ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
1. مقدمه
2. سیستم موتور مبدل-معکوسکننده جریان مستقیم باک-بوست DC/DC
A. شرح سیستم
B. مدل میانی
3. طراحی کنترل منفعل
4. متغیر های مرجع
5. نمونه اولیه ساخته شده و نتایج آزمایشگاهی
A. نمونه اولیه ساختهشده
B. نتایج آزمایشگاهی
C. نظرات کلی در مورد نتایج آزمایشگاهی
6. نتیجهگیری
This paper presents a passivity-based control for the DC/DC Buck-Boost converter-inverter-DC motor system. Such control exploits the energy structure associated with the system error dynamics. This in order to solve the trajectory tracking task for both the converter voltage and motor bidirectional angular velocity, without using electromechanical sensors. The successful experimental validation of the proposed control is performed in a built prototype of the system, using Matlab-Simulink and a DS1104 board.
I. INTRODUCTION
Applications that have been profited from using electronic power converters can be found in mechanisms [1], robotics [2], [3], electric cars [4], and airplanes [5], among others. In such applications, in general, their correct operation involves high precision movements. These movements are accomplished through the connection of power electronics converters and motors both commanded with control strategies.
VI. CONCLUSIONS
A passivity-based tracking control, whose experimental implementation only requires electrical measurements, for the DC/DC Buck-Boost converter–inverter–DC motor system was herein presented. This control system allows the driving of bidirectional angular velocities.
The proposed control based on the ETEDPOF was experimentally implemented using Matlab-Simulink and the DS1104 board in a built prototype, achieving satisfactory results in voltage and angular velocity tracking.
Motivated by the experimental results, particularly those in Fig. 8, the design of robust controls as well as an application in mobile robotics (see [2], [3], and [33]) are considered as future work.
این مقاله یک کنترل مبتنی بر انفعال را برای سیستم موتور مبدل-معکوسکننده جریان مستقیم باک-بوست DC/DC، ارائه می دهد. چنین کنترلی از ساختار انرژی هم پیوند با دینامیک خطای سیستم استفاده می کندو بهرهمند می شود. این بمنظور پیگیری یا ردیابی مسیر برای هردویه مبدل ولتاژ و سرعت زاویهای دو طرفه موتور، بدون استفاده از حسگر های الکترومکانیکی می باشد. اثبات و اعتبارسنجی آزمایشگاهی موفقیت آمیز کنترل پیشنهاد شده در یک نمونه اولیه سیستم با استفاده از سیمولینک نرم افزار متلب و یک برد DS1104 انجام شد.
مقدمه
مواردی که از استفادهی مبدل های توان سود می برند در ماشین ها [1]، ربات ها [2]، ماشین های برقی [4] و هواپیما ها و ... یافت می شوند. در چنین مواردی، بطور کلی، عملکرد صحیح آنها شامل حرکات با دقت بالا می شود. این حرکات از طریق اتصال مبدل های الکترونیکی توان و موتور ها که هر دو با استراتژی های کنترل فرمان می دهند، انجام می شوند.
نتیجهگیری
یک کنترل ردیابی مبتنی بر انفعال، که بکارگیری آزمایشگاهی آن فقط نیازمند اندازهگیری های الکتریکی می باشد، برای سیستم موتور مبدل-معکوسکننده جریان مستقیم باک-بوست DC/DC در اینجا ارائه شد. این سیستم کنترل اجازه بکار انداختن سرعت زاویهای دو طرفه را می دهد.
کنترل پیشنهادی مبتنی بر ETEDPOF بصورت آزمایشگاهی با استفاده از سیمولینک نرم افزار متلب و برد DS1104 در نمونه اولیه ساخته شده و دستیابی به نتایج رضایت بخش در ولتاژ و ردیابی سرعت زاویهای، بکار گرفته شد.
بر اساس نتایج آزمایشگاهی یا تجربی، بخصوص نتایج ارائه شده در شکل 8، طراحی کنترل های قوی و همچنین یک برنامه در رباتیک موبایل (مراجع [2]، [3] و [33] را مشاهده کنید) به عنوان کار های آینده در نظر گرفته می شوند.