آشنایی با دوره تولید کننده چند رسانه ای دو بعدی سازمان فنی و حرفه ای

آشنایی با دوره تولید کننده چند رسانه ای دو بعدی سازمان فنی و حرفه‌ای

تولید کننده چند رسانه‌ای دو بعدی از جمله مشاغل مربوط به حوزه فناوری اطلاعات است که دارای شایستگی‌های ویژه‌ای خواهد بود. در واقع فردی که این دوره را می‌گذراند از شایستگی‌هایی همچون طراحی و ویرایش تصاویر پیکسلی، برداری، طراحی و تولید انیمیشن‌های دو بعدی و ویرایش فایل‌های صوتی و تدوین ویدیو برخوردار می‌شود. دوره تولید کننده چند رسانه‌ای دو بعدی توسط سازمان فنی و حرفه‌ای و بسیاری از موسسات زیر نظر این سازمان قابل برگزاری است. بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند با شرکت در این دوره مهارت‌های لازم را کسب کنند و در حوزه‌های شغلی مرتبط مشغول به کار شوند و از این راه کسب درآمد کنند. جهت آشنایی بیشتر با دوره تولید کننده چند رسانه‌ای دو بعدی در این مطلب همراه ما باشید.

معرفی دوره تولید کننده چند رسانه‌ای دو بعدی سازمان فنی و حرفه‌ای

دوره تولید کننده چند رسانه‌ای دو بعدی با استانداردهای مربوط به حوزه گرافیک و طراحی و تولید کننده چند رسانه‌ای سه بعدی در ارتباط است. هنرجویان بعد از گذراندن این دوره با قابلیت‌هایی همچون تولید پروژه و راهبری طرح کسب آشنا می‌شوند. طول دوره آموزشی به مدت ۵۲۰ ساعت است که ۴۳۸ ساعت آن عملی و ۸۲ ساعت باقی مانده به آموزش نظری اختصاص یافته است.

مربیان این دوره را افراد با مدارک کارشناسی IT، نرم‌افزار و دیگر شاخه‌های مرتبط با علوم کامپیوتر با حداقل دو سال سابقه کار تشکیل می‌دهند. البته علاوه بر آن افراد با مدرک کاردانی IT، نرم افزار و شاخه‌های مرتبط دیگر با علوم کامپیوتر دارای ۴ سال سابقه کار یا افراد دارای گواهینامه مربی چند رسانه‌ای گرافیک دو بعدی با کد استاندارد (232040530010001) می‌توانند وظیفه آموزش هنرجویان این دوره را بر عهده بگیرند.

دانلود رایگان سوالات تولید کننده چند رسانه ای دو بعدی فنی و حرفه ای

در سازمان فنی و حرفه‌ای بعد از گذراندن واحدهای نظری و عملی، هنرجویان می‌توانند با شرکت در آزمون ارزشیابی پایانی مدرک معتبر بین‌المللی را دریافت کنند. لازم به ذکر است که این مدرک معتبر است و قابل ترجمه و ارائه به دیگر کشورهای جهان را خواهد داشت. در آزمون ارزشیابی پایانی ۲۵ درصد به آزمون کتبی، ۶۵ درصد عملی و ۱۰ درصد به اخلاق حرفه اختصاص داده شده است.

برای قبولی در آزمون ارزشیابی استفاده از نمونه سوالات ادوارهای گذشته مربوط به این شاخه کمک کننده خواهد بود. در ایران عرضه فایل کامل نمونه سوالات این دوره به صورت پی دی اف موجود دارد که داوطلبان می‌توانند با پرداخت مبلغ آن به صورت آنلاین، به راحتی فایل را در دسترس داشته باشند.

شرایط عمومی شرکت در دوره تولید کننده چند رسانه‌ای دو بعدی

برای شرکت در این دوره هم، مانند دیگر دوره‌های سازمان فنی و حرفه‌ای یک سری شرایط عمومی لازم است که داوطلبان باید از آن برخوردار باشند.

  • برخورداری از حداقل میزان تحصیلات پایان دوره متوسطه اول
  • دارای سلامت کامل جسمی و روانی
  • برخورداری از مهارت پیش نیاز (ICDL)

مهارت‌های آموزش داده شده در دوره تولید کننده چند رسانه‌ای دو بعدی

به طور کلی در دوره تولید کننده چند رسانه‌ای دو بعدی سازمان فنی حرفه‌ای یک سری شایستگی‌ها ارائه می‌شود که لازم است هنرجو طی آن دانش‌ها و مهارت‌های جدیدی را فرا بگیرد. در واقع در مجموع ۵۲۰ ساعت آموزش‌های نظری و عملی این دوره به داوطلبان ۸ سرفصل آموزشی زیر ارائه می‌شود.

  • طراحی و ویرایش تصاویر پیکسلی
  • طراحی و ویرایش تصاویر برداری
  • ایجاد فایل‌های صوتی و ویرایش آن‌ها
  • طراحی و تولید انیمیشن‌های دوبعدی
  • تدوین ویدیوهای چند رسانه‌ای
  • تولید پروژه
  • راهبری طرح کسب و همچنین کار برای تولید کننده رسانه‌ای دوبعدی

در ادامه به معرفی چند مورد از مهم‌ترین مهارت‌های آموزش داده شده در سه مورد از شایستگی‌های این دوره می‌پردازیم.

سوالات گروه شغلی فناوری اطلاعات فنی و حرفه ای

طراحی و ویرایش تصاویر پیکسلی

ضمن آموزش این سرفصل در دوره مذکور هنرجو با دانش‌هایی همچون کاربرد و نحوه نصب فتوشاپ، آشنایی با تنظیمات مانیتور، خط‌کش‌ها، راهنماها، آشنایی با قالب‌های اسناد گرافیکی، کاربرد روتوش، آشنایی با تنظیمات ابزار روتوش و بسیاری از موارد دیگر آشنا می‌شود. از طرفی مهارت‌هایی مانند نصب فتوشاپ، چیدن پالت‌ها و ذخیره فضای کاری، ایجاد سند گرافیکی جدید، کار با نرم‌افزار (Bridge)، ذخیره اسناد گرافیکی، انجام بزرگنمایی تصاویر، پیش تنظیمات کاربر و بسیاری از مهارت‌های دیگر را فرامی‌گیرند.

 طراحی و ویرایش تصاویر برداری

از جمله دانش‌هایی که هنرجویان در این سرفصل یاد می‌گیرند شامل کاربرد نرم‌افزار (Illustrator) و نحوه نصب آن، نحوه تنظیمات اسناد و صفحات، قلم‌های نگارش و کاربرد آن‌ها، نحوه نمایش و ویرایش لایه‌ها، نحوه ساخت ماسک، انواع ماسک و کاربردهای آن می‌شود.

هنرجویان همچنین با مهارت‌هایی همچون کار با ابزارهای (Shape Builder)، (Transform)، ((Knife، (Eraser) و بسیاری از مهارت‌های دیگر آشنا می‌شوند.

ایجاد فایل‌های صوتی و ویرایش آن‌ها

مهارت‌هایی همچون وارد کردن و سازماندهی فایل‌ها، تراک‌ها، صداها، باز کردن فایل‌های صوتی و استخراج فایل‌ها از ویدیو، چسباندن یک فایل به فایل موجود، چگونگی باز کردن فایل صوتی از سی دی، کار با افکت‌های ضروری، ویرایش صداها و حذف نویز پشت زمینه، حذف صداهای ناخواسته، میکس کردن یک صدا با صدایی دیگر از مهارت‌های فراگرفته شده مربوط به این سرفصل هستند.

نام بردن همه دانش‌ها و مهارت‌های آموزشی ارائه شده در این سرفصل‌ها شاید ممکن نباشد. چرا که در هر سرفصل هنرجو با مهارت‌های بسیاری آشنا خواهد شد که در نهایت به افزایش آگاهی و مهارت آن‌ها در پایان دوره ختم خواهد شد.

تجهیزات و ابزار مورد نیاز در دوره تولید کننده چند رسانه‌ای دو بعدی

در دوره تولید کننده چند رسانه‌ای دو بعدی برای فراگرفتن مهارت‌های فوق لازم است یک سری تجهیزات در اختیار هنرجویان قرار بگیرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رایانه مجهز به تجهیزات کامل و سیستم‌عامل به روز
  • نرم‌افزارهای مرتبط آپدیت شده
  • وایت برد و ماژیک
  • کاغذ، خودکار، دیتا پروژکتور و پرده پروژکتور
  • دی وی دی خام
  • میز رایانه
  • تجهیزات اتصال به اینترنت
  • انواع DVDهای آموزشی
  • اسناد آموزشی
  • کابل سیار پنج راهه
  • چاپگر لیزری
  • و…

راهنمای ثبت نام آزمون فنی و حرفه ای

جمع‌ بندی

دوره تولید کننده چند رسانه‌ای دو بعدی یکی از دوره‌های برگزار شده توسط سازمان فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزشی زیر نظر این سازمان است. در این دوره مهارت‌هایی در زمینه نرم‌افزارهای کاربردی و تدوین ویدیو و فایل‌های صوتی به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

شرکت در این دوره‌ها رایگان خواهد بود ضمن اینکه علاقه‌مندان می‌توانند بعد از گذراندن دوره، در آزمون ارزشیابی پایانی شرکت کنند و با کسب حدنصاب نمره قبولی، مدرک معتبر بین‌المللی را از این دوره کسب کنند. لازم به ذکر است این مدرک در کشورهای دیگر معتبر خواهد بود و می‌توان از آن جهت اشغال در شغل مورد علاقه خود استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا