چکیده
زمینه: با توجه به جهانی شدن، بخش آموزش در حال چند فرهنگی شدن است. برای مربیان پرستاری مهم است که از فرهنگ های مختلف آگاه باشند و بتوانند به طور موثر با گروه های متنوع فرهنگی از دانشجویان و همکاران کار کنند.
اهداف: بررسی هوش فرهنگی و اثربخشی بین فرهنگی در بین مربیان پرستاری و همچنین کشف تجربیات آنها در محیط های آموزشی متنوع فرهنگی.
طراحی: یک رویکرد ترکیبی با استفاده از یک طرح توضیحی متوالی
نتایج: نمرات هوش فرهنگی مربیان پرستاری (CQ) و اثر بخشی بین فرهنگی (IE) بالاتر از مقادیر متوسط بود، با نمره کلی 76.33 (محدوده 23-100) برای CQ و 74.64 (محدوده 58-87) برای IE. نمرات CQفردی بالا بود. اگرچه مولفه شناختی که شامل دانش هنجارها، عملکرده، ارزش ها، قواعد زبانی و قوانین بیان رفتارهای غیر کلامی است در محدوده نمره پایین تری قرار داشت. برای IE، مربیان پرستاری نمره کمتری در مهارت های پیام رسانی داشتند که شامل تعاملات موثر برای انتقال پیام های خاص به یک فرهنگ یا گروه خاص بود. یافته های کمی اولیه توسط روایت های مربیان پرستاری توضیح داده شده که نشان می دهد کسب هوش فرهنگی یک فرایند مستمر دانستن و یادگیری از طریق اشتراک گذاری فعال است و حساسیت فرهنگی با استاندادرهای حرفه ای پرستاری همپوشانی دارد.
نتیجه: در صورت وجود معضلات مربتط با فرهنگ، مربیان پرستاری به استانداردهای حرفه ای آگاهی فرهنگی و عملکرد ایمن فرهنگی متوسل و هدایت می شوند. تحقیقات آینده ممکن است نیاز به بررسی این داشته باشد که چگونه معیارهای عینی هوش فرهنگی و شواهد مبتنی برتجربه از مربیان پرستاری در شکل دهی الزامات و استانداردهای حرفه ای پرستاری اعمال شده در برنامه درسی پرستاری نقش دارند.
2. هدف
این مطالعه با هدف بررسی معیار های عینی CQ و IE و سپس بررسی شواهد مبتنی بر تجربه در بین مربیان پرستاری با استفاده از رویکرد ترکیبی انجام شده است.
3. روش ها
1.3. طراحی
در این مطالعه از یک روش ترکیبی استفاده شده، که در آن در فاز اول یک طرح توضیحی متوالی، با داده های کمی جمع آوری شده ، و پس از آن مصاحبه های فردی در فاز دوم به کار گرفته شده است Creswell and) Tashakkori, 2007). این مطالعه از یک نظرسنجی آنلاین از مربیان پرستاری در نیوزلند با استفاده از دو ابزار معتبر روان سنجی سنجش هوش فرهنگی (CQ) و مقیاس اثر بخشی بین فرهنگی (IE) برای سنجش تعاملات مرتبط با فرهنگ استفاده کرد. مرحله دوم شامل مصاحبه با مربیان پرستاری بود که از یافته های کمی مطلع شدند. ادغام یافته های هر دو مرحله، نمرات کمی از ابزارهای CQ و IE را توضیح داد و براساس روایت مربیان درک عمیقی را ارائه کرد. تاییدیه اخلاق از (کمیته اخلاق انسانی Southern Institute) درخواست شد.
2.3. شرکت کنندگان و تنظیمات
در این مطالعه مربیان پرستاری که در موسسات نیوزلند کار می کردند و مدرک پرستاری ارائه می دادند، استخدام شدند. مربی پرستاری اصطلاحی است که برای توصیف پرستاران شاغل در بخش آموزش استفاده می شود، اگرچه اصطلاحات در بخش دانشگاه متفاوت است، جایی که در آن دانشگاهیان پرستار به عنوان مدرسان و اعضای هیئت علمی نامیده می شوند. نظرسنجی آنلاین در مجموع بین 15 موسسه توزیع شد. در نیوزلند، 14 موسسه پلی تکنیک و 4 دانشگاه وجود دارد که برنامه پرستاری را ارائه می دهند. تعداد مربیان پرستاری استخدام شده در یک دانشکده یا دپارتمان متفاوت است، برخی موسسات با برنامه های پرستاری کوچک مربیان پرستاری کمتری استخدام کرده اند. برای این نظرسنجی، در مجموع 30 مربی پرستار از 40 مربی دعوت شده، این نظرسنجی را تکمیل و پاسخ داده اند (نرخ پاسخگویی 71درصد). با توجه به تعداد کم پرستاران شاغل در بخش آموزش پرستاری نیوزلند، نرخ پاسخ فعلی مورد انتظار بود. برای مرحله کیفی، 16 شرکت کننده با شرکت در مصاحبه موافقت کردند. دعوت نامه استخدام توسط پرسنل اداری از طریق یک ایمیل برای مدیران آموزشی ارسال شد.