ترجمه مقاله حفر تونل های بزرگ در سنگ های سخت - نشریه ASCE

ترجمه مقاله حفر تونل های بزرگ در سنگ های سخت - نشریه ASCE
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
حفر تونل های بزرگ در سنگ های سخت
عنوان انگلیسی
Big Tunnels in Bad Rock
صفحات مقاله فارسی
29
صفحات مقاله انگلیسی
15
سال انتشار
2001
نشریه
ASCE
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
4821
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی معدن و زمین شناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله
تونل و فضاهای زیرزمینی، استخراج معذن، اکتشاف‌ معدن‌ و زمین شناسی مهندسی و زمین شناسی ساختمانی
مجله
مهندسی ژئوتکنیک و ژئومحیطی
دانشگاه
کانادا
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
پایداری نمای تونل
پیش بینی ناپایداری نما و تونل
گزینه های تکیه گاهی و نگهدارنده برای زمین مچاله شونده
مثالهایی از طراحی تکیه گاه
آبگردانی در ساخت تونل
پدیده مچاله شوندگی و ماشین های حفاری تونل
هزینه های حفاری تونل و تکیه گاه
نتایج
نحوه خرید نسخه پاورپوینت این مقاله
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
ABSTRACT

Tunnels of 10 to 16 m span are frequently constructed for hydroelectric or transportation projects and many of these tunnels are excavated in rock masses of very poor quality. When the ratio of rock mass strength to in situ stress falls below 0.2, squeezing of the rock mass becomes a problem that can cause instability of both the tunnel and the face. A method for predicting squeezing conditions is presented and the practical options for pre-reinforcing the face and supporting the tunnel to deal with these problems are discussed. Two case histories are included to illustrate how these pre-reinforcement and support measures can be incorporated into a tunnel design. Brief discussions are also given on water problems in tunneling, the use of tunnel boring machines (TBMs) in squeezing ground and the construction costs for large tunnels in varying ground conditions.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

تونل هایی با طول دهانه 10 تا 16 متر اغلب برای پروژه های هیدروالکتریک یا حمل و نقل ساخته شده و بسیاری از این تونل ها در توده های سنگی با کیفیت بسیار ضعیف حفر شده اند. زمانی که نسبت مقاومت توده سنگ به تنش درجا به زیر 0.2 کاهش می یابد، آنگاه مچاله شوندگی توده سنگ به مشکلی تبدیل می شود که می تواند موجب ناپایداری تونل و نما شود. در این مقاله روشی برای پیش بینی شرایط مچاله شوندگی مطرح و گزینه های عملی برای پیش آرماتوربندی نما و پشتیبانی از تونل برای رسیدگی به این مشکلات مورد بحث قرار گرفته است. برای تشریح نحوه استفاده از معیارهای تکیه گاه و پیش آرماتوربندی در طراحی تونل از دو سابقه موردی استفاده شده است. بحث های مختصری نیز پیرامون مشکلات آب در تونل کنی، استفاده از ماشین های حفاری تونل (TBM) در زمین مچاله شونده و هزینه های ساخت تونل های بزرگ در شرایط زمینی متغیر مطرح شده است.


بدون دیدگاه