ترجمه مقاله سولفورزدایی با جذب سطحی سوختهای جت و دیزلی با استفاده از ماده های جاذب سطحی – نشریه الزویر
عنوان فارسی: | سولفورزدایی با جذب سطحی سوختهای جت و دیزلی با استفاده از ماده های جاذب سطحی Ag/TiOx–Al2O3 و Ag/TiOx–SiO2 |
عنوان انگلیسی: | Adsorptive desulfurization of jet and diesel fuels using Ag/TiOx–Al2O3 and Ag/TiOx–SiO2 adsorbents |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 24 (2 صفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2013 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf |
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین | سایز ترجمه مقاله : 14 |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 5.699 در سال 2018 | شاخص H_index مجله : 181 در سال 2019 |
شاخص SJR مجله : 1.745 در سال 2018 | شناسه ISSN مجله : 0016-2361 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2018 | کد محصول : F1498 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 2.73Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: شیمی، شیمی تجزیه، شیمی کاتالیست، |
مجله: سوخت - Fuel |
دانشگاه: گروه مهندسی شیمی، دانشگاه آبرن، ایالات متحده آمریکا |
کلمات کلیدی: سولفورزدایی، ماده جاذب سطحی، تیتانیا، آلومینات، سیلیکات |
کلمات کلیدی انگلیسی: Desulfurization - Silver adsorbent - Titania - Alumina - Silica |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است ☓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: درج نشده است ☓ |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓ |
بیس: نیست ☓ |
مدل مفهومی: ندارد ☓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: ندارد ☓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.fuel.2012.11.030 |
نکات مهم مقاله
چکیده
1-مقدمه
2-آزمایشی
2-1-تهیه ماده جاذب سطحی
2-2-سوخت های چالش برانگیز
2-3-آزمایشات سولفورزدایی
2-4 آنالیز سوخت
3-نتایج و بحث
3-1-فرمولاسیون ماده جاذب سطحی
2-3-اثر ترکیبات سولفور مختلف در سوخت های تجاری
3-3-بازسازی
4-نتیجه گیری ها
Abstract
The objective of this work is to examine the performance of Ag/TiOx–Al2O3 and Ag/TiOx–SiO2 for adsorptive desulfurization of JP5, JP8, Off-Road Diesel (ORD), and Ultra Low Sulfur Diesel (ULSD) at ambient conditions. These adsorbents were observed to be effective for desulfurizing liquid hydrocarbon feeds that ranged from 7.5 to 1172 ppmw S and comprised of diverse sulfur compositions. In fixed bed continuous adsorption tests, 4 wt.%Ag/TiOx–Al2O3 demonstrated saturation capacities of 10.11, 6.11, and 7.4 mg S/g adsorbent for JP5 (1172 ppmw S), JP8 (630 ppmw S), and ORD (452 ppmw S), respectively. In equilibrium saturation experiments, the adsorbent was able to desulfurize ULSD down to less than 75 ppbw S and this was achievable even when the initial concentration of non-sulfur aromatics was greater than 25,000 times higher. Dispersing TiOx onto high surface area alumina and silica substrates increased the sulfur adsorption capacities of both. This enhancement in adsorption capacity increased still further with silver addition. Higher Ag loading (up to ∼12 wt.%Ag) on TiOx–Al2O3 proved beneficial to sulfur adsorption capacity when compared to TiO2 (up to ∼4 wt.%Ag), indicating that the mixed oxide supports were able to host more active silver oxides. The adsorption selectivity toward different sulfur compounds present in the fuels varied during the fixed bed adsorption tests. The adsorbent had the greatest affinity for BT’s and the least for TMBT’s and DMDBT’s (the selectivity order from the strongest to weakest adsorption was: BT > MBT > DMBT > DBT ≈ MDBT > TMBT ≈ DMDBT). Ag/TiOx–Al2O3 was thermally regenerable in air for multiple cycles at temperatures ranging from 110 to 450 °C. The effects of titanium loading, silver loading, and titanium precursor on sulfur adsorption capacity are also presented.
چکیده
هدف این کار بررسی عملکرد Ag/TiOx–Al2O3 و Ag/TiOx–SiO2 برای سولفورزدایی با جذب سطحی JP5، JP8 ، دیزل برای سفرهای بیابانی (ORD)، دیزل با سولفور فوق العاده کم (ULSD) در شرایط محیطی می باشد. مشاهده گردید که این ماده جاذب سطحی برای سولفورزدایی سوخت های هیدروکربن مایع موثر بوده است که از 7.5-1172 ppmw ی S می باشد و متشکل از ترکیبات سولفور گوناگون است. در تست های جذب سطحی پیوسته با بستر ثابت، Ag/TiOx–Al2O3 ی 4wt% نشان دهنده ظرفیت های اشباع برابر با 10.11 و 6.11 و 7.4 mg S/g ماده جاذب سطحی برای به ترتیب JP5 (1172 ppmw S)،
JP8 (630 ppmw S)، و ORD (452 ppmw S) می باشد. در آزمایشات اشباع تعادل، ماده جاذب سطحی قادر به سولفورزدایی ULSD به میزان پایین کمتر از 75 ppbw S می باشد و این امر حتی زمانی که غلظت اولیه آورماتیک های غیرسولفوری بیش از 25 هزار برابر بالاتر بوده، قابل حصول بوده است. پراکنش روی سوبستراهای آلومینات و سیلیکات با مساحت سطح بالا باعث افزایش ظرفیت جذب سطحی سولفور در هر دو شده است. این تقویت در ظرفیت جذب سطحی همچنان با افزودن نقره بیشتر افزایش یافته است. بارگذاری Ag بالاتر (تا تقریبا 12 wt%Ag) روی Ag/TiOx–Al2O3 بنا به اثبات برای ظرفیت جذب سطحی سولفور در مقایسه با TiO2 (تا تقریبا 4wt%Ag) مفید بوده است که نشان می دهد پشتیبان های اکسید مخلوط قادر به میزبانی اکسیدهای نقره فعالتری بوده اند. انتخاب پذیری جذب سطحی نسبت به ترکیبات سولفور مختلف که در سوختها موجود است طی تست های جذب سطحی با بستر ثابت متغیر است. ماده جاذب سطحی دارای بالاترین میل ترکیبی برای BT و دارای پایین ترین میل ترکیبی برای TMBT و DMDBT بوده است (ترتیب انتخاب پذیری از قوی ترین به ضعیف ترین جذب سطحی عبارت بود از: . BT > MBT > DMBT > DBT≈MDBT > TMBT DMDBT. Ag/TiOx–Al2O3 به طور حرارتی در هوا برای چرخه های متعدد در درجه حرارتهای از 110 تا 450 درجه سانتیگراد قابل تجدید بوده است. اثرات بارگذاری تیتانیوم، بارگذاری نقره، پیش ساز تیتانیوم روی ظرفیت جذب سطحی سولفور نیز ارائه گردیده است.