ترجمه مقاله اثر مداخلات آموزشی همسالان والدین بر رشد و تکامل کودکان زیر پنج سال - نشریه MDPI

ترجمه مقاله اثر مداخلات آموزشی همسالان والدین بر رشد و تکامل کودکان زیر پنج سال - نشریه MDPI
قیمت خرید این محصول
۸۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
اثر مداخلات آموزشی همسالان والدین برای مادران جوان بر رشد و تکامل کودکان زیر پنج سال
عنوان انگلیسی
The Effect of Parenting Peer Education Interventions for Young Mothers on the Growth and Development of Children under Five
صفحات مقاله فارسی
27
صفحات مقاله انگلیسی
15
سال انتشار
2023
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
MDPI
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.439 در سال 2022
شاخص H_index مجله
41 در سال 2023
شاخص SJR مجله
0.504 در سال 2022
شناسه ISSN مجله
2227-9067
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2022
کد محصول
13656
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - روانشناسی تربیتی - روانشناسی عمومی - روانشناسی رشد
کلمات کلیدی
آموزش همتا برای بچه داری - خودتوانی بچه داری - رفتار بچه داری - مادران جوان - رشد و تعالی کودکان زیر پنج سال
کلمات کلیدی انگلیسی
parenting peer education - parenting self-efficacy - parenting behaviour - young mothers - growth and development of children under five
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.3390/children10020338
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. مواد و روشها
3. نتایج
4. بحث
5. نتیجه گیری
منابع
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 21 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 8 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
یکی از عواملی که به رشد و تعالی کودکان زیر پنج سال کمک می کند توانایی مادر آنها برای فراهم سازی مراقبت است اما مادران جوان از مهارت های بچه داری کافی برخوردار نیستند. هدف مطالعه حاضر این است که تأثیر برنامه آموزش همتا برای بچه داری (PPE) بر روی رفتار و خودتوانی بچه داری مادران جوان، و همچنین رشد و تعالی کودکان زیر پنج سال را بررسی نماید. در این مطالعه دو گروه وجود داشت: گروه کنترل (بدون مداخله آموزشی) و یک گروه مداخله، که در هر گروه 15 شرکت کننده وجود داشت. در این مطالعه از کوواریانس تحلیل با نمرات پیش آزمون به عنوان متغیر کمکی استفاده کردیم. نتایج ما نشان داد که گروه مداخله در مقایسه با گروه کنترل، خودتوانی بچه داری، رفتار بچه داری، رشد کودک و تعالی کودک خیلی بهتری (از جمله جنبه های شناختی، زبانی و حرکتی) را نشان می داد. در برنامه PPE مادران جوان تجربیات خود را درباره نحوه رشد و تعالی کودکان با هم به اشتراک می گذارند، و مادران پشتیبانی های روانی را دریافت می کنند. در نهایت نتیجه گیری کردیم که برنامه PPE روی رفتار بچه داری و خودتوانی بچه داری مادران جوان، و همچنین رشد و تعالی کودکان تأثیرگذار است.
2.  مواد و روشها

2.1  شرکت کنندگان

شرکت کنندگان ما را مادران جوان در مراکز بهداشت عمومی در ناحیه Gunung Kidul (استان یوگیاکارتا، اندونزی) تشکیل می دادند؛ ما این مادران را از طریق یک فرآیند غربالگری انتخاب نمودیم. به طور کلی 30 شرکت کننده واجد شرایط را به عنوان پاسخ دهندگان مطالعه حاضر انتخاب کردیم. آزمودنی های این مطالعه را به دو گروه مداخله و کنترل تقسیم بندی کردیم. گروه مداخله (اقدامات) برنامه PPE با استفاده از مدول PPE و همچنین کمک یک اپلیکیشن PPE مبتنی بر وب را دریافت می کرد تا رفتار بچه داری شرکت کنندگان آن ارزیابی گردد. گروه کنترل هیچ مداخله ای را دریافت نمی کرد و فقط خدمات استانداردی که در مراکز بهداشت ارائه می شود را دریافت می کرد. معیارهای شمول به شرح رو به رو بودند: (1) مادران جوان با سن کمتر از 20 سال؛ (2) مادران جوانی که اولین کودک آنها 12 تا 42 ماه سن داشت؛ (3) مادرانی که حداقل تحصیل در مقطع ابتدایی را به پایان رسانده بودند. دلیل انتخاب این پاسخ دهندگان این بود که سن کمتر از 20 سال یک سن تحول است و مادران جوان در این سن باید دو نقش را ایفا کنند: مادر شدن، و همچنین تکمیل فرآیند رشدی تکمیل نشده به سمت بزرگسالی.

انتخاب برنامه های PPE بر مبنای مفهوم همتایان بود، به طوری که مادران جوان و مربیان همتای آنها هم سن و سال هستند؛ این موضوع باعث می شود که مادران جوان بهتر بتوانند با مربیان ارتباط برقرار کنند و نسبت به یکدیگر حس همدلی داشته باشند. در این مداخله از یک اپلیکیشن PPE مبتنی بر وب نیز استفاده می شود که مربیان همتا و پاسخ دهندگان گروه مداخله از طریق آن راحت تر می توانند به اطلاعات دسترسی داشته باشند. خصوصیات این اپلیکیشن مبتنی بر وب عبارتند از: توسعه دادن آسان، دسترسی آسان با استفاده از دستگاه های مختلف، توزیع آسان و انعطاف پذیر اطلاعات. برنامه PPE توسط مربیان همتا (PE) (حداکثر 2 مادر) انجام شد که آنها را بر اساس نتایج غربالگری استخدام کرده بودیم. معیارهای انتخاب مربیان همتا (PE) به شرح زیر بود:

1. مادران جوان کمتر از 20 سال

2. آنها کودکان 12 تا 42 ماهه داشتند

3. آنها حداقل مقطع ابتدایی را به پایان رسانده بودند

4. آنها علاقه و تمایل کافی برای وقت گذاشتن برای تبدیل شدن به مربیان همتا را داشتند

5. آنها تأییدیه شوهر خود را داشتند

6. آنها پرسشنامه غربالگری را برای تبدیل شدن به PE پر کرده بودند

بدون دیدگاه