ترجمه مقاله تحلیل نمایه پنهان و روابط آن با حوزه های ویژگی شخصیتی ناسازگار PID-5 - نشریه الزویر

ترجمه مقاله تحلیل نمایه پنهان و روابط آن با حوزه های ویژگی شخصیتی ناسازگار PID-5 - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۸۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
ویژگی چهارگانه تاریک و هوش هیجانی: تجزیه و تحلیل نمایه پنهان و روابط آن با حوزه های ویژگی شخصیتی ناسازگار PID-5
عنوان انگلیسی
The dark tetrad and trait emotional intelligence: Latent profile analysis and relationships with PID-5 maladaptive personality trait domains
صفحات مقاله فارسی
30
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2023
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
5.265 در سال 2022
شاخص H_index مجله
193 در سال 2023
شاخص SJR مجله
1.463 در سال 2022
شناسه ISSN مجله
0191-8869
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2022
کد محصول
13936
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - روانشناسی عمومی - روانشناسی بالینی
مجله
Personality and Individual Differences
کلمات کلیدی
صفات چهارگانه تاریک - هوش هیجانی - تحلیل نیمرخ نهفته - PID-5 - طیف ویژگی های ناسازگارانه
کلمات کلیدی انگلیسی
Dark Tetrad - Emotional intelligence - Latent profile analysis - PID-5 - Maladaptive trait domains
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.paid.2023.112092
فهرست مطالب
چکیده
1-مقدمه
2-روشها
3- نتایج
4- بحث
5-نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 18 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 7 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
صفات تاریک و هوش هیجانی، نقش مهمی در نظریه شخصیت معاصر ایفا میکنند. ولی همچنان لازمست رابطه بین این مدلها بیشتر روشن شود بویژه در رابطه با نیمرخهای نهفته ای که با مخلوطی از خصوصیاتی از هر دو مدل مشخص میشوند. پژوهش حاضر، یک رویکرد شخص-محور اتخاذ میکند تا نیمرخهایی را بررسی کند که از صفات تاریک اندازه گیری شده با مقیاس چهارگانۀ تاریک کوتاه (SD4، Jones & Paulhus, 2014) و ویژگی هوش هیجانی اندازه گیری شده با مقیاس هوش هیجانی Wong و Law (2002) (WLEIS) در دو نمونه غیربالینی به ترتیب از کشور رومانی (N=311) و UK (N=222) بدست آمده اند. ما تغییرناپذیری پاسخ را در این دو نمونه آزمایش کرده و سپس نحوه ارتباط نیمرخهای نوظهور با طیف صفات ناسازگارانه PID-5 را با کمک مدلسازی خطی بررسی کردیم. ما دریافتیم که راه حلی با سه نیمرخ، بهترین داده ها را ارائه میدهد که دو تا از این نیمرخها، مقادیر SD4 نزدیک به مقدار میانگین و به ترتیب مقادیر نسبتاً زیاد و کم هوش هیجانی را در تمام وجوه WLEIS نشان میدهند؛ در حالیکه نیمرخ سوم با مقادیر SD4 زیاد و مقادیر هوش هیجانی نزدیک به مقدار میانگین مشخص میگردد. اختلافات معناداری بین نیمرخها در طیف رگه های شخصیتی ناسازگارانه مشاهده میشوند. پیامدهای نظریه و پژوهش مورد بررسی قرار میگیرند.
2-روشها
2.1- شرکت کنندگان و روند کار
شرکت کنندگان شامل 562 دانشجوی کارشناسی روانشناسی بودند که از طریق نمونه گیری در دسترس از دو دانشگاه به ترتیب از کشور رومانی و پادشاهی متحد انتخاب شدند. مجموعاً 536 رضایتنامه آگاهانه از شرکت کنندگان اخذ گردید و روند مطالعه تکمیل شد (رومانی = 313، UK = 223). شرکت کنندگان نمونه کشور رومانی از دانشگاه الکساندر یوآن کوزا در پایان سخنرانی کلاسی انتخاب شدند و از این دانشجویان دعوت بعمل آمد در یک مطالعه آنلاین مقطعی شرکت کنند. هیچ مشوقی برای مشارکت دانشجویان در نظر گرفته نشد. نمونه UK از بین دانشجویان دانشگاه ناتینگهام ترنت از طریق یک وبسایت طرح مشارکت تحقیقاتی سازمانی انتخاب شدند؛ هیچ اجباری برای مشارکت وجود نداشت و دو اعتبار پژوهشی در آن زمان به شرکت کنندگان ارائه گردید. روند کار مورد بازنگری واقع شد و با باورهای اخلاقی مورد نظر کمیته های اخلاقی و موسسات مربوطه مطابقت داده شد (برای UK: کمیته های اخلاق پژوهشی دانشکده های کسب وکار، حقوق و علوم اجتماعی، درخواست شماره 230/2021).
شرکت کنندگان در هر دو مورد، یک پرسشنامه الکترونیکی را با استفاده از پلتفرمهای مدیریت داده آنلاین تکمیل کردند (رومانی: LimeSurvey،https://www.Limesurvey.org ؛ UK = Qualtrics،www.qualtrics.com ). اهداف و مشخصات مطالعه و معیار شمول (که سن 18 سال به بالا بود) برای همه شرکت کنندگان تشریح گردید و یک رضایتنامه آگاهانه الکترونیکی از آنها دریافت شد. شرکت کنندگان مقیاسهایی را به ترتیب به زبان انگلیسی یا رومانیایی مجموعاً حدود 25-20 دقیقه تکمیل کردند و در پایان مطالعه، از آنها خواسته شد گزارشاتشان را شرح دهند.

بدون دیدگاه