ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
There is a considerable body of literature on research on environmental knowledge, attitude and action. A lot of research has occurred on the primary and secondary school populations and the general population. However, much less emphasis has been placed on studies that concern post-compulsory education students in the range from 16 to 18 years old. The purpose of this review was to give an overview of environmental knowledge, attitude and action research with a particular emphasis on youth. The findings of a majority of studies reported a positive attitude towards the environment and a variety of levels of environmental knowledge. Behavior was not extensively studied. A number of studies found that females had a more positive attitude towards the environment than males. The majority of studies indicate that the main sources of environmental information for youth are television, books, newspapers, schools and friends. The main environmental problems mentioned by students were air pollution, water pollution, the loss of biological diversity and “population increase in the big cities” and hazardous waste. Most studies used quantitative techniques to gather data. The most commonly used instrument was a questionnaire with multiple choice questions and a Likert type scale particularly to measure attitudes. Considering the mainly quantitative nature of these studies, more appropriate sampling strategies, contextualized research instruments and statistical analysis should have been carried out to ensure more robust statistical findings.
حجم قابل توجهی از متون تحقیقی درباره دانش، نگرش و عمل زیست محیطی وجود دارد. بسیاری از تحقیقات بر روی جمعیت مدارس ابتدایی و دبیرستان و جمعیت عمومی انجام شده است. با این حال, در مطالعاتی که مربوط به موضع الزامی آموزش دانش آموزان ۱۶ تا ۱۸ ساله است، تاکید بسیار کمتری شده است. هدف از این بررسی ارائه یک مرور کلی از مطالعات پیرامون دانش، نگرش و رفتار زیست محیطی با تاکید خاص بر جوانان بود. نتایج اکثر مطالعات یک نگرش مثبت، نسبت به محیط زیست و سطوح مختلف دانش زیست محیطی را گزارش داد. معیار رفتار بصورت گسترده مورد مطالعه قرار نگرفت. تعدادی از مطالعات دریافتند که زنان نسبت به مردان، نگرش مثبت بیشتری در رابطه با محیط زیست داشتند. اکثر مطالعات نشان دادند که منابع اصلی اطلاعات زیست محیطی برای جوانان تلویزیون، کتاب، روزنامه، مدرارس و دوستان هستند. مهمترین مشکلات زیست محیطی ذکر شده توسط دانشجویان آلودگی هوا، آلودگی آب، از دست رفتن تنوع زیستی و “افزایش جمعیت در شهرهای بزرگ” و زباله های خطرناک بود. در بیشتر مطالعات برای جمع آوری اطلاعات از تکنیک های کمی استفاده شد. رایج ترین ابزار بکار گرفته شده، پرسشنامه ای با سوالات چند گزینه ای و یک مقیاس طیف لیکرت مخصوص اندازه گیری نگرش بود. با توجه به ماهیت کمی بیشتر این مطالعات، روش های نمونه برداری مناسب تر، ابزارهای زمینه ساز تحقیق و تحلیل آماری باید به منظور حصول اطمینان بیشتر از یافته های آماری قوی، انجام شوند.