خلاصه و نکات مهم راهنمای معلم تربیت بدنی و سلامت متوسطه دوم
دانلود رایگان جزوه خلاصه و نکات مهم راهنمای معلم تربیت بدنی و سلامت متوسطه دوم شامل دو بخش:
- خلاصه راهنمای معلم تربیت بدنی و سلامت
- نکات مهم راهنمای معلم تربیت بدنی و سلامت
خلاصه و نکات مهم راهنمای معلم تربیت بدنی و سلامت متوسطه دوم
بخشی از متن راهنمای معلم تربیت بدنی و سلامت متوسطه دوم
بند ٩-۶ از اصول حاکم بر انتخاب راهبردهای یاددهی – یادگیری در برنامه درسی ملی؛ بر بهره مندی فزونتر از روشهای فعال تأکید میکند. بدین معنی که تلاش معلم باید در انتخاب و به کارگیری هر نوع روش تدریسی معطوف به مشارکت و فعالیت مستمر دانش آموزان باشند. معیارهای متمایز کنندة رویکردهای فعال و غیر فعال عبارتند از :
دانش آموزان بهطور فعال در فرایند یادگیری درگیر باشند.
فرایند یادگیری از علایق, خواسته ها و ادراکات یادگیرندگان آغاز شود.
محیط یادگیری به نحوی سازمان یابد که در آن یادگیری «فراگیر محور» جریان داشته باشد.
تجارب یادگیری باید بهنحوی سازمان یابد که یادگیرنده را درون سازی و بیان نیازهایشان کمک کند.
هر کسی بتواند بر اساس تجارب و اطلاعات خود در یادگیری نقش مهمی را ایفا کند.
معلم به همان اندازه از دانش آموزان یاد بگیرد که هر دانش آموز از وی و سایر دانش آموزان میآموزد.
استقلال یادگیرنده, مهمترین رکن در یادگیری باشد.
مفیدترین و متداولترین ابزار برای بررسی میزان پیشرفت یادگیرنده, «ارزشیاپی از خود» باشد.
مسئولیت و کنترل یادگیری بین یادگیرنده و عوامل خارجی (معلم, کتاب درسی و…) تقسیم شود.
نقش آموزش دهنده (معلم) پا هر عامل خارجی دیگره فقط تسهیل کننده و قادر کننده در یادگیری باشد.
فرایند یادگیری مبدل به فرایند رشد و تکامل یادگیرنده شود.
صفحات مرتبط با آزمون استخدامی آموزش و پرورش
- سوالات راهنمای معلم تربیت بدنی متوسطه دوم
- سوالات حیطه تخصصی دبیری تربیت بدنی
- سوالات حیطه عمومی و اختصاصی آموزش و پرورش
- منابع حیطه عمومی و اختصاصی آموزش و پرورش
- جزوات خلاصه عمومی و اختصاصی آموزش و پرورش
- سوالات حیطه تخصصی دبیری و هنرآموز
- سوالات تخصصی آموزگار ابتدایی
- سوالات تخصصی مربی پرورشی
- سوالات استخدامی نیروی خدماتی
- اخبار استخدامی آموزش و پرورش
- ویدئو منابع استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲
- پادکست تحلیل منابع استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲