ترجمه مقاله کیفیت فرودگاه و تغییرات سودمند – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | كيفيت فرودگاه و تغييرات سودمند؛ بر اساس ارزيابي شاخص مالم كوئيست |
عنوان انگلیسی: | Airport quality and productivity changes: A Malmquist index decomposition assessment |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 15 |
سال انتشار : 2013 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 7188 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 956.64Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت کیفیت و بهره وری، مدیریت اجرایی و مدیریت عملکرد |
مجله: تحقیقات حمل و نقل بخش E |
دانشگاه: گروه مهندسی کسب و کار، دانشگاه رم، ایتالیا |
کلمات کلیدی: DEA، مالم کوئیست، کیفیت فرودگاه، بهره وری |
وضعیت ترجمه عناوین داول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه نشده است |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است |
خلاصه
1.مقدمه
2. مرور بهره وري فرودگاهي و آناليز كيفيت
3. داده ها و متغييرها
3.2 شاخص هاي كيفيت
4. سبك شناسي
4.1 شاخص مالمكويست و مولفه كيفيت آن
4.2 شاخص كيفيت فرودگاه
5. نتايج تجربي
5.1 شاخص كيفيت فرودگاهي
5.2 شاخص مالمكويست
3. نتيجه گيري ها و بحث
Abstract
This paper analyses the productivity of 20 Italian airports management companies during the period 2006–2008 using a DEA Malmquist index that includes a quality component. The proposed methodology is applied for the first time to the airport industry. In doing so, we directly assess the impact of the quality of services delivered by an airport on its productive performance. The study shows that, while Italian airports possess an acceptable level of quality in terms of their infrastructure, their managerial/administrative procedures must be strengthened in order to better deal with both technological modernization and passenger waiting time at the airports.
خلاصه
اين مقاله بهره وري مديريت 20 شركت فرودگاهي ايتاليايي را در طي دوره 2008-2006 با استفاده از شاخص مالمكويست DEA مورد تجزيه و تحليل قرار ميدهد كه شامل يك قسمت كيفيتي است. سبك روش پيشنهادي براي اولين بار در صنعت فرودگاهي استفاده ميشود. ما بطور مستقيم به اثرات كيفي خدمات ارائه شده توسط يك فرودگاه در كارآيي مفيد آن دسترسي خواهيم يافت. مطالعه نشان ميدهد هنگامي كه فرودگاههاي ايتاليايي صاحب سطح فابل قبول كيفي در مقوله زيرساختها ميگردند، شيوه هاي مديريتي/اداري بايد بمنظور همگامي با پيشرفتهاي تكنولوژي و نيز در بحث زمان انتظار مسافر، تقويت و گسترش يابد.