دانلود رایگان جزوه خلاصه راهنمای معلم تربیت بدنی و سلامت متوسطه دوم

خلاصه و نکات مهم راهنمای معلم تربیت بدنی و سلامت متوسطه دوم

دانلود رایگان جزوه خلاصه و نکات مهم راهنمای معلم تربیت بدنی و سلامت متوسطه دوم شامل دو بخش:

  1. خلاصه راهنمای معلم تربیت بدنی و سلامت
  2. نکات مهم راهنمای معلم تربیت بدنی و سلامت

خلاصه و نکات مهم راهنمای معلم تربیت بدنی و سلامت متوسطه دوم

بخشی از متن راهنمای معلم تربیت بدنی و سلامت متوسطه دوم

بند ‎٩-۶‏ از اصول حاکم بر انتخاب راهبردهای یاددهی – یادگیری در برنامه درسی ملی؛ بر بهره مندی فزون‌تر از روش‌های فعال تأکید می‌کند. بدین معنی که تلاش معلم باید در انتخاب و به کارگیری هر نوع روش تدریسی معطوف به مشارکت و فعالیت مستمر دانش آموزان باشند. معیارهای متمایز کنندة رویکردهای فعال و غیر فعال عبارتند از :

دانش آموزان  به‌طور فعال در فرایند یادگیری درگیر باشند.

فرایند یادگیری از علایق, خواسته ها و ادراکات یادگیرندگان آغاز شود.

محیط یادگیری به نحوی سازمان یابد که در آن یادگیری «فراگیر محور» جریان داشته باشد.

تجارب یادگیری باید به‌نحوی سازمان یابد که یادگیرنده را درون سازی و بیان نیازهایشان کمک کند.

هر کسی بتواند بر اساس تجارب و اطلاعات خود در یادگیری نقش مهمی ‌را ایفا کند.

معلم به همان اندازه از دانش آموزان  یاد بگیرد که هر دانش آموز از وی و سایر دانش آموزان  می‌آموزد.

استقلال یادگیرنده, مهم‌ترین رکن در یادگیری باشد.

مفیدترین و متداول‌ترین ابزار برای بررسی میزان پیشرفت یادگیرنده, «ارزشیاپی از خود» باشد.

مسئولیت و کنترل یادگیری بین یادگیرنده و عوامل خارجی (معلم, کتاب درسی و…) تقسیم شود.

نقش آموزش دهنده (معلم) پا هر عامل خارجی دیگره فقط تسهیل کننده و قادر کننده در یادگیری باشد.

فرایند یادگیری مبدل به فرایند رشد و تکامل یادگیرنده شود.

صفحات مرتبط با آزمون استخدامی آموزش و پرورش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا