ترجمه مقاله هوش فرهنگی و اثربخشی بین فرهنگی در بین مربیان پرستاری - نشریه الزویر

ترجمه مقاله هوش فرهنگی و اثربخشی بین فرهنگی در بین مربیان پرستاری - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۸۳,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
هوش فرهنگی و اثربخشی بین فرهنگی در بین مربیان پرستاری: یک مطالعه ترکیبی
عنوان انگلیسی
Cultural intelligence and intercultural effectiveness among nurse educators: A mixed-method study
صفحات مقاله فارسی
19
صفحات مقاله انگلیسی
6
سال انتشار
2023
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
4.186 در سال 2022
شاخص H_index مجله
92 در سال 2023
شاخص SJR مجله
0.946 در سال 2022
شناسه ISSN مجله
0260-6917
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2022
کد محصول
13701
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
دارد ✓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - پرستاری - روانشناسی - سنجش و اندازه گیری - مدیریت عملکرد
مجله
Nurse Education Today
کلمات کلیدی
هوش فرهنگی - مربی پرستاری - آموزش پرستاری - استانداردهای پرستاری - شایستگی فرهنگی
کلمات کلیدی انگلیسی
Cultural intelligence - Nurse educator - Nursing education - Nursing standards - Cultural competence
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.nedt.2023.105714
فهرست مطالب
چکیده

1. مقدمه

2. هدف

3. روش ها

1.3. طراحی

2.3. شرکت کنندگان و تنظیمات

3.3. جمع آوری داده ها

4.3. آنالیز داده ها

4. نتایج

1.4. یافته های کمی

1.1.4. مشخصات نمونه

4.1.2 نمرات هوش فرهنگی (نمراتCQ)

3.1.4 مقیاس اثر بخشی بین فرهنگی (IES)

2.4. یافته های کیفی

1.2.4. موضوع1- فرایند آموزشی مستمر: آنچه را که نمی دانیم، نمی دانیم

2.2.4. موضوع2- ابراز وجود: تلاقی دانش فرهنگی و انگیزه حرفه ای

5.گفتگو

1.5. مربیان پرستاری برای تنظیم و اصلاح رفتارها در تعامل با دانشجویان و کارکنان انگیزه دارند

2.5. مربیان پرستاری از پیچیدگی های بیان خود در تعاملات بین فرهنگی، آگاه هستند.

3.5. انگیزه ی سازگاری، در بین مربیان پرستاری بوسیله آگاهی از استانداردهای حرفه ای ایمنی فرهنگی در پرستاری هدایت می شد

4.5. مربیان پرستاری آگاهی از فرهنگ های مختلف را به عنوان یک مزیت در آموزش پرستاری می دانند

5.5. نقاط قوت و محدودیت ها

6. نتیجه

منابع مالی

بیانیه اعتبار مشارکت نویسندگی

اعلام منافع رقابتی

منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 24 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 9 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

زمینه: با توجه به جهانی شدن، بخش آموزش در حال چند فرهنگی شدن است. برای مربیان پرستاری مهم است که از فرهنگ های مختلف آگاه باشند و بتوانند به طور موثر با گروه های متنوع فرهنگی از دانشجویان و همکاران کار کنند.

اهداف: بررسی هوش فرهنگی و اثربخشی بین فرهنگی در بین مربیان پرستاری و همچنین کشف تجربیات آنها در محیط های آموزشی متنوع فرهنگی.

طراحی: یک رویکرد ترکیبی با استفاده از یک طرح توضیحی متوالی

نتایج: نمرات هوش فرهنگی مربیان پرستاری (CQ) و اثر بخشی بین فرهنگی (IE) بالاتر از مقادیر متوسط بود، با نمره کلی 76.33 (محدوده 23-100) برای CQ و 74.64 (محدوده 58-87) برای IE. نمرات CQفردی بالا بود. اگرچه مولفه شناختی که شامل دانش هنجارها، عملکرده، ارزش ها، قواعد زبانی و قوانین بیان رفتارهای غیر کلامی است در محدوده نمره پایین تری قرار داشت. برای IE، مربیان پرستاری نمره کمتری در مهارت های پیام رسانی داشتند که شامل تعاملات موثر برای انتقال پیام های خاص به یک فرهنگ یا گروه خاص بود. یافته های کمی اولیه توسط روایت های مربیان پرستاری توضیح داده شده که نشان می دهد کسب هوش فرهنگی یک فرایند مستمر دانستن و یادگیری از طریق اشتراک گذاری فعال است و حساسیت فرهنگی با استاندادرهای حرفه ای پرستاری همپوشانی دارد.

نتیجه: در صورت وجود معضلات مربتط با فرهنگ، مربیان پرستاری به استانداردهای حرفه ای آگاهی فرهنگی و عملکرد ایمن فرهنگی متوسل و هدایت می شوند. تحقیقات آینده ممکن است نیاز به بررسی این داشته باشد که چگونه معیارهای عینی هوش فرهنگی و شواهد مبتنی برتجربه از مربیان پرستاری در شکل دهی الزامات و استانداردهای حرفه ای پرستاری اعمال شده در برنامه درسی پرستاری نقش دارند.

2. هدف

این مطالعه با هدف بررسی معیار های عینی CQ و IE و سپس بررسی شواهد مبتنی بر تجربه در بین مربیان پرستاری با استفاده از رویکرد ترکیبی انجام شده است.




3. روش ها

1.3. طراحی

در این مطالعه از یک روش ترکیبی استفاده شده، که در آن در فاز اول یک طرح توضیحی متوالی، با داده های کمی جمع آوری شده ، و پس از آن مصاحبه های فردی در فاز دوم به کار گرفته شده است Creswell and) Tashakkori, 2007). این مطالعه از یک نظرسنجی آنلاین از مربیان پرستاری در نیوزلند با استفاده از دو ابزار معتبر روان سنجی سنجش هوش فرهنگی (CQ) و مقیاس اثر بخشی بین فرهنگی (IE) برای سنجش تعاملات مرتبط با فرهنگ استفاده کرد. مرحله دوم شامل مصاحبه با مربیان پرستاری بود که از یافته های کمی مطلع شدند. ادغام یافته های هر دو مرحله، نمرات کمی از ابزارهای CQ و IE را توضیح داد و براساس روایت مربیان درک عمیقی را ارائه کرد. تاییدیه اخلاق از (کمیته اخلاق انسانی Southern Institute) درخواست شد.


2.3. شرکت کنندگان و تنظیمات

در این مطالعه مربیان پرستاری که در موسسات نیوزلند کار می کردند و مدرک پرستاری ارائه می دادند، استخدام شدند. مربی پرستاری اصطلاحی است که برای توصیف پرستاران شاغل در بخش آموزش استفاده می شود، اگرچه اصطلاحات در بخش دانشگاه متفاوت است، جایی که در آن دانشگاهیان پرستار به عنوان مدرسان و اعضای هیئت علمی نامیده می شوند. نظرسنجی آنلاین در مجموع بین 15 موسسه توزیع شد. در نیوزلند، 14 موسسه پلی تکنیک و 4 دانشگاه وجود دارد که برنامه پرستاری را ارائه می دهند. تعداد مربیان پرستاری استخدام شده در یک دانشکده یا دپارتمان متفاوت است، برخی موسسات با برنامه های پرستاری کوچک مربیان پرستاری کمتری استخدام کرده اند. برای این نظرسنجی، در مجموع 30 مربی پرستار از 40 مربی دعوت شده، این نظرسنجی را تکمیل و پاسخ داده اند (نرخ پاسخگویی 71درصد). با توجه به تعداد کم پرستاران شاغل در بخش آموزش پرستاری نیوزلند، نرخ پاسخ فعلی مورد انتظار بود. برای مرحله کیفی، 16 شرکت کننده با شرکت در مصاحبه موافقت کردند. دعوت نامه استخدام توسط پرسنل اداری از طریق یک ایمیل برای مدیران آموزشی ارسال شد.

بدون دیدگاه