آشنایی با دوره رنگ کردن موی زنانه سازمان فنی و حرفه ای

دوره آشنایی و آموزش رنگ مو یکی از دوره‌های پایه و اصولی در آرایشگری است. به طوری که بدون داشتن مدرک این دوره، راه‌اندازی یک سالن آرایشگری دور از ذهن خواهد بود. این دوره را می‌توان یکی از مهم‌ترین دوره‌های مراقبت و زیبایی معرفی کرد.

چرا که دوره رنگ کردن موی زنانه نه تنها به عنوان یک دوره پرطرفدار و ضروری جهت شروع به کار در سالن‌های آرایشگری کارایی دارد بلکه برای مصارف شخصی نیز کاربرد خواهد داشت. افراد علاقه‌مند به این حرفه می‌توانند در دوره‌های برگزار شده زیر نظر سازمان فنی وحرفه‌ای شرکت کنند. با توجه به استقبال بسیاری از خانم‌ها از این رشته، در این مطلب سعی داریم به معرفی این دوره و مسائل مربوط به آن بپردازیم.

معرفی دوره رنگ کردن موی زنانه

دوره رنگ کردن موی زنانه یکی از شایستگی‌های مربوط به حوزه مراقبت و زیبایی است. یک هنرجو با گذراندن این دوره می‌تواند کارهایی از قبیل به کارگیری بهداشت و ایمنی در محیط کار، رنگ کردن موی دکلره یا روشن کردن مو، رنگساژ کردن مو و پاک کردن رنگ موی قبلی را انجام دهد. چنین فردی ضمن اطلاع از استاندارد‌ها در این حرفه، با کاربر مواد شیمیایی در ارتباط خواهد بود.

دانلود رایگان سوالات رنگ کردن موی زنانه فنی و حرفه ای

بدیهی است که یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های هر آرایشگر حرفه‌ای شناخت انواع مو از نظر جنس، رنگ و همچنین آشنایی کامل با ترکیبات رنگ مو است. دوره رنگ کردن موی زنانه، یک روند کامل از رنگ کردن موههاست که با بهره‌گیری از تکنیک‌های مختلف جهت هر چه بیشتر زیباسازی موها به کار می‌رود. هدف از برگزاری این دوره که زیر نظر سازمان فنی وحرفه‌ای است، تربیت افرادی ماهر و متخصص است که از عهده کلیه تکنیک‌های رنگ مو با توجه به خواسته و سلیقه مشتری برآید.

دوره رنگ کردن موی زنانه در ۶۲ ساعت آموزشی برگزار می‌شود که ۲۷ ساعت آن به آموزش نظری و ۳۵ ساعت به آموزش عملی اختصاص یافته است. بعد از پایان دوره هنرجویان می‌توانند با شرکت در آزمون ارزشیابی پایانی و کسب حدنصاب نمره قبولی نسبت به دریافت مدرک بین‌المللی در این رشته اقدام کنند. در این صورت با در  دست داشتن این مدرک می‌توانند در سالن‌های آرایشی بزرگ و معتبر مشغول به کار شوند.

داوطلبان برای قبولی در آزمون می‌توانند از نمونه سوالات ادوارهای گذشته مربوط به این دوره استفاده کنید. فایل پی‌دی‌اف آن در ایران عرضه موجود است که به راحتی می‌توانید با پرداخت هزینه آن به صورت آنلاین، فایل را دریافت کنید.

شرایط عمومی برای شرکت در دوره رنگ کردن موی زنان

شرکت در دوره رنگ کردن موی زنانه هم مانند هر دوره دیگری به یک سری شرایط عمومی نیاز دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دارای حداقل میزان تحصیلات پایان دوره راهنمایی
  • برخورداری از سلامت کامل جسمانی و روانی

توجه: شرکت در این دوره نیاز به هیچ گونه پیش زمینه مهارتی ندارد.

سرفصل‌ها و مهارت‌های آموزشی داده شده

دوره رنگ کردن موی زنانه در بین رشته‌های مرتبط با آرایشگری مورد توجه داوطلبان زیادی قرار گرفته است‌. از مهم‌ترین استانداردهای مرتبط با این دوره می‌توان به کاربرد مواد شیمیایی در آرایش زنانه اشاره کرد. با توجه به مهارت‌های آموزش داده شده در دوره رنگ کردن موی زنانه فردی که به این کار مشغول است ضمن رعایت ایمنی و بهداشت در محیط کار، توانایی رنگ کردن مو دکلره یا بدون دکلره، رنگساژ کردن و پاک کردن رنگ موی قبلی را از روی سر دارد. از این رو طی گذراندن این دوره با مهارت‌های زیر آشنایی پیدا می‌کند.

رعایت ایمنی و بهداشت در محیط کار

در این فصل هنرجو ضمن شناخت دانش‌هایی همچون کلیات مربوط به سلامت شغلی و مخاطرات محیط کاری، بیماری‌های ناشی از کار، بیماری‌های واگیردار و شناخت انواع ضدعفونی کننده و ابزار کار، مهارت‌هایی را فرامی‌گیرد.

از مهم‌ترین مهارت‌های این بخش می‌توان به رعایت بهداشت فردی و عمومی، تلاش جهت جلوگیری از انتقال بیماری‌های واگیردار به مشتریان و استفاده از مواد ضدعفونی کننده اشاره کرد.

رنگ کردن موی طبیعی و رنگ نشده

در این مبحث نیز ضمن آشنایی با ساختمان مو، لوازم و فرآورده‌های مورد نیاز برای رنگ کردن، شناخت انواع رنگ، مثلث و دایره زنگ، کاتالوگ شناسی و انواع پراکسید هیدروژن، هنرجو مهارت‌هایی همچون نحوه ترکیب رنگ و مراحل اجرا را فرامی‌گیرد. از دیگر مهارت‌های آموزش داده شده می‌توان به نحوه رنگ‌آمیزی موی سفید، کاتالوگ خوانی و چگونگی ترکیب پراکسید با رنگ اشاره کرد.

سوالات گروه شغلی مراقبت و زیبایی فنی و حرفه ای

دکلره کردن مو

در سرفصل مربوط به دکلره کردن مو، هنرجو با قوانین مربوط به روشن کردن مو، فراورده‌های مورد نیاز برای روشن کردن و همچنین انواع پایه‌های دکلره و درجه روشنی آشنا می‌شود. سپس مهارت‌های نحوه روشن کردن مو، چگونگی ترکیب اکسیدان با مواد دکلره، روشن کردن ریشه و ساقه مو را فرامی‌گیرد.

رنگساژ کردن مو

رنگساژ کردن مو هم از جمله سرفصل‌های آموزشی دوره رنگ کردن موی زنانه سازمان فنی و حرفه‌ای است که هنرجو با مفهوم رنگساژ، قوانین ترکیب رنگ‌ها در رنگساژ، اصول پایدار سازی رنگساژ و همچنین مفهوم مش و لایت آشنا می‌شود.

در بخش عملی این مبحث نیز هنرجو مهارت ترکیب رنگ در رنگساژ و چگونگی مش و لایت کردن مو را یاد می‌گیرد.

پاک کردن رنگ قبلی از روی مو

این سرفصل هم همانطور که از اسم آن مشخص است، مربوط به ریمو کردن رنگ مو است. بنابراین هنرجو ابتدا با دانش و قواعد ترکیب رنگ در پایه‌های دکلره آشنا شده، همچنین نسبت به روش ریمورکالر، دکلره مو و ریمور کردن آن شناخت پیدا می‌کند. سپس در بخش عملی نیز نحوه انجام ریمورکالر و دکلره کردن موی ریمور شده فرامی‌گیرد.

راهنمای ثبت نام آزمون فنی و حرفه ای

جمع‌بندی

دوره رنگ کردن موی زنانه از جمله دوره‌های پرطرفدار در حوزه مراقبت و زیبایی است. چرا که این دوره جزء آموزش‌های پرکاربرد است که از طریق آن می‌توان تأثیر قابل توجهی در ظاهر فرد ایجاد کرد. در نتیجه امکان کسب درآمد در این حیطه بسیار بالاست. هنرجو می‌تواند با گذران دوره و قبولی در آزمون ارزشیابی پایانی و کسب حدنصاب نمره قبولی، مدرک بین‌المللی این رشته را دریافت کند و در سالن‌های آرایشی با دستمزد قابل قبولی مشغول به کار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا