تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

دانلود ترجمه مقاله سبب شناسی و توصیف اختلالات پردازش شنیداری به روش بالینی – مجله Ncbi

عنوان فارسی: اتیولوژی و توصیف اختلالات پردازش شنیداری به روش بالینی- مرور
عنوان انگلیسی: Aetiology and clinical presentations of auditory processing disorders—a review
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 5 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 12
سال انتشار : 2001 نشریه : Ncbi
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 3260 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 329.99Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: پزشکی
گرایش های مرتبط با این مقاله: گوش حلق بینی، گفتار درمانی
مجله: کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده
دانشگاه: لندن
کلمات کلیدی: پردازش شنیداری، کاستی توجه، اختلال، خوانش پریشی، زبان پریشی
وضعیت ترجمه عنوان جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متن جداول: ترجمه شده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

آناتومی سیستم عصبی شنیداری مرکزی

نمایش بالینی

تشخیص

طبقه بندی

تاخیر در بلوغ مسیر شنیداری مرکزی

ناهنجاریهای رشدی- اختلال بیش فعالی کاستی توجه

اختلال زبانی

ناتوانی در امر یادگیری (عدم یادگیری)

مدیریت

نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Introduction

Hearing is a complex process that orchestrates transduction of the acoustic stimulus into neural impulses by the ears, transmission of the neural impulses by the auditory nerves to the brain, and perceptual registration and cognitive elaboration of the acoustic signal by the brain as well as conscious perception of the sound. Hearing impairment(s) arising from pathology of the brain may have detrimental consequences on a child’s life if untreated; however, diagnostic and management strategies for these “central” hearing impairments in childhood are rarely implemented. These auditory deficits have been collectively termed “auditory processing disorders”, in order to incorporate in the term the interaction between peripheral and central pathways.1 A rough prevalence estimate for auditory processing disorders (APD) in childhood is 7%.2 Despite the frequency of the problem, a systematic approach to the diagnosis and rehabilitation of APD in children has only started emerging over the past 30 years, as a result of developments in basic sciences; emphasis has shifted from identification of the lesion that causes the disorder to identification of the impaired individual’s difficulties and their appropriate remediation.3

نمونه متن ترجمه

مقدمه

شنیداری فرایندی پیچیده است که مسئولیت هماهنگی انتقال محرک های صوتی به تکانه های عصبی از طریق گوش ، انتقال تکانه های عصبی توسط عصب های شنیداری به مغز و ثبت ادراکی و دستکاری شناختی سیگنال صوتی توسط مغز و درک آگاهانه صدا را برعهده دارد. نقص شنیداری ناشی از پاتولوژی (آسیب شناسی) مغز در صورت عدم درمان تاثیرات مضر و مخربی بر جان بچه می گذارد. با این حال، از استراتژیهای تشخیصی و مدیریت اختلالات شنیداری مرکزی در بچگی به ندرت استفاده شده است. اختلالات شنیداری در کل اختلالات پردازش شنیداری نامیده شده اند و تعامل بین مسیرهای مرکزی و جانبی (پیرامونی) درآن لحاظ می گردد. برآورد تقریبی میزان شیوع اختلالات پردازش شنیداری (APD) در دوران بچگی 7 درصد می باشد. علی رغم فراوانی مشکل، در 30 سال گذشته درنتیجه پیشرفت های صورت گرفته در علوم پایه، شیوه سیستماتیک برای تشخیص و بهبودی APD در بچه ها شروع به ظهور کرده است.در نتیجه به جای شناسایی ضایعه عامل بروز اختلال بر شناسایی مشکلات فرد معیوب و درمان مناسب آن تاکید شده است.

نحوه خرید نسخه پاورپوینت این مقاله