری، نمایندگی های رسانه ای، امور عمومی، استیون سودربرگ
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
چکیده

abstract


This article analyzes the narrative structures of two audiovisual products from the point of view of public relations cinematic discourse: the documentary State Legislature, directed by Frederick Wiseman, and the TV series K Street, created and directed by Steven Soderbergh. Both productions capture the activity of lobbyists in the state and federal governmental arenas, are remarkable ethnographic exercises in analyzing the practice of lobbying in the United States and major examples of the media representation of corporate public affairs. Accordingly, State Legislature and K Street are key sources of the recent history of public relations occupational culture.

نتیجه گیری

4. Discussion: direct cinema, recent history and images of public relations occupational cultures


If one of the main features of K Street is its narrative style, State Legislature style includes no narration. The unscripted scenes tell the story. That is typical of the direct cinema, a documentary genre that originated between 1958 and 1962 in North America, principally in the Canadian province of Quebec and the United States (Rosenthal & Carter, 2005). Similar in many respects to the cinéma vérité genre, it was characterized initially by filmmakers’ desire to directly capture reality and represent it truthfully, and to question the relationship of reality with cinema.


بدون دیدگاه