ترجمه مقاله مدل مدیریت کیفیت ساخت و ساز مبتنی بر BIM و کاربرد های آن - نشریه الزویر

ترجمه مقاله مدل مدیریت کیفیت ساخت و ساز مبتنی بر BIM و کاربرد های آن - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۷,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
مدل مدیریت کیفیت ساخت و ساز مبتنی بر BIM و کاربرد های آن
عنوان انگلیسی
A BIM-based construction quality management model and its applications
صفحات مقاله فارسی
21
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2014
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
5.810 در سال 2019
شاخص H_index مجله
95 در سال 2020
شاخص SJR مجله
1.408 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
0926-5805
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2019
کد محصول
10766
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی عمران، معماری، مدیریت ساخت، مدیریت پروژه و ساخت
مجله
اتوماسیون در ساخت و ساز - Automation in Construction
دانشگاه
دانشکده مهندسی عمران و مکانیک، دانشگاه علم و فناوری Huazhong ، چین
کلمات کلیدی
مدیریت کیفیت ساخت و ساز، 4D BIM ، کدهای ساختاری و مشخصات محصول، سازماندهی و مدل سازی فرایند، همکاری
کلمات کلیدی انگلیسی
Construction quality management - 4D BIM - Construction codes and specifications Product - Organization and process modeling - Collaboration
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.autcon.2014.05.009
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
1.1. پیشینه تحقیق
1.2. BIM و کاربرد آن در مدیریت کیفیت پروژه
2. هدف تحقیق و روش‌شناسی
3. طرح مدیریت کیفیت در ساخت‌وساز زیرساخت بزرگ
4. معماری مدل کیفیت ساخت‌وساز مبتنی بر BIM
4.1. روش مدل‌سازی POP
4.2. مدل کیفیت ساخت‌وساز مبتنی بر BIM
5. جریان کاری در هنگام استفاده از یک مدل کیفیت ساخت‌وساز مبتنی بر BIM
6. اجرا
7. نتیجه‌گیری و توصیه‌ها
وضعیت ترجمه: انجام شده و آماده دانلود در فایل ورد و pdf

10766 IranArze     10766 IranArze1     10766 IranArze2

نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

The potential of Building Information Modeling (BIM) to support a transformation of the processes of design and construction has been evident in the construction industry. Although BIM is considered helpful in improving design quality by eliminating conflicts and reducing rework, there has been little research into using BIM throughout the project for construction quality control and efficient information utilization. Due to the consistency of design data with quality data and construction process with quality control process, the potential of BIM implementation in quality management lies in its ability to present multi-dimensional data including design data and time sequence. This paper explores and discusses the advantages of 4D BIM for a quality application based on construction codes, by constructing the model in a product, organization and process (POP) data definition structure. A case study is provided to validate the use of the proposed 4D BIM application for quality control during the construction phase of the Wuhan International EXPO Center.

1. Introduction

The quality of a product is reflected in its ability to satisfy stated or implied needs and internal characteristics of a finished product in addition to its external design [1]. Therefore, construction product quality can be defined as: the degree to which the stated or implied needs and the internal characteristics are guaranteed during the process of construction [2]. This research defines quality as compliance with construction codes and specifications.

7. Conclusions and recommendations

The presented findings contribute to the understanding of the potential use of BIM in construction quality management and fill an existing gap in the knowledge on the use of BIM for construction quality management. This paper explored the implementation of BIM in quality management and proposed integrated solutions to improve current quality management processes with assistance of a BIM working environment. A BIM-based quality model has been proposed to combine BIM and the existing quality POP model. Also this paper discusses how these two models will work together to facilitate construction quality management. It helps the project participants to better understand the quality progress and to collaborate more effectively thanks to a visualized data format.

The key benefits of the construction quality model proposed in this paper lie in the following aspects: First, the utilization of design information ensures information consistency and facilitates quality management process. Second, the fully standardized and structured construction codes are integrated in the model to provide clear construction task requirements for instruction and verification. Typical errors caused by misunderstanding of cross-reference codes can be avoided. Third, 4D application ensures the timely inspection and virtualization of the whole process, which helps the project participants to better understand the quality requirements acceptance, and to collaborate in a visualized manner.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
پتانسیل ساختن مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) برای پشتیبانی از انتقال فرایندهای طراحی و ساخت‌وساز در صنعت ساخت‌وساز مشهود بوده است. اگرچه، BIM با حذف تضادها و کاهش دوباره‌کاری، در بهبود کیفیت طراحی مفید در نظر گرفته‌شده است، تحقیقات کمی راجع به استفاده از BIM در پروژه‌ها برای کنترل کیفیت ساخت‌وساز و استفاده مؤثر از اطلاعات صورت گرفته است. به دلیل سازگاری داده‌های طراحی با داده‌های کیفی و فرایند ساخت‌وساز با فرایند کنترل کیفیت، پتانسیل اجرای BIM در مدیریت کیفیت، در توانایی آن در ارائه داده‌های چندبعدی شامل داده‌های طراحی و توالی زمان واقع است. این مقاله مزیت‌های BIM 4 بعدی را با ساختن یک مدل در ساختار تعریف داده محصول، سازمان و فرایند (POP) برای کاربرد کیفی مبتنی بر کدهای ساخت‌وساز، کشف و بررسی می‌کند. یک مطالعه موردی برای اعتبار دهی استفاده نرم‌افزار BIM 4 بعدی ارائه‌شده برای کنترل کیفیت در طی فاز ساخت‌وساز مرکز نمایشگاهی بین‌المللی Wuhan ارائه‌شده است.

1. مقدمه
کیفیت یک کالا در توانایی آن برای ارضای نیازهای بیان‌شده یا ضمنی و ویژگی‌های درونی یک محصول تمام‌شده علاوه بر طراحی خارجی آن، منعکس‌شده است. لذا، کیفیت محصول ساخت‌وساز را می‌توان بدین شکل تعریف کرد: میزانی که نیازهای بیان‌شده و ضمنی و ویژگی‌های درونی در طی فرایند ساخت‌وساز تضمین می‌شوند. این پژوهش، کیفیت را انطباق با خصوصیات و کدهای ساخت‌وساز تعریف می‌کند.
7. نتیجه‌گیری و توصیه‌ها
یافته‌های ارائه‌شده در درک استفاده بالقوه از BIM در مدیریت کیفیت ساخت‌وساز و پر کردن شکاف موجود در دانش استفاده از BIM برای مدیریت کیفیت ساخت‌وساز نقش دارد. این مقاله اجرای BIM را در مدیریت کیفیت و راه‌حل‌های تلفیق‌شده ارائه‌شده برای بهبود فرایندهای مدیریت کیفیت فعلی با کمک یک محیط کاری BIM بررسی می‌کند. یک مدل کیفیت مبتنی بر BIM ارائه‌شده است که BIM و مدل POP کیفیت موجود را ترکیب می‌کند. هم‌چنین این مقاله بحث می‌کند که چگونه این دو مدل باهم برای تسهیل مدیریت کیفیت عمل می‌کنند. این کار به شرکت‌کنندگان پروژه کمک می‌کند تا بهتر پیشرفت کیفیت را درک کند و به‌صورت مؤثرتری همکاری کنند که به دلیل فرمت داده بصری شده است.
منافع اصلی مدل کیفیت ساخت‌وساز در این مقاله در جنبه‌های زیر واقع است: اول، استفاده از اطلاعات طراحی، سازگاری اطلاعات را تضمین می‌کند و فرایند مدیریت کیفیت را تسهیل می‌کند. دوم، کدهای ساخت‌وساز استانداردشده و ساختاربندی شده در مدل ادغام شده‌اند تا الزامات کاری ساخت‌وساز واضح‌تری را برای آموزش و تأیید ارائه کنند. می‌توان از خطاهای معمولی ایجادشده به دلیل بدفهمیدن کدهای ارجاع متقابل اجتناب کرد. سوم، نرم‌افزار 4 بعدی تضمین‌کننده بازرسی زمانی و مجازی کردن تمام فرایند است که به شرکت‌کنندگان پروژه کمک می‌کند تا بهتر پذیرش الزامات کیفیت را درک کنند و به شیوه‌ای مجازی شده همکاری کنند.


بدون دیدگاه