ترجمه مقاله سیر مشکلات عاطفی و رفتاری در کودکان با مشکلات هماهنگی آنها با ویژگی ASD/ADHD - نشریه الزویر

ترجمه مقاله سیر مشکلات عاطفی و رفتاری در کودکان با مشکلات هماهنگی آنها با ویژگی ASD/ADHD - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۸۳,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
سیر مشکلات عاطفی و رفتاری در کودکان مدرسه ای با مشکلات هماهنگی و ارتباط آنها با ویژگی های ASD/ADHD
عنوان انگلیسی
Trajectories of emotional and behavioral problems in school-age children with coordination difficulties and their relationships to ASD/ADHD traits
صفحات مقاله فارسی
21
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2023
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
3.363 در سال 2022
شاخص H_index مجله
105 در سال 2023
شاخص SJR مجله
0.774 در سال 2022
شناسه ISSN مجله
0891-4222
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2022
کد محصول
13940
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - پزشکی - روانشناسی رشد - مغز و اعصاب - روانپزشکی
مجله
Research in Developmental Disabilities
کلمات کلیدی
مشکلات هماهنگی حرکتی - مشکلات عاطفی و رفتاری - مطالعه طولی - صفات عصبی-رشدی - تحلیل رشد طبقه پنهان
کلمات کلیدی انگلیسی
Motor coordination difficulties - Emotional and behavioral problems - Longitudinal study - Neurodevelopmental traits - Latent class growth analysis
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.ridd.2022.104394
فهرست مطالب
چکیده
آنچه این مقاله می افزاید؟
1. مقدمه
2. روش ها
3. یافته ها
4. بحث
5. نتیجه گیری
منابع

 

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 24 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 9 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
پیشینه: اگرچه تحقیقات روابط بین مشکلات هماهنگی حرکتی و مشکلات روانشناسی در کودکان مدرسه‌ای، از جمله مشکلات عاطفی و رفتاری را نشان داده است، تغییرات طولی در این مشکلات در کودکانِ مبتلا به مشکلات هماهنگی حرکتی به طور کامل درک نشده است.
اهداف: هدف مطالعه حاضر شناسایی الگوها در مسیر مشکلات عاطفی و رفتاری در کودکان مدرسه ای مبتلا به مشکلات هماهنگی حرکتی و تبیین تأثیر ویژگی های همزمان عصبی- رشدی بر وقوع و دوره این مشکلات می باشد.
روش ها و رویه ها: با استفاده از پرسشنامه اختلال هماهنگی رشد، 773 کودک به عنوان موارد با مشکلات هماهنگی حرکتی تعیین و به مدت 4 سال از 6 تا 10 سالگی تحت نظر قرار گرفتند. مشکلات عاطفی و رفتاری با استفاده از پرسشنامه نقاط قوت و مشکلات که توسط والدین یا سرپرستان کودک تکمیل شد، ارزیابی شد.
یافته ها و نتایج: چهار الگوی مسیر از مشکلات عاطفی و رفتاری شناسایی کردیم. احتمال قرار دادن کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم بالاتر و ویژگی‌های اختلال بیش فعالی – نقص توجه، در الگوهای مسیر از پیش آگاهی دهنده ضعیف بیشتر است.
نتیجه گیری و کاربردها: یافته‌های ما بر اهمیت ارزیابی مشکلات عاطفی و رفتاری و ویژگی‌های همزمان عصبی- رشدی در کودکان مبتلا به مشکلات هماهنگی حرکتی در اوایل دوران ابتدایی تأکید می‌کند.
2. روش ها
این مطالعه توسط کمیته اخلاقیات پزشکی دانشکده تحصیلات تکمیلی پزشکی دانشگاه هیروساکی(IRB#2015-055) تایید شد. کودکان و پرستاران اولیه آنها آگاهانه برای مشارکت در مطالعه رضایت دادند.

2.1. زمینه مطالعه و مشارکت کنندگان
یک نظرسنجی سالانه اجتماع محور از سپتامبر 2016 تا جولای 2020 انجام دادیم و کودکانی را که در مدارس ابتدایی ملی یا دولتی شهر هیروساکی ژاپن تحصیل می کردند، تحت نظر قرار دادیم. نمودار جمع آوری داده ها در شکل 1 نشان داده شده است. کودکانی که در سال های 2016 و 2017 در کلاس اول (سن 7-6 سال) بودند، در چهار مقطع زمانی تا کلاس چهارم (9 تا 10 سالگی) تحت نظر قرار گرفتند. در هر مقطع زمانی، پرسشنامه ها و نامه هایی حاوی اطلاعات مربوط به این مطالعه را به والدین یا سرپرستان کودکان از طریق مدرسه ابتدایی آنها، توزیع کردیم. معلم کلاس، یک سند توضیحی را که ما تهیه کرده بودیم و در آن هدف از نظرسنجی توضیح داده شده بود، می خواند، و اینکه شرکت در تحقیق کاملاً داوطلبانه بود، انتشار نتایج شامل اطلاعات شخصیِ قابل شناسایی، نبود، و شرکت‌کنندگان می‌توانستند آزادانه شرکت در هر زمانی مشارکت را قطع کنند، به زبان ژاپنی ساده که برای کودکان قابل درک بود. هنگامی که والدین یا سرپرستان کودکان در رابطه با برخی پرسشنامه ها سؤالاتی داشتند، آنها می توانستند با تیم تحقیقاتی ما تماس بگیرند، و به سؤالات آنها پاسخ داده می شد. از مجموع 2503 کودک مورد مطالعه، 10 کودک (0.4%) که والدین یا سرپرستان آنها موافق مشارکت آنها در این مطالعه نبودند، از مطالعه خارج شدند. والدین یا سرپرستان کودکان شرکت کننده پرسشنامه اختلال هماهنگی رشدی( DCDQ؛ ویلسون و همکاران، 2000) نسخه ژاپنی را زمانی که فرزندشان در کلاس اول بود تکمیل کردند. 429 پاسخ با مقادیر مفقود شده در DCDQ را حذف کردیم. از این تعداد، 357 کودک دارای مقادیر مفقود شده در تمام آیتم های DCDQ بودند، احتمالاً دلیل آن امتناع والدین یا سرپرستان آنها برای پاسخ دادن به پرسشنامه بود یا به دلیل این بود که فراموش می کردند تا به پرسشنامه پاسخ دهند. 72 کودک دیگر دارای مقادیر مفقود شده جزئی بودند. 2064 کودک (82.4%) معیارهای مشارکت فوق را داشتند. تحلیل های حساسیت را انجام دادیم تا ارزیابی کنیم که آیا بین 429 کودکی که از نمونه ما حذف شده بودند و 2064 کودکی که در نمونه ما قرار گرفتند، تفاوت وجود دارد یا خیر. این تحلیل‌های حساسیت تفاوت معنا‌داری را در نسبت جنسیت و ویژگی‌های ASD و ADHD بین دو گروه نشان نداد (جدول تکمیلی 1 را ببینید). 773 کودک را با امتیاز کل DCDQ بالاتر از نقطه برش (پایین امتیاز نقطه برش DCDQ، که در آن امتیازات بالاتر نشان دهنده مهارت های هماهنگی حرکتی بهتر است) برای DCD مشکوک در تجزیه و تحلیل داده های نهایی وارد کردیم.


بدون دیدگاه