ترجمه مقاله مسیرهای توسعه مدیران پروژه - نشریه الزویر

ترجمه مقاله مسیرهای توسعه مدیران پروژه - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
مسیرهای توسعه مدیران پروژه: مدیران پروژه از تجربیات خود چه و چگونه یاد می گیرند؟
عنوان انگلیسی
Development paths of project managers: What and how do project managers learn from their experiences?
صفحات مقاله فارسی
28
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2016
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
7.675 در سال 2020
شاخص H_index مجله
144 در سال 2021
شاخص SJR مجله
2.762 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
0263-7863
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2020
کد محصول
12006
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، مدیریت پروژه و مدیریت اجرایی
مجله
مجله بین المللی مدیریت پروژه - International Journal of Project Management
دانشگاه
دانشگاه آزاد هلند
کلمات کلیدی
مدیران پروژه، مسیر توسعه، یادگیری تجربی، شغل
کلمات کلیدی انگلیسی
Project managers - Development path - Experiential learning - Career
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.ijproman.2016.02.005
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. نظریه
2.1. راههای یادگیری و انواع توسعه
2.2. بر اساس نظریه موجود، مدیران پروژه به چه چیزی نیاز دارند؟
2.3. پشتیبانی از یادگیری و توسعه
3. روش
4. نتایج
4.1. چگونه مدیران پروژه از تجربیات یادگیری خود درس می‌گیرند؟
4.2. مدیران پروژه چه چیزی را از تجربیاتشان می‌آموزند و در چه زمانی ؟
4.3. چگونه از توسعه مدیران پروژه پشتیبانی می‌شود؟
4.4. آرمانهای رو به رشد مدیران پروژه
5. بحث
5.1. نتیجه گیری: مدیران پروژه چگونه و چه چیزی را از تجارب خود می‌آموزند؟
5.2. مفاهیم نظری و پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده
5.3. محدودیت‌ها و پیشنهادات بیشتر برای تحقیقات آینده
5.4. مفاهیم عملی
5.5. ملاحظات پایانی
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی

Abstract


The development paths of project managers are paved with formal and informal learning experiences. Knowledge of the learning experiences that project managers indicate as important for their development as professionals is limited in both the academic and the practitioner world. In the current study we explore what and how project managers learn from experiences, and what is perceived as supporting this learning. We used a multi-method approach, consisting of in-depth interviews and a short follow-up survey among 31 project managers. Results show that most learning experiences occur more or less accidentally on the job and support for learning from these experiences is limited. This suggests potential to improve the quality and pace of the development paths of project managers. Limitations of the current study, and implications of these findings for theory and practice are discussed opening up avenues for future research.


 

1. Introduction


Much professional learning occurs on the job (Day et al., 2014; Eraut, 2004). This informal learning on the job is of major importance in the development of professionals in complex jobs who have to deal with new and unexpected challenges in the environment (Day et al., 2014). For several reasons, this might especially be true for project managers, who mostly seem to ‘learn by doing’ from their experiences, rather than learn by studying. Firstly, many project managers fulfill their project responsibilities alongside another job; a more permanent position for which they have been educated. Secondly, even if being a project manager is their primary job, most project managers did not set out to work towards this role when they first entered the job market, but ‘rolled into it’ at a later stage in their career. This is in line with Palm and Lindahl (2015) in their findings among project managers in technical environments.


 

5.5. Concluding remarks


Our research on the development paths of project managers has highlighted the prominence of informal and innate learning experiences in practice. This calls for continued exploration of the role of informal learning experiences in professional development and their potential to be more consciously created and reflexively dealt with. We hope the current study inspires further discussion and experimentation that can benefit the development of project managers.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

مسیر توسعه مدیران پروژه با تجارب یادگیری رسمی و غیر رسمی هموار شده است. آگاهی از تجارب یادگیری که مدیران پروژه آن را برای پیشرفت خود به عنوان یک شخص حرفه‌ای مهم می‌دانند به جهان علمی و شغلی آنها محدود شده است. در مطالعه حاضر، ما بررسی می‌کنیم که مدیران پروژه چگونه و چه چیزی را از تجارب خود یاد می‌گیرند و چه چیزی به عنوان پشتیبانی کننده این یادگیری ادراک می‌شود. ما از رویکرد چند روشی متشکل از مصاحبه‌های عمیق  و نظرسنجیهای کوتاه پس از آن در بین 31 مدیر پروژه استفاده می‌کنیم. نتایج نشان می‌دهند که بیشتر تجارب یادگیری کم و بیش بطور تصادفی در محل کار صورت می‌گیرند و پشتیبانی محدودی برای یادگیری از این تجارب وجود دارد. این امر حاکی از پتانسیل بهبود کیفیت، و سرعت مسیرهای توسعه مدیران پروژه است. محدودیت‌های مطالعه حاضر، و مفاهیم این یافته‌ها از نظر تئوری و عملی مورد بحث قرار می‌گیرند و راههایی برای تحقیقات آینده گشوده می‌شود.

 

1. مقدمه

بیشتر یادگیریهای حرفه‌ای در محل کار صورت می‌گیرد (Day و همکاران، 2014؛ Eraut، 2004). این یادگیری غیررسمی در محل کار، برای پیشرفت افراد حرفه‌ای در شغهای پیچیده‌ای که با چالشهای جدید و غیرمتظره ای در محیط سر و کار دارند، از اهمیت زیادی برخوردار است (Day و همکاران، 2014). به چند دلیل، این امر ممکن است به ویژه برای مدیران پروژه که اغلب به نظر می‌رسد با عمل کردن به تجارب خود یاد می‌گیرند نه با مطالعه آنها،  درست باشد. اولاً، بسیاری از مدیران پروژه، مسئولیت‌های پروژه خود را در کنار کار دیگری که یک موقعیت دائمی‌تر برای آنچه که تحصیل کرده‌اند می‌باشد، انجام می‌دهند؛ دوما، حتی اگر مدیر پروژه شغل اصلی آنها بود، اما اکثر مدیران پروژه زمانیکه برای اولین بار وارد بازار کار شدند در مورد این وظیفه اقدامی نکردند؛ بلکه در مرحله بعدی کار خود به آن پرداختند. این با یافته‌های Palm و Lindahl (2015) در مورد مدیران پروژه در محیطهای فنی همسو است.

 

5.5. ملاحظات پایانی

تحقیق ما در مورد مسیرهای توسعه مدیران پروژه، عملاً بر اهمیت تجارب یادگیری غیر رسمی و ذاتی تاکید دارد. این امر مستلزم تحقیقات مستمر در مورد نقش تجربیات یادگیری غیررسمی در توسعه حرفه‌ای و قابلیت ایجاد آگاهانه‌تر و مورد توجه قرار دادن آنها با تفکر و تأمل می‌باشد.  ما امیدواریم که مطالعه حاضر توانسته باشد بحثها و آزمایشات بیشتری را القا کرده باشد که بتواند  به توسعه مدیران پروژه کمک کند.


بدون دیدگاه